Férfirontást hozó asszonyállatok
hirdetés
Címlap / Ezotéria / Férfirontást hozó asszonyállatok

Férfirontást hozó asszonyállatok

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-04-19

A kínai ember összetett vallása és babonavilága, melyet a szaktudomány univerzalizmusnak nevez, több évezreden keresztül, egészen a közelmúltig meghatározta Kína közösségi, társadalmi arculatát. Az univerzalizmus felfogható egy hatalmas ideológiai rendszer egészeként, melyben vallási szabályok, kultuszok, és metafizikai rendszerek szabályozzák az egyéni és közösségi létet.  


Rendezvénynaptár

Az univerzalizmus része a hivatalos állami kultusz, a konfuciánus filozófiai rendszer, a taoista életmodell és a mahajána buddhizmus, legősibb rétegeit azonban a vallási képzeteken kívül, népi rítusok, babonák között kell keresni.

A három isteni erő és a Mennyei Közép Birodalma

Az ősi kínai gondolkodás a világmindenség, az ég, a föld és az emberi világ egységét és egymásra hatását feltételezve a harmóniára épült. A lét kiindulópontjaként a Minden Egy elvet határozták meg, melyből először is a női és férfi princípiumok, Jin és Jang váltak el. Ezek kölcsönhatása révén három isteni erő keletkezett: az elvont, személytelen Sang-ti, az emberi világ felett uralkodó T’ien, valamint a világ rendező elve, a Tao.

A hagyomány a földi világot is egységesnek gondolta, a szellemi jellegű, gömb alakú ég, az anyagi jellegű, négyzet alakú föld középen a kínai ember hazájával, a Mennyei Közép Birodalmával. Ennek jog szerinti képviselője a mindenkori császár, Tien-ce volt, aki az ég fiaként szigorú erkölcsi szabályok szerint igazgatta birodalmát.

Anyagi és szellemi lélek

Az ősi hit szerint a lélek két részből állt. Az anyagi, po lélek a fogamzáskor, míg a szellemi, hun lélek a születéskor került a testbe. A po léleknek, a halál után átváltozva kuj lélekké, a földi léthez hasonló eszközökre, ételre, italra, ruhára volt szüksége. Ezeket a tárgyakat a rokonok a halottal együtt eltemették, mivel hitük szerint áldozatok hiányában a kuj lélek kárt okozhatott a hozzátartozóknak.
A szellemi, hun lélek a halál beálltakor az égbe szállva, sen lélekké alakulva közvetített az emberi, és a szellemi világ között. Sen lelke kizárólag a nemeseknek lehetett, ők is csak bizonyos ideig tartózkodhattak az égben, kivéve az uralkodót, aki Sang-ti leszármazottjaként örökös égi tartózkodásra volt jogosult.

Mágia és jóslás

A kínai vallási intézmények rendszerében a túlvilági lények, szellemek befolyásolása, és a különböző szertartások végrehajtása a varázsló vagy a mágus feladata volt. A szertartások részét képezte a tánc, a zene, az étel, az ital, a növény, és az állatáldozat.
A jósok, akik bizonyos korokban az uralkodó legközelebbi segítőtársai voltak, a varázslókkal és mágusokkal ellentétben nem a szellemektől, hanem Sang-titól kértek válaszokat a közösségét érintő kérdésekre. A jóslás, melyhez összesen hét jósra volt szükség, általában úgy zajlott, hogy egy teknősbéka páncéljára szigorú, szertartásos rendben mélyedéseket, majd egy Sang-tihez intézett kérdést véstek. Miután a páncélon készített mélyedést kiégették, a hét jós a keletkezett repedéseket közösen értelmezte.

Démonok és szellemek

A kínai babonás képzetek közül a halottakat megtestesítő, búvóhelyüket sírok közelében megásó rókadémonok és rókaszörnyek voltak a legelterjedtebbek. Egyes képzetek szerint a rókák nővé változva, a férfiakat elcsábítva különböző szerencsétlenségek előidézőivé válhattak. A rókán kívül rossz lénynek számított a farkas, tigris vagy kígyó alakban megjelent szellem, a pók, a gyík, a mérges kígyó, a skorpió és a százlábú is. Külön problémát jelentettek a temetetlen halottak, az öngyilkosok és az erőszakos halált halt emberek, akik ellen amulettel, ráolvasással, körmenetek, ördögűzések szervezésével védekeztek.

 

Állatkultusz   

Az ősidőktől fogva tisztelt állatok sorában a kínai császár hatalmát, a jólétet és a békét szimbolizáló sárkány állt az első helyen. Ábrázolása szigorú szabályoknak megfelelően történhetett. Az égi, föld, és föld alatti sárkányok nyolc különböző lény vonásaival rendelkeztek: a szarvas szarvával, a kígyó nyakával, a teve fejével, a sas karmaival, a teknősbéka belső szerveivel, a tigris lábával, a bika fülével és a démon szemével. A sárkányon kívül kultikus tiszteletben részesült a főnixmadár is, amely a hagyomány szerint olyan esetekben jelent meg, amikor erényes uralkodók kormányozták az országot. Egy másik mitológiai szent állat, az egyszarvú megjelenése pedig a kivételes felvirágzás időszakát, nagy bölcsek születését jelezte előre.
 
 




 
 
[ 3492 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x