HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-17
Címlap / Ezotéria / Keretezd át! Más lesz a kép is

dr. Valló Ágnes
dr. Szilágyi Zoltán

Keretezd át! Más lesz a kép is

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-17

A stressz a 21. század népbetegsége. Komoly mértékben rövidítheti meg az életünket, miközben a jótékony hatású stressz (az úgynevezett eustressz) nélkül nem is tudnánk élni. Meg kell tanulnunk tehát kezelni a stresszhelyzeteket. Ehhez lássunk most néhány olyan - elsajátítható! - képességet, ami nem fokozza, hanem csökkenti a stresszt, sikeresebbé, boldogabbá teheti életünket.  

 

Az átkeretezés képessége

Rendkívül fontos képesség, szinte az összes többi ezen alapszik. Különböző dolgok történnek velünk, mi pedig értelmezzük őket, jelentést adunk nekik. Ez az értelmezés dönti el, ér-e stressz bennünket. De egészen biztos, hogy csak egyféleképpen értelmezhetjük azt, ami történt?

Az átkeretezés egyik igen egyszerű módja az, ha megpróbáljuk kicsit messzebbről szemügyre venni a problémát, amin éppen rágódunk. Feltehetjük például a kérdést: „Fog ez számítani egy-két év múlva is?Amikor apró bosszúságok érnek, például ha nem indul az autó, ha bedöglött a számítógép, vagy kizártuk magunkat a lakásból szörnyen érezzük magunkat. Egy kritika a főnöktől, egy veszekedés a férjjel, a gyerek egyest kapott matekból, egy visszautasított üzleti ajánlat – tényleg olyan fontos? Amikor úgy érezzük, hogy összecsapnak a fejünk felett a hullámok kérdezzük meg magunktól: egyáltalán emlékezni fogunk a helyzetre egy-két év távlatából? Azt is megtehetjük, hogy megpróbáljuk egy külső szemlélő pozíciójából nézni és értékelni azt, ami történt. Tényleg olyan borzasztó? Vagy kívülről nézve inkább mulatságos?

 

A humor, a nevetés, az öröm képessége


Azt hiszem, valamennyien egy kicsit túl komolyan vesszük a világot – és benne önmagunkat. Megengedjük, hogy apró dolgok – amelyekre pár óra, pár nap vagy pár hét után már nem is emlékszünk – felbosszantsanak, felidegesítsenek. És ilyenkor szörnyen szerencsétlennek érezzük magunkat. Elvárjuk, hogy a dolgok pontosan úgy történjenek, ahogy elképzeltük őket, s ez persze ritkán valósul meg. Ha egy kicsit több humorral szemléljük az eseményeket, ha bosszúságainkat „történelmi távlatokba” helyezzük, ha olyannak fogadjuk el a világot amilyen, (és nem várjuk el, hogy más legyen, pontosan olyan, ami nekünk megfelel), akkor sokkal jobban fogjuk érezni magunkat a bőrünkben.

Tanuljunk meg újra örülni, nevetni, kikapcsolódni. Szánjunk rá időt: fedezzük fel, mi jelent igazi örömöt számunkra. Ne becsüljük le a szórakozás, a kikapcsolódás értékét. Mindennapi gondjaink, bajaink közepette használjuk humorérzékünket, próbáljuk meg a történteket humoros oldaláról nézni.

A lazítás képessége. Relaxáció

A legtöbb nő egyáltalán nem tud lazítani. Gondolataik szüntelenül pörögnek, izmaik feszesek, kötöttek. Pedig a relaxáció nagymértékben fokozza stressztűrő képességünket. És a relaxáció tanulható!

A relaxáció nem kizárólag izomlazítást jelent, hanem teljes idegi és lelki ellazítást is. A különféle relaxációs módszerek kiválóan alkalmasak a feszültség, a szorongás kóros köreinek áttörésére. Miközben az izmok ellazulnak, a feszültség, a mindennapi hajsza elszáll belőlünk. Naponta 10-15 perc teljes nyugalom és béke, amit önmagunkra szánunk, amivel megajándékozzuk magunkat.

A relaxáció fokozza testi-lelki tűrőképességünket. Javítja egészségi állapotunkat, tompítja az érzelmi indulati reakciókat, távolságtartást, nagyobb rálátást biztosít a nehéz helyzetekre, és a „rendíthetetlen nyugalom” a konfliktus szituációkban sokat jelent. A relaxáció tehát ellenállóbbá tesz mind a pszichés, mind a fizikai stressz-tényezőkkel szemben, ezért nagy jelentősége van a pszichoszomatikus betegségek megelőzésében.

Akarsz többet megtudni magadról? Kattints>> 


 
Légzéskontroll

Végezetül próbáljunk ki egy igen egyszerű technikát, ami segít leküzdeni a stresszt, és lehetővé teszi, hogy az aggodalmaskodás, önsajnálat, sértődékenység képessége helyett hatékonyabb technikákat alkalmazzunk.

Amikor felhalmozódik bennünk a feszültség, izmaink – s köztük rekeszizmunk is – szinte görcsbe rándulnak, ezáltal kevesebb oxigén jut a szervezetbe, s egyúttal nő a felhasználás is. A szorongás, a pánik is szorosan összekapcsolódnak a helytelen légzéssel. A légzés szoros összefüggésben áll érzelmi állapotunkkal: ha idegesek, nyugtalanok vagyunk felületesebben, de gyorsabban lélegzünk. De mindez visszafelé is hat: a légzéskontroll kitűnő eszköz lehet érzelmi állapotunk uralására.

Ha egy nehéz helyzetben úgy érezzük, hogy szorongani kezdünk, vagy kezd elhatalmasodni rajtunk az indulat, agyunkat elborítja a vörös köd, végezzünk 3-4 légzéskontroll gyakorlatot: lélegezzünk be mélyen, lassan, kb. 4 mp-ig (a másodperceket lassú számolással mérhetjük), tartsuk vissza lélegzetünket 4-6 mp-ig, majd lélegezzünk ki újabb 4 mp-ig.

Meglátjátok, néhány ilyen egyszerű gyakorlat csodákat tehet: szorongásunk, indulatunk oly mértékben csökken, hogy képesek leszünk átkeretezni, objektíven, szinte kívülről szemlélni az eseményeket.

Ha, akár szakmai problémák, akár a párkapcsolatotok problémái miatt, akár más okból életetekben annyira felhalmozódott a feszültség, aminek a feldolgozásához, a tovább lendüléshez jól jönne két tapasztalt szakember segítsége, forduljatok hozzánk bizalommal: medock.medock@gmail.com vagy +36-30-944-4464





 
 
[ 3050 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x