Lassan nő a hazai biotermék-fogyasztás
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Lassan nő a hazai biotermék-fogyasztás

Lassan nő a hazai biotermék-fogyasztás

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-06-18

Az egészséges táplálkozás és a GMO-mentesség a legfőbb motiváló tényező a tudatos biotermék-fogyasztók körében, akiknek egyre népesebb tábora egyelőre még csak biopiacokon és bioboltokban juthat hozzá a "napi betevőhöz". 


Rendezvénynaptár
Az egészséges táplálkozás és a GMO-mentesség a legfőbb motiváló tényező a tudatos biotermék-fogyasztók körében, akiknek egyre népesebb tábora egyelőre még csak biopiacokon és bioboltokban juthat hozzá a "napi betevőhöz".

Egyre többen keresik az egészséges termékeket. Bár fokozatosan nő a hazai értékesítés aránya, mégis a Magyarországon termesztett biotermékeknek még mindig több mint 80 százaléka külföldön kerül eladásra, jórészt feldolgozatlan alapanyagként. Bioterméket nálunk jórészt bioboltokban, illetve biopiacokon lehet kapni, szemben a nyugat-európai országokkal, ahol a nagy élelmiszerláncok polcain is ott sorakoznak.

Jelenleg mintegy hét biopiac működik országszerte, többek között Debrecenben, Miskolcon és Nyíregyházán. A budapesti biopiac egy évvel ezelőtt költözött új és nagyobb helyre a Marczibányi Téri Művelődési Központtól a MOM Park mellé. Bár az érintettek kezdetben aggódtak, hogy a helyszínváltozás elriasztja a törzsközönséget, a piac ismertsége továbbra is fokozatosan nő - mondta el lapunknak Bauer Lea, a Biokontroll Kht. munkatársa.

A biopiacokon a pékárutól kezdve a hús- és tejterméken át a zöldség-gyümölcsig gyakorlatilag bármi megtalálható, ami egy "konvencionális" piacon. Viszont mivel törzsvásárlói közönségük egyelőre kicsi, hetente csak egyszer kerülnek megrendezésre.

A mindenre ráaggatott varázsszó
Napjainkban igen divatos lett a bio elnevezés; úgy tűnik, hogy tulajdonképpen a vasalódeszkától a paradicsomon át a lökhárítóig bármilyen termékre felaggatható a bűvös szócska. Viszont kevesen tudják, hogy valójában mit is takar ez a kifejezés, vagyis, hogy élelmiszerek esetében biominősítést csak a két hazai minősítő szervezet (Biokontroll Kht., Hungária Ökogarancia Kft.) által ellenőrzött termék kaphat.

A hazai és külföldi tapasztalatok egyaránt azt mutatják, hogy a tudatos biotermék-vásárlók elsősorban egészségügyi szempontból, vagyis szermaradvány-mentesség miatt döntenek a biotermék mellet, így a vevők nagy részét többek között a kismamák adják. Másik motivációs tényező a GMO-mentesség, ami szintén az egészséges táplálkozással függ össze, ugyanakkor a vevők nem utolsósorban a termékek ízletesebb voltára is hivatkoznak. Az adott termék előállítása során érvényesülő környezetvédelmi szempont a fogyasztóknál csak az utolsó helyre szorul.
Reforméletmód fórum




Cikkünk folytatódik, lapozz!
 
 
[ 1856 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x