HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-11-14
Címlap / Szépség-Egészség / A Bocsi Viki-módszer: mi is ez az egész?

A Bocsi Viki-módszer: mi is ez az egész?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-11-14

Mindannyian látjátok és tapasztaljátok, hogy mennyire nem vagyunk egyformák és mennyire különbözőképpen tudunk reagálni ugyanarra az étrendre. Akár egy családon belül is van, aki kövér lesz a megszokott étrendtől, van, aki pedig sovány marad. Azt szeretném, hogy megértsétek, hogy mi alapján dolgozom, hogyan és miért működik jól ez a dolog.  

 

Ahogy a magasságunk, a bőrünk színe, a szemünk, a hajunk, ugyanúgy az anyagcserénk is különbözik egymástól. Az anyagcserénk egy hihetetlenül összetett, finomrahangolt gépezet, ami magába foglalja az idegrendszerünk, emésztőrendszerünk és a hormonjaink komplex működési folyamatait is. Mindannyiunknak másképp működik, másra reagál, másra van szüksége.

Anyagcseretípusokat különböztetünk meg. Máris írok erről bővebben is, de tudnotok kell, hogy az anyagcseretípusotok meghatározásakor a következő tulajdonságaitokból indulok ki:
- idegrendszer
- sejtek égetési sebessége
- hormonális jellemzők
- vércsoport
Ezeket a saját magam által összerakott kérdőívvel és más, tőletek bekért adatokkal, a saját módszeremmel határozom meg. Mondhatom, hogy ez az én know-how-m.

A hormonális variációk és az egyedi problémák miatt valójában sokszáz féle variáció jöhet létre. De alapból: Idegrendszerileg 3 féle típus létezik, égetőrendszerileg szintén, vércsoportból 4 féle van, és a szintén 4 féle hormontípus önmagával is keveredik, szóval szorozzuk csak össze a számokat, és ebben még nincsenek benne az egyéni érzékenységek.



Lényeges infó lehet, hogy a módszer alapjául szolgáló metabolic typing atyjának az amerikai William L. Wolcott -ot említik, de valójában már nagyon régóta történtek felismerések arra, hogy mi, emberek, mennyire másképp reagálunk ugyanarra az ételre. Már az ősi Kínában és Indiában is törekedtek különbséget tenni a pacienseik között, sőt a mai napig használják a gyógyászatban a maguk tipizálási módszereit.

Én azt mondom, bármilyen tipizálás jobb annál, mint hogy egy kaptafára vegyünk embereket, hiszen aki nem látja hogy hasonló szokások mennyire más formát, alakot, állapotokat eredményeznek az embereknél, az konkrétan vak.

Kicsit írnék az anyagcseréről és magáról a táplálkozásról bővebben, még érthetőbb lesz talán. Nem kérdés, hogy táplálkozás az egyik legfontosabb szerepet tölti be az életünkben, de sajnos még ma is sokan és gyakran alábecsülik, letudva azzal, hogy az evés az csak olyan ’mindennapos’ dolog. És mivel csak lassan fejti ki hatásait, akár jók azok, akár rosszak, sok ember nem is gondolja, hogy összefüggésben lehetek a problémái azzal, hogy hogyan és mit esznek.

Ez a módszer nem fogyókúra.
Ennek nincs vége, ez egy életre szól, egy életen keresztül kell egyre jobban és jobban figyelnünk magunkra, a jelekre, reagálni, változtatni, finomítani. Azt kell megérteni mindenekelőtt, ami miatt sok kutató is érdeklődött a téma iránt, és hiszem, tudom, hogy egyre csak több kutató és orvos fog ezután érdeklődni a téma iránt, hogy: A táplálkozás közvetlenül az életünket fenntartó anyagcserefolyamatokra hat. Ez nem valamiféle bagatell téma. Ez szó szerint az életünkről szól.

Nem a finomságokról és az élvezetekről lesz szó, hanem arról, hogy egészségesek maradjunk. Ezen belül mindenki úgy cicomázza, variálgatja az ételeit, ahogy szeretné. És azt is fel kell ismerni, hogy az ’evés’ és a ’táplálkozás’ nem ugyanazt jelentik. Az evésnél nincs tudatosság, a táplálkozás viszont abszolút tudatos és irányított tevékenység. Tudni kell, hogy a szervezetünk, a belső rendszereink folyamatosan arra törekednek, hogy fenntartsák az egyensúlyt ahhoz, hogy egészségesek maradjunk és sokáig élhessünk. Ezt a folyamatot tudjuk segíteni vagy gátolni a táplálkozásunkkal.

Mi lehet az alapvető különbség anyagcserék között? Vannak emberek, akiknek több zsírra és fehérjében gazdag ételre és vannak, akiknek több szénhidrátban gazdag ételre van szükségük. Ezt pedig a genetikai adottságok alapján kell mérlegelni, a fent felsorolt tulajdonságok alapján. Hogy ez hogyan és miért is alakult ki? Tudjuk ugye, hogy az emberiség a történelem során különböző klímazónákban, éghajlatokon telepedett le és mindenhol csak úgy tudott túlélni, ha hozzáalkalmazkodott az adott égövön, az adott területen található élelmiszerkínálathoz.

Ez az alkalmazkodás hosszú-hosszú generációkon keresztül zajlott. Ez a dolog a mai napig látható a jelenleg is hagyomásabban élő népek táplálkozásában. Az Egyenlítőhöz közelebb élő déli népek sokkal több szénhidrátban gazdag ételt esznek, az északiak sokkal több zsírban és fehérjében gazdag ételt esznek. Ez annyira egyszerű és logikus szerintem. Kinek mi az elérhetőbb, mi terem meg, mi él meg, mit tud learatni vagy levadászni, hogy megegye és optimálisan túléljen. Most már bármit ’levadászunk’ a boltok polcairól, bármiféle fizikai aktivitás nélkül, szóval felnőttként gyakran már fogalmunk sincs, hogy genetiakailag mire is lenne szükségünk.

Egy norvég ember ma is megbetegedne hosszabb távon az olasz konyhától. Az olaszok sok tésztáját, pizzáját, nyers zöldségét az ő lazachoz és marhához generációk óta szokott anyagcseréje egyszerűen egy idő után már nem tudná tolerálni és előbb-utóbb mindenféle betegség felütné nála a fejét. Vagy egy eszkimó az indiai vegetáriánus konyhától. Vagy fordítva.

Egyedi módon, millió évvel ezelőttről hozunk dolgokat, sejtjeinkben hordozott információkat, hosszú-hosszú generációk óta. És alapvetően, ezért tilos lenne ráhúzni bármiféle sablont és mindenkinek kötelezően leírt egyforma ajánlást akár csak két emberre is, mert az sok esetben csak tovább rongál és még több zavart okozhat. A fogantatásunkkor öröklött tulajdonságok legnagyobbrészt állandóak, de nagyon ritkán tudnak változni is. Betegség, egyoldalú táplálkozás, terhesség, hormonális változások, huzamos ideig tartó, túl nagy stressz eltolhatják másik irányba. Ennyire nem vagyunk tehát egyformák. Ez nem egy elcsépelt mondat. TÉNYLEG NEM VAGYUNK EGYFORMÁK.

Az anyagcserénk életünk motorja, az összes szervünk működéséről és energiaellátásáról gondoskodik. Ha valami nincs rendben vele, borul más is, sőt, kitartó ’munkával’ borulhat az egész rendszer is. Harmóniában kell lennie és ezt a bevitt tápanyagok rombolják vagy segítik. Annyiféle táplálkozási irányzat ütötte már fel a fejét a világban, hogy nagyon könnyű a típusunkkal ellentétes módszerre állni, hiszen a kolléganőnek bevált, vagy olvastuk, vagy láttuk a tévében, hogy AZ a tutti módszer. Ezek a próbálkozások végképp kibillentenek a kényes egyensúlyból és elkezdődik az anyagcsere lassú (vagy gyors) tönkretétele. A hízás ennek csak egy tünete. Lehet, hogy úgy tűnik, hogy ez a legnagyobb problémánk, de nem ez az.

 

A legnagyobb probléma az, hogy az egészségünkkel játszunk. Az anyagcserénk rugalmasságával játszunk, ami egyszercsak meg fog szűnni, kinek hány rossz diétás, fogyókúrás próbálgatás után.

Hogyan is lehet a legjobban elrontani, hogyan teheti magát tönkre valaki egy vagy több rosszul megválasztott étrenddel? Nagyon-nagyon leegyszerűsítve vannak a fehérje (zsír)-típusú és a szénhidrát- típusú anyagcserével rendelkező emberek. Ebben nincs még benne a hormontípus és a vércsoport.

Többféle fehérjetípus és többféle szénhidráttípus létezik, de ha már azt tudja magáról valaki, hogy ő fehérje- vagy szénhidráttípus-e, félig nyert ügye van. Ha viszont a táplálékod nem egészíti ki ezeket az anyagcseretípusod által generációkon át megszokott igényeket, az egészséged romlani fog és mellékesen hízni fogsz.

Alapvetően a leginkább elrontani úgy lehet, hogyha a ennek a ’táplálkozási típus’- unknak ellenkezőleg eszünk. Ha például te szénhidráttípus vagy és paleózol, vagy mondjuk fehérjetípusként vegetáriánus vagy, esetleg ’rizscsirkézel’ zsír nélkül. Ha a táplálkozási típusodnak megfelelően eszel, már nagy bajod nem lehet. És ezt vedd komolyan. Ez az alap. Minden más csak ezután jön.

A következő fontos kérdés ugye a hormonális típusod. Ezt alkatból, kívánósságból és a hízás típusából lehet megállapítani. Lehet 1 hormontermelő mirigyed is aktív, de lehet egyszerre 2-3 is. Ez sokkal könnyebben tud változni, egy nagyobb hízás, fogyás, egy terhesség, egy betegség hatására, vagy egyszerűen csak korral. Ezt nézem másodlagosan, mert ez a túlsúlyért felelős tulajdonságunk. Igaz, hogy típusokat betegségre is tud hajlamosítani.

4 féle hormontípust tudunk megkülönböztetni és ezek keverékét.
- agyalapi mirigy típus, hízik az összes tejtermékektől, édes, lisztes dolgoktól, péksütiktől, alkoholtól, koffeintől
- mellékvese típus, hizlalják a vörös húsok, sós, zsíros ételek
- pajzsmirigy típus, hizlalja a koffein, lekvárok, befőttek, gyümölcsök nagy mennyiségben, méz, fehér liszt, édességek, alkohol
- petefészek típus (értelemszerűen csak nők tartozhatnak), hizlalják a zsíros tejtermékek, erős fűszerek, vörös húsok.

A vércsoport is egy anyagcserét befolyásoló, öröklött tényező, az utolsó faktor és amit nézünk, jó tudni, de ha valaki nem tudja, azért nem hatalmas probléma. A kerülendő ételek listáját módosíthatja, azaz bővítheti.

Ezekből áll össze tehát a módszer. Azt nem mondom, hogy egyszerű, de nagyon jó. Érdemes csinálni.
 





bocsiviki_banner


 
 
[ 299 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/2019/csengettyu.jpg
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x