Brian Auger túl a 70-en is ereje teljében gyűri a billentyűket...
Címlap / Boldog szülinapot / Brian Auger túl a 70-en is ereje teljében gyűri a billentyűket

Brian Auger túl a 70-en is ereje teljében gyűri a billentyűket

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-09

Az angolszász rock jó néhány káprázatos billentyűssel gazdagította a műfajt Stevie Winwoodtól, Alan Price-on, Jon Lordon, a felejthetetlen Graham Bondon át egészen a 72. születésnapját a napokban ünneplő Brian Augerig.  

 

Nevét leggyakrabban egy elképesztő hanggal megáldott énekesnővel, Julie Driscoll-lal emlegetik. Most kissé mellőzzük a hölgy érdemeit, hiszen maga Brian sem akármilyen figura. Hosszú pályája során Sonny Boy Williamson, Jimi Hendrix, a Led Zeppelin, Eric Burdon és még nagyon sok más, magasan jegyzett muzsikus választotta őt társának.


A dzsessz, a fehér blues, a progresszív rock, a rhythm and blues mellett tette le a garast (vagy pennyt) a hatvanas évek kezdetén. Zenésznek nem volt túlságosan fiatal, amikor megalakult első, saját néven jegyzett triója 1962-ben. A nagy évtized derekán ő is nagyobb sebességre kapcsolt, s létrehozta a Steampacket nevű rhythm and blues bandát, amelynek tagjai közül Long John Baldry, az Alexis Korner bluesfejedelemnél is megfordult, lórúgásszerű hangú énekes, valamint a szebb napokat látott Rod Stewart, a több hangszeren is virtuóz képességű Vic Briggs érdemel kiemelést. Ott volt az indulásnál Julie Driscoll is. A bandát az a Giorgio Gomelsky menedzselte, aki többek között a Yardbirds útját is egyengette.


Emberünk a rövid életű Steampackettel szinte párhuzamosan működtette Trinity nevű formációját, amelyben saját billentyűs-képességei és Julie énekesi kvalitásai is kiteljesedtek.
             
Életrajzírói szerint 1939. július 18-án született és Londonban nőtt fel. Gyermekkorától zongora-őrült volt, s az orgona is hamar kelléktárába került. Londoni klubokban dzsesszt játszott, 1962-től a Brian Auger Trio-val, majd a Steampackettel és a Trinityvel egyre határozottabban menetelt előre.

   
Néhány gyöngyszem Julie Driscollnak a Brian Auger and The Trinityvel rögzített dalai közül: Take Me To The Water, Save The Country, Indian Rope Man, Czechoslovakia, This Wheels On Fire, Light My Fire, a Season of the Witch, a Flesh Failures - Let the Sunshine In (a Hair záródala) - mind a korszak nagyszerű zenei emléke. Ugyanez mondható el Streetnoise című, 1968-as albumról és a többi korongról is.


A közönség és a kiadók nem mindig igényelték a minőséget, nem kellett a kitűnő társulat, ezért feloszlott. Brian következő együttesére, az Oblivion Expressre sem volt tömegigény, pedig többek között a Befour igazán ínyenceknek való volt.

 
Julie-val, aki akkor már férje után a Tippetts nevet viselte, a 70-es évek végén újabb lemezt készített. Addig szólóban próbálkozott, s dolgozott egy filmsorozat zenei rendezőjeként, de nem tudott az élvonalban maradni.

 
A 90-es évek elején rátalált Eric Burdonre, akivel Access All Areas címmel készítettek live albumot, s az „állatok fejedelmével” vagy két évig együtt turnéztak – bevonva az üzletbe Brian nagyszerűen gitározó fiát is. Az Animals- és a War-számok mellett játszották a Roadhouse Bluest Jim Morrisontól, az I Just Wanna Make Love To You blues-örökzöldet Willie Dixontól. Kétszer eljutottak Budapestre is.

 
A 90-es évek végén újjászületett az Oblivion Express a dobok mögé a fia Karma Auger ült, míg az énekmikrofont Savannah nevű lánya ragadta kézbe. A basszusgitárosuk Derek Frank lett. Az együttes több turnét is lebonyolított, és lemezt is készített.







 
 
[ 2686 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x