A Véda tudománya
hirdetés
Címlap / Ezotéria / A Véda tudománya

A Véda tudománya

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-05-07

Maharishi Védikus Tudománya és Technológiája: A Véda tudománya Védikus Irodalom: a Természeti Törvény folyamatos, meghatározott sorrendben történő kibontakozása az Önvalótól az Univerzumig  


Rendezvénynaptár
MAHARISHI VÉDIKUS TUDOMÁNYA ÉS TECHNOLÓGIÁJA: A VÉDA TUDOMÁNYA

A Védikus Irodalom: a Természeti Törvény folyamatos, meghatározott sorrendben történő kibontakozása az Önvalótól az Univerzumig
Számos alkalommal utaltam már (írja Dr. Keith Wallace) Maharishi Védikus Tudományának azon alapelvére, miszerint a Védikus Irodalom szerkezete kifejezi a világegyetem felépítését. Maharishi szerint ebben a szerkezeti felépítésben a Védikus Irodalom szerkezete kifejezi a világegyetem felépítését. Maharishi szerint ebben a szerkezeti felépítésben a Védikus Irodalom szekvenciája, belső sorrendisége a fontos. A Védikus Irodalom kibontakozása pontosan kifejezi a Természeti Törvény folyamatos, meghatározott sorrendben történő kibomlását a transzcendentális tudatban lévő egyesített állapotából egészen az univerzumban megtalálható kifejeződéséig.

A következőkben Maharishi áttekinti a Védikus Irodalom különböző részeinek rendszerét:
„Tökéletes sorrendiségben, tökéletes precizitás és rendezettség található a Védikus Irodalom felépítésében: a Szamhiták, az Upanisádok, a Brahmanák, az Áranjakák, a Siksa, Kalp, Vjákaran, Nirukt, Cshandasz, és a Dzsjótis; a Njája, Vaishésik, Szánkhja, Jóg, Karma Mímánszá, és Védánt; a Szmrtik, az Itihász és a Puránák; valamint az Upa-Véd – Ájur-véd, a Gandharv Véd, Dhanur Véd, és a Szthápatja Véd. Ezek azok a különböző aspektusai a Védikus Irodalomnak, melyek ebben az elrendezésben megadják a test, a viselkedés és az egész teremtés szekvenciális felépítését – elrendezve az evolúció irányában.”

A következő lista bemutatja a Védikus Irodalmat, kifejezve a Természeti Törvény folyamatos, meghatározott sorrendben történő kibomlását a megnyilvánulatlantól a megnyilvánult világ finomabb mezején keresztül az egész Univerzumig:

Szamhiták:
Rk Véd, Szám Véd, Jadzsur Véd, Atharva Véd, Védánga

Siksá, Kalpa, Vjákarana, Nirukta, Cshanda, Dzsjótis, Upánga

Njája, Vaisésik, Szánkhja, Jóga, Karma Mímánszá, Védánt, Upa-Véd

Gandharva Véd, Dhanur Véd, Szthápatja Véd, Háríta Szamhitá
Bhél Szamhitá, Kásjap Szamhitá

Csarak Szamhitá, Szusrut Szamhitá, Vágbhatt Szamhitá
Mádhav Nidán Szamhitá, Sárangadhar Szamhitá, Bháv Prakás Szamhitá

Bráhmana, Upanisad, Áranjak, Bráhmana, Itihász, Purán, Szmrti

Prátisákhja, Rk Véd Prátisákhja, Sukla Jadzsur Véd Prátisákhja
Atharva Véd Prátisákhja, Atharva Véd Prátisákhja (Csaturadhjájí)
Krsna Jadzsur Véd Prátisákhja, Szám Véd Prátisákhja

A Védikus Irodalom tagjai a Risi, Dévata, és a Cshandasz speciális értékeit formázzák meg

Maharishi elmagyarázza, hogy a tudat különböző módjainak mindegyike speciális technikai jelentéssel rendelkezik. Már tudjuk, hogy a Szamhitá a tudat határtalan teljessége, a Risi a megismerő, a Dévata a megismerés folyamata, a Cshandasz pedig a megismerés tárgya. Maharishi ehhez még hozzáteszi, hogy a Risi a „szemlélő” szerepét tölti be a Szamhitán belül. A Dévata a tudat „átalakulás” minősége, az aktivitás, a dinamizmus megtestesítője. A Cshandasz pedig a szerkezeti minősége a tudatnak. Így a Védikus Irodalom minden egyes eleme értelmezhető a Természeti Törvény Rishi, Dévata és Cshandasz értékei valamelyikének kifejezőjeként.

Hogyan bontakoznak ki a Véda ősi hangjai

Maharishi Védikus Tudománya lépésről lépésre elemzi a Védikus Irodalom hangjainak és szótagjainak kibontakozását megszabó működési elveket. Maharishi először a Védikus Irodalom legelső hangját és az azt létrehozó belső kölcsönhatás folyamatát vizsgálja. Majd nyomon követi a Véda ősi hangjainak kialakulását a sorrendben következő versszakokon keresztül. Ezen az úton lehetséges feltárni a Szamhitá Risi, Dévata, és Cshandasz értékeinek belső kölcsönhatásaiból kibomló teljes Védikus Irodalmat.

„Amit látsz, azzá válsz.”

Maharishi a következőket írja arról, hogy a tudat intelligencia értéke hogyan különbözteti meg a Risit, a Dévatát és a Cshandaszt saját egyesített állapotán – a Szamhitán – belül:
„Az intelligencia határtalan óceánja csendesen kutatja saját felépítését, és fenntartva egyesített állapotát, spontán felismeri saját természetét három különböző elem – a megismerő, a megismerés folyamata, és a megismerés tárgya – kombinációjaként.”
Maharishi meglátása a Védikus Irodalomban a Jóga Szútrák egyikében van összefoglalva: „vritti szárúpjam itaratra” – „Amit látsz, azzá válsz.” Ezen az alapelven működik a Risi, Dévata, Cshandasz és a Szamhitá belső kölcsönhatása.

A tiszta tudat Szamhitá értéke, teljesen éberen önmagában, folytonosan tudatos saját alapelemeire (Risi, Dévata és Cshandasz). Mivel mindannyian a tiszta tudat módjai, így minden elem tudatos minden másikra. A Risi tudatos önmagára és minden másra, a Dévata tudatos önmagára és minden másra stb.
A Szamhitá, tudatában a Risi, Dévata és Cshandasz értékeinek, kibontakozik mindegyik tudatával. Vagyis elkezdi játszani a három elem mindegyikének a szerepét.

Maharishi elmondja, hogy a Rik Véda a Szamhitát – a Természeti Törvény teljességét – képviseli. Amikor a Risi a Szamhitá szemszögéből „látja magát”, akkor a Szamhitá átalakul. Ez a változás hozza létre a Szám Véd hangjait. Amikor a Dévata látja magát a Szamhitá szemszögéből, akkor a Jadzsur Véd keletkezik. És hasonlóan, amikor a Cshandasz látja magát a Szamhitá szemszögéből, akkor az Atharva Véd hangjai jönnek létre.

A Védikus Irodalom soron következő tagjai is mind a Risi, Dévata és Cshandasz értékek végtelen sok felcserélődéséből születnek. Ez a folyamatos, egymás utáni kibontakozás Véda Lila (a Véda játéka) néven ismert. Végezetül az összes átalakulás létrejön, és kiteljesedik az Univerzum végtelen változatossága.

Átmenet a tudatból az anyag felé

Most fel kell használnunk Maharishi Védikus Tudományának egy kifejezését: nam rup, név és forma. Amikor a természet törvényei ősi hangokként kifejeződnek, a Természeti Törvény minden kifejeződésének formája benne rejlik a hangban. A konkrét anyagi forma egyszerűen csak egy jobban lecsapódott kifejeződése az adott hangvibrációnak.

Maharishi leírja, hogy a hangok megnyilvánulatlan rezgései hogyan válnak hallhatóvá, és hogyan keletkeznek a tanmantrák (az anyag legfinomabb szintje, mely a tudat és a test határán helyezkedik el), amint a teremtés fejlődése továbbhalad a tudattól az anyag felé. Ezután a tanmantrákból kiemelkednek az anyagi részecskék, melyek a test és a világegyetem szerveit illetve rendszereit létrehozzák.
Ebből az elemzésből láthatjuk, hogy a Védikus Irodalom Rk Védát követő elemei a Rk Véd Szamhitájában található értékek konkrétabb, jobban lecsapódott anyagi értékeit fejezik ki.

Maharishi Védikus Tudományáról a Harmoneten megjelent cikkek
(link:

Géczi Levente, Antal Béla
TM info


 
 
[ 3086 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
/img/hirdetes/2021/baby_more.png
 
x