HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-23
Címlap / Karrier / Nagy horgász hahota - tavi túrák túlélése szülőknek

Nagy horgász hahota - tavi túrák túlélése szülőknek

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-23

Ha kinyitom a hűtőt és a tojástartó mellett kicsi kék kör alakú, különböző lejáratú és frissességű csontis dobozok sorakoznak, máris tudom, hogy nyár van, sőt mi több, horgász szezon! Ne tessék megrémülni kedves anyuka! Nálunk ilyenkor nagy buli van. Nyáron nyaralni kell. A vízpart ilyenkor hívogat a legjobban.

Az egész jó pár évvel ezelőtt kezdődött, amikor rossz időben nem tudtunk fürdeni a tóban így belógattunk egy zsebpecát a gyerekekkel. Tíz percen belül jelentkeztek a snecik, melyeket vödörbe gyűjtöttünk és a játék végén visszadobtunk. A vadászösztön ezzel a tetőfokra hágott és azon kaptuk magunkat, hogy a Nagy már nem elégszik meg a pár száz forintos zsebpecával és a mini halakkal. Ekkor kezdődött az igazi horgászszenvedély, összegubancolódó damillal, beszakadt etetőkkel, szétszórt horgokkal  (egyszer a sajtban találtam egy mini horgot, mert a konyhában szereltek), bővülő botrendszerrel és szereléssel.

Jó darabig én kísérgettem a partra, mert a Férjem nem horgászik. Próbáltuk meghozni a kedvét, de miután lekísért minket egy naplementés botbedobásra, így foglalta össze a látottakat: „Nem értem mi a jó ebben, ennyi erővel az ember kiáll a mólóra és bedobálja sorra a kétszázasokat…”

(Mondjuk az igaz, hogy az első öt percben, összegubancolódott egy damil, a fűben eltűnt egy horog és az egyik szerelék egy az egyben beszakadt a vízbe, és több szúnyogot fogtunk, mint halat. Ilyenkor nevetni kell...)

HarmoNet tipp: Olcsó örömök okos anyáknak - a jó játék ingyen van! >>

Amúgy nem bántam, hogy akadt egy olyan érdeklődési kör, amit most kivételesen velem fog megosztani. Valami, ami garantálja, hogy kamaszként is majd szóba áll velem legalább a halfajták és fogások megbeszélése erejéig. Egy hobbi, ami csak az övé, és amiben kitűnhet a testvérei közül, mert egy időben sztárolhattuk azzal, hogy megtanult olvasni, aztán, hogy igazi és sikeres iskolás lett, de hogy, hogy nem, az idő előre haladtával a húga is sorra fellépett ezekre a dobogókra. Na de az, hogy kisütjük azt a halat ebédre, amit ő fogott, az mindig igazi büszkeséggel töltötte el.

Szóval horgászbolti bóklászással készültem a nagy menetekre (köztük egy semmitfogó éjszakai horgászására) és a sors úgy hozta, hogy erre nem is volt sokáig szükség mert pár éven belül már barátokkal bicikliztek a tópartra fogás reményében és mára már csak néha kell kivinnem őket a horgásztóra harcsázni bizonyos időközönként amikor a tavi fogás huzamosabb ideig szegényes.

Megkönnyebbülve szaladtam előre a történésekben, pedig, mint mindennek, ennek is az eleje volt a legnehezebb. Az első harcsafogás úgy nézett ki, hogy miután kifogta a több kilós afrikai harcsát a horgásztóból, lelkesen megkérdeztem egy pecást, hogy mit is kell majd ezzel csinálnunk, ahhoz hogy meg is ehessük. Álltam a lemenő nap fényében és egyre futott ki a fejemből a vér, ahogy ecsetelte az úr, hogy fára kell felkötni az állkapcsánál fogva az előzőleg megfullasztott halat és csipő fogóval kell lenyúzni a bőrét. Igen? Úúúú!

HarmoNet tipp: Gyilkos lesz vagy pánikos? - Avagy mit faragnak a mesék és játékszerek gyermekedből >>

Már vittük is a büdös nagy halat az autó hátsójában. Tudatosan nem gondoltam én semmire az elkövetkező pár órában és nem jártam körbe a témát sem etikai sem természettudományi szempontból, csak arra összpontosítottam, hogy most a Nagy „életem című fotóalbumába” végleg bekerülök, mint babérkoszorús anyuka. Életemben először és utoljára a Nagy ügyes segédkezésével megöltem, felakasztottam, megnyúztam, kibeleztem a hatalmas halat és megsütöttem, mire a Férjem hazajött. Ilyen finomat még sosem ettünk, és olyan nagyot még sose hánytam, mint aznap éjjel. Kivert a víz és azt hittem majd meghalok. A belezés volt az, ami megfeküdte a gyomromat, ugyanis ha benyúlunk egy ekkora halba akkor kábé könyékig eltűnik a karunk a belsőkben. Erre lélekben sikerült felkészülnöm, testben nem.

Hatalmas mázli, hogy a Nagy a műveletet eltanulta egyszeri bemutatással és azóta a barátjával a kert végében konyhakészre készítik a halakat és nekem már csak sütni kell.

Élete egyik legboldogabb napja volt egy évvel később, amikor készülődtünk a horgásztóhoz, mert másnap vendégeket vártunk harcsapaprikásra. Addig mindig akadt a horogra harcsa, mert egy kicsi tóba rengeteg harcsa van telepítve. Így én már előző nap elmondtam a vendégeknek a várható menüt. A tótulajdonos azzal fogadott, hogy nyár végén már nem esznek a harcsák, megmakacsolják magukat és hamarosan el is szállítják őket és pisztráng jön a helyükbe őszre. Egy hete nem volt fogás! A hír hallatán csalódottan, és teljesen lelombozva próbálkoztunk megszokott helyünkön. A Nagy bedobott egy régről rohasztott gilisztát és csodák csodájára a tulajdonos és a pecások hitetlenkedésére egy órán belül kifogott a kilenc évével egy majdnem hét! kilós harcsát! Ilyen élmény egy életben egyszer, ha adatik. Jókor voltunk, jó helyen. Szóval a Nagy kiérdemli a Nagy Hahaha Harcsahorgász nevet és csak reménykedem, hogy nem fog vele sose megtörténni ami a Nagy Hohoho Horgász elődjével, akinek a kukacai  kiszabadultak  a hűtőből és arra ébredt, hogy mozog a tapéta!

Jakabosné Kovács Judit

szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot

A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!