Így őrizd meg gyermeked egészségét az új és szokatlan...
Címlap / Szépség-Egészség / Így őrizd meg gyermeked egészségét az új és szokatlan élethelyzetben!

Így őrizd meg gyermeked egészségét az új és szokatlan élethelyzetben!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-05-25

A koronavírus-járvány miatti korlátozások és a digitális, otthoni oktatás minden szülőt új feladatok és kihívások elé állít. A bezártság, a kevesebb mozgás, a túlzásba vitt étkezések mind hozzájárulhatnak gyermekeink felnőttkorban kialakuló betegségeihez, így ezekben a nehéz időkben kiemelten nagy hangsúlyt kell fordítani a tudatosságra. A nemtörődömség ugyanis később akár cukorbetegséget vagy szív- és érrendszeri panaszokat okozhat.  

 

„A jelenlegi, lelkileg is nehéz, bezárt helyzetben fokozottan figyelni kell arra, milyen módon kerüljük el a hosszú távon ható, kóros ingereket” – hangsúlyozza dr. Almássy Zsuzsanna diabetológus, csecsemő és gyermekgyógyász, a Czeizel Intézet betegségmegelőzési programjának vezetője. Mint mondja, a felnőttkorban jelentkező betegségeknek – mint az obezitás, cukorbetegség, szív- és érrendszeri betegség – a gyerekkorban ágyazunk meg, így a megelőzésre is ebben az időszakban kell gondolni. „Amikor ilyen erőteljesen korlátozott a szabad mozgásunk, elmaradnak a jól kialakított napi ritmusok, így az említett betegségek kialakulásának kockázata még tovább emelkedik.”



A szakember szerint fontos, hogy megtartsuk mind magunk, mind gyermekeink napi bioritmusát. „Keljünk fel időben, strukturáltan étkezzünk, és ne csússzunk abba a hibába, hogy unalmunkban még többet eszünk. Mivel nincs meg az a fizikai aktivitás, mint eddig a mindennapokban, ajánlott a megszokottnál 20 százalékkal kevesebb kalóriát magunkhoz venni. Egy bezárt lakásban sokkal nehezebb mozogni, de nem lehetetlen. Az erőnléti gyakorlatok vagy a jóga segíthetnek abban, hogy ne szokjunk el a mozgástól teljesen” – tanácsolja dr. Almássy Zsuzsa, azt is kiemelve, hogy a cukrokat ilyenkor is kerülni kell.

„A cukorkák fogyasztását teljes mértékben mellőzni kellene, míg a csokoládé is csak kis mennyiségben javasolt. Helyettesítsük ezeket szezonális gyümölcsökkel, így elkerülhető a súlytöbblet és a magas vércukorszint. Fontos tudni, hogy a vércukorszinttel az inzulinszint is emelkedik, így a túlzásba vitt étkezések után egy erős inzulinfröccsöt kapunk. Ez visszacsapásként alacsony vércukrot (hipoglikémiát) okoz, ami azt jelenti, hogy túlesszük magunk, mégis azt érezzük, éhesek vagyunk” – fejti ki a szakorvos, majd hozzáteszi, mindig úgy együnk, hogy azt érezzük, egy pici még férne belénk.

 

Ez az élethelyzet mindenkire többletterhet ró a családban, így elkerülhetetlen tudatosan beosztani ezeket a heteket. Az étrend és a napi program leírása, illetve annak betartása kulcsfontosságú. „A fő, hogy gyermekeink biztonságban érezzék magukat, ezért sokkal több figyelmet, türelmet kell nekik biztosítani, hiszen ez nekik is egy teljesen szokatlan helyzet. A tévés-nasis lekötés nem jó módszer, társasozzunk velük, találjunk ki kreatív játékokat!” – javasolja a szakember.
 






 
 
[ 311 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x