HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-23
Címlap / Szépség-Egészség / Beöltözöm edzésre, akkor fogyok

Beöltözöm edzésre, akkor fogyok

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-23

A jelentős folyadékvesztés negatív hatással van a teljesítményre és az egészségünkre. A vérmennyiség lecsökken, a testhőmérséklet emelkedik, a folyadékvesztés jobban igénybe veszi a szívet, a tüdőt és a keringési rendszert. Ez azt jelenti, hogy a szívnek keményebben kell dolgoznia és pumpálnia a vért a szervezetbe, tehát az edzés nehezebbé válik, és a teljesítmény csökken. Ha beöltözöl, akkor jobban fogysz?  

 

Mennyi folyadékot kell pótolni edzés alatt?


- Az edzés alatti folyadékveszteség függ a gyakorlat intenzitásától, időtartamától, a környezet hőmérsékletétől, páratartalmától, a testmérettől, az erőnlét szintjétől, az egyéni adottságoktól. Ez lehet 1-2 l/óra.
 
- Az edzést mindig jól hidráit állapotban kezdjük, igyunk 500 ml folyadékot két órával az edzés előtt.
 
- Edzés alatt kezdjünk minél hamarabb inni, és folytassuk szabályos időközönként; ideális, ha 125-250 ml-t iszunk minden 10-20 percben.


 

Mi a helyzet diétás italokkal? 
 

- Az alkoholmentes italok (általában 9-20 g szénhidrát/100 ml) és a gyümölcslevek (11-13 g szénhidrát/100 ml) túlságosan koncentráltak ahhoz, hogy edzésen folyadékpótlóként alkalmazzuk őket. 
 
- Sokkal lassabban ürülnek ki a gyomorból, mint a víz, mert először fel kell hígulniuk vízzel a szervezetben. Az ozmózis miatt átmenetileg éppen dehidratálnak. 
 
- Ha 1 egység gyümölcslevet felhígítunk 1 egység vízzel, izotóniás italt kapunk, amely ideális a rehidrációhoz. 
 
- A diétás vagy alacsony kalóriatartalmú italok segítenek a folyadékpótlásban - megközelítőleg olyan gyorsan, mint a víz. A mesterséges édesítőknek nincsen ismert előnye vagy hátránya a teljesítményt illetően.
 
- A szénsavas italok nagyobb számban produkálnak enyhe szívproblémát és gyomorpanaszokat. A gyakorlatban sok sportoló úgy gondolja, hogy a szénsavas italok jobban telítik a gyomrukat és jobban felfúvódnak, ami behatárolhatja az elfogyasztott folyadék mennyiséget.
 
- Az alkohol: csökkenti a vércukorszintet és növeli a hipoglikémia kockázatát, • növeli a vízkiválasztást és a dehidráció veszélyét, • növeli a sérülés előfordulásának kockázatát. Nincs ok arra, hogy ne fogyaszthatnánk mérsékelt mennyiségben alkoholt a pihenőnapokon./ Az alkohol magas kalóriatartalmú (7 kcal/g)/



 


Miért érzünk émelygést, ha edzés alatt iszunk?



- Ha émelygést, vagy más gyomor-bél tüneteket érzünk iváskor, vagy lötyög a gyomrunkban a folyadék /ozmózis miatt belül a sejtben nagyobb a koncentráció/, valószínű, hogy dehidráltak vagyunk! 
 
- Kismértékű dehidrációnál (2% súlyvesztés) a gyomorműködés lelassul. Ennek következménye a puffadtság, az émelygés és a szédülés. 


 

Lehetséges-e, hogy túl sok vizet iszunk?


A  test kiválasztja a nemkívánatos mennyiséget. Probléma csak tartós, kemény sporttevékenység (pl. maratoni futás) esetén adódhat ebből. Ha ilyenkor a nátriumot nem pótoljuk, az a vér nátriumkoncentrációjának gyors csökkenését (hiponatrémia) és nagyon nagy víztartalmú vérplazmát eredményez. Mindezek fokozzák a vizeletképződést, csökkentik a dehidrációt. Ha hosszú ideig erőteljesen izzadunk, igyunk  elektrolit/szénhidrát italt tiszta víz helyett! Ez segíteni fog a test helyes folyadékszintjének megőrzésében, az izomglikogén megtartásában, így késlelteti az elfáradást.

Mik az elektrolitok? 


Az elektrolitok ásványi sók testfolyadékban oldva. Nátriumot, kloridot, magnéziumot, káliumot tartalmaznak, segítenek megtartani a folyadékegyensúlyt a különböző testösszetevők között (pl. a folyadék mennyisége az izomsejtben és azon kívül) és a vér folyadékmennyiségét. 

 

Milyen hatása van a melegítőnek a folyadékvesztésre? -avagy a Rocky-filmeken felnőtt, ámde alulképzett edzők generációja


- Sok sportoló használ melegítőt, műanyag, neoprén vagy más öltözéket, hogy verseny előtt bemelegítsék magukat. A ruha gátolja a hőleadást, ez folyamatos hőmérséklet-emelkedést okoz. Hogy a szervezet ezt kompenzálja, a test elkezd izzadságot termelni, és így fokozatosan növekszik a folyadékveszteség. 

- Így dehidráltakká válunk, ami nemkívánatos következményekkel jár. 

- Képességeink károsodnak, s sokkal hamarabb fáradunk, lassulunk, megállunk. A melegítőben történő edzés, ill. súlyvesztés nem csak veszélyes, de nincs is a zsírvesztésre gyakorolt hatása. Az edzés nehezebbnek tűnik, mert többet fogunk izzadni, de ez nem befolyásolja a test zsírlebontását, ráadásul kevesebb zsírt is vesztünk, mert az edzés nem lesz olyan hatékony, amilyennek szeretnénk, ha melegítőben végezzük. 
 
- Tehát ne dőlj be senkinek, nem fogsz jobban fogyni csak azért, mert izzadsz!


 





 
 
[ 2289 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x