Tavaszi vitaminpótlás - mit tanácsol a dietetikus?
Címlap / Szépség-Egészség / Tavaszi vitaminpótlás - mit tanácsol a dietetikus?

Tavaszi vitaminpótlás - mit tanácsol a dietetikus?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-03

Tél végére a szervezet vitaminraktárai alacsonyabb szinten állnak, egyes embereknél akár ki is merülhetnek. A hiányállapotot a kevés mozgás és a helytelen táplálkozás tovább ronthatja, éppen ezért a tavaszi fáradtság és a járványok idején gondoskodnunk kell plusz vitaminbevitelről.  

 

A szezonális gyümölcsök, zöldségek ideje még nem érkezett el, így sokszor a kiegyensúlyozott táplálkozással is nehezen érhető el teljes egészében a szervezet megfelelő vitaminellátása. Elsősorban a C- és a D-vitamin bevitelére kell kiemelten odafigyelnünk, ha szervezetünket, immunrendszerünket szeretnénk megerősíteni.

C-vitamin

A C-vitamin – más néven aszkorbinsav – szervezetünk számára nélkülözhetetlen. Hozzájárul immunrendszerünk normál működéséhez, mivel segíti a fehérvérsejtek működését. Antioxidáns hatású, azaz véd a szabad gyökök káros hatásai ellene, és bizonyított tény, hogy a C-vitamin fokozza a fertőzésekkel szembeni ellenálló-képességünket. Vízoldékony, így szervezetünk nem tudja raktározni, ezért pótlására különösen oda kell figyelnünk. Napi javasolt beviteli mennyisége legalább 80 mg/nap, amelyet a vitaminhiányos, járványos időszakban 500-1000 mg-ra is növelhetünk.



„A C-vitamin összes jótékony tulajdonságát felsorolni is nehéz, hiszen a szervezet számos folyamatában vesz részt. Bár valós hiányával ma már nem igazán találkozunk, a csökkent bevitel miatt ezekben a hetekben fogékonyabbak lehetünk a fertőzésekre, ezért különösen ajánlott odafigyelni az étrendükre, esetleg szükség szerint a pótlására”
– mondta el Pilling Róbert dietetikus.

D-vitamin


A D-vitamin az immunrendszer egyik legfontosabb támogatója. Kutatások világítanak rá, hogy kulcsszerepet játszik a védekezőképesség aktiválásában, így azok, akiknek az átlagosnál alacsonyabb a D-vitaminszintjük, nagyobb valószínűséggel esnek át felső légúti megbetegedésen, fokozottan fogékonyak a fertőzésekre. Bár jól ismert, hogy a szervezetünk számára szükséges D-vitamin mintegy 80 százaléka a napfény hatására a bőrben termelődik, és D-vitamin igényünk 10-20 százaléka a kiegyensúlyozott táplálkozással biztosítható, de a legtöbb esetben ezek nem elegendőek az ideális D-vitamin-szint eléréséhez, kifejezetten a tél vég időszakban. Bár sokan gondolják, a szolárium sem képes pótolni a napsütés D-vitamin képző hatását.

 

„A hazai szakemberek néhány évvel ezelőtt fogalmazták meg közös álláspontjukat, amely szerint tél végére a magyar emberek döntő többsége, 80-90 százaléka is D-vitamin-hiányos lehet. Szintén egyetértés van abban, hogy még a kiegyensúlyozott étrend sem tartalmaz elegendő D-vitamint a tél végi, tavaszi hónapokban, ezért ennek pótlására ilyenkor mindenkinek gondolnia kell” - tette hozzá a szakember.

Pótlásáról külső forrásból érdemes gondoskodni, főleg a napfényszegény, négy fal között töltött időszakban, azaz télen és a tavasz első hónapjaiban. A szakemberek által javasolt napi mennyiség 1500-2000 NE D-vitamin plusz bevitelét jelenti.
 





 
 
[ 277 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x