HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-19
Címlap / Szépség-Egészség / Mi az igazság a teljes kiőrlésű termékekkel kapcsolatban?

Mi az igazság a teljes kiőrlésű termékekkel kapcsolatban?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-19

Teljes kiőrlésű. Azt gondoljuk, ez valami olyan dolog, ami sokkal egészségesebb, esetleg nem is hizlal és ha ezt választjuk, akkor sokat tettünk az egészségünkért. Tényleg így van ez?  

 

Mi miért NEM ajánlunk semmilyen teljes kiőrlésű vagy "barna" kenyeret, tésztát, rizst, stb.? Ennek több oka is van, az egyik a magas gluténtartalmuk. Ezt a témát már ezerszer kiveséztük, legutóbb egy Népszava online cikkben.

Írnék most inkább a többi okról, de először is, mit jelent, hogy teljes kiőrlésű?

A gabonaszem minden részét, a héjat, a csírát és a magbelsőt is tartalmazó lisztet nevezzük teljes kiőrlésűnek. Tehát a TELJES szemet őrlik lisztté, hántolás nélkül.




Milyen problémák adódnak ezzel?

Először is bizonyos gombák még az élő gabonaszemeken, vagy később, akár a tárolás során bizonyos körülmények között mérgeket, úgynevezett mikotoxinokat termelnek. Ezek a gombák és az általuk termelt toxinok a teljes gabonaszem őrlésével bekerülnek a lisztbe. Ebből lesz a BL200-as liszt, ha címkét néztek. Sajnos ez igaz az olajos magvakra nagy részére, és a belőlük készült maglisztekre is. Ez tehát, a magas gluténtartalmon felül egy komoly okunk arra, hogy ne javasoljuk a teljeskiőrlésű lisztből készült dolgokat vagy a barna rizst.

Ezért sem használunk mi sem sehol barna rizst, sem a Konyhán, sem a Bisztróban.

Aztán a következő gond vele, hogy a korpában antitápanyagokat tartalmaznak. Mit jelent ez? Az antitápanyagok olyan anyagok, amik az emésztőrendszerben ásványi anyagokat kötnek meg, vitaminok hasznosulását gátolják, tehát hiánybetegségeket tudnak okozni. Nyilván ezt nem heti 1 darab teljes kiőrlésű kifli fogja okozni, de a hosszútávú, kitartó, napi fogyasztása oka lehet későbbi vashiánynak például, de gátolják a magnézium, cink, kalcium felszívódását is. Tehát amiért hisszük, hogy esszük, annak az ellenkezőjét érjük el vele.

Sajnos szintén igaz az olajos magvak nagy részére és a babfélékre, kukoricára, szójára is.. Antitápanyagok például a lektinek és a fitátok (fitát =fitinsav=a foszfor raktározási formája), de több idegen szót nem szeretnék használni.

 
 
Hogy régen miért volt a gabonafogyasztási tolerancia jobb? Mert nem volt nemesítve a gabona a magasabb fehérjetartalom érdekében (glutén, lektinek), mert áztatták, majd fermentálták a gabonákat a kenyérkészítés folyamatában, mert a korpát a disznók és egyéb állatok ették meg. Összességében véve minden szempontból jobban jár az, aki fehér rizst eszik, és elhagyja a gluténtartalmú teljes kiőrlésű gabonákból készült kenyereket, tésztákat, de ha nincs semmilyen gluténra adott tünete (ez nagyon szerteágazó lehet, a fejfájástól kezdve a puffadáson és a felkaron lévő kiütéseken át, a pajzsmirigyproblémákig bármi lehet, amire nem is gondolunk), akkor jobb választás a sima lisztből készült akármi is, de a legjobb ha csökkentjük, de inkább minimalizáljuk vagy elhagyjuk a lisztből készült dolgokat.  




bocsiviki_banner


 
 
[ 1069 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x