A kollagén jótékony hatása a szervezetünkre
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / A kollagén jótékony hatása a szervezetünkre

A kollagén jótékony hatása a szervezetünkre

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-04-19

A kollagén hatása manapság felkapott téma az egészséges életmóddal foglalkozó platformokon. Rengeteg cikk és videó taglalja a szóban forgó fehérje szervezetre gyakorolt jótékony befolyását. Mégis, a tapasztalat azt mutatja, vannak még fehér foltok a témát illetően.  


Rendezvénynaptár
 A kollagén a szervezetünk leggyakoribb fehérjéje, amely többek között a csontok és az izmok megfelelő növekedésében, fejlődésében is nagy szerepet játszik. Gyakran nevezik sejtközi rostnak is, nem véletlenül, ugyanis ez a testünk kötőszövetének egyik legfontosabb alkotóeleme.

Főszerepben az ízületek stabilizálása

A kollagén rostos szerkezetű. Ennek a masszív, erős összetételnek köszönhetően a kollagén jól állja a sarat a különféle negatív behatásokkal szemben, mint például a súrlódás. Ennek tükrében már értjük, miért is nevezik gyakran a kollagént az ízületek stabilizátorának. Sajnos azonban az idő vasfoga nem kímél semmit és senkit, így idővel tudatosan kell pótolnunk ezt az anyagot ahhoz, hogy a testünk a továbbiakban is gördülékenyen „működjön”.

 


A kollagén hatása a porckopásra
 

Abban az esetben, ha a porcok anyaga elkopik, evidens, hogy az egészségünk érdekében pótoljuk azt. Az ízületek kopásának egyébként rengeteg oka van, többnyire a rendszeres strapa és az évek múlása áll a jelenség hátterében, illetve az, hogy idősebb korban a szervezet kollagéntermelése is csökkentett üzemmódra kapcsol. A kollagént szerencsére kívülről is bejuttathatjuk a szervezetünkbe, étrend-kiegészítők, illetve injekciós kúra formájában.
 

A kihagyhatatlan elem, a C-vitamin

Ahhoz, hogy a kollagén megfelelő „otthonra” találjon a szervezetünkben, rendkívül fontos a fokozott C-vitamin bevitel is. Több kollagénes készítmény már eleve tartalmazza a szóban forgó vitamint, ám ha biztosra akarunk menni, külön pótoljuk azt tabletta vagy gyümölcsök formájában!

 

A fehérjét mi magunk is „előállíthatjuk”

A rendszeres mozgás segíti a kollagén termelődését, illetve elodázza a porckopás kialakulásának a lehetőségét. Ennek tükrében mozogjunk minél gyakrabban, ha tehetjük, odakinn a friss levegőn!
 
Maximális szinten a kollagén hatása: nem hanyagolhatjuk el a helyes táplálkozást sem
Azok, akik már egy ideje az egészséges életmód elvei szerint élnek, tudják, hogy a szóban forgó életvitelnek két alappillére van: a korábban már említett rendszeres edzés, illetve az egészséges táplálkozás. Ez utóbbi egyébként a szervezet kollagéntermelésében is nagy szerepet játszik. Érdemes a főzés során például növényi eredetű olajokat használni, emellett pedig minél többször a tányérunkra tenni a vitaminokban gazdag gyümölcsökből és zöldségekből.



(X)
 
 
[ 567 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x