HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-15
Címlap / Karrier / 10 tipp a munkahelyi légkör javításához

10 tipp a munkahelyi légkör javításához

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-15

A munkahely életünk kiemelt színtere: rengeteg időt töltünk el ott. Épp ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan érezzük magunkat munka közben. És mivel általában többen is ott vagyunk, a legjobb az, ha a munkahelyi légkör mások számára is pozitív és inspiráló. Ez sokszor komoly odafigyelést, diplomáciai érzéket, a konfliktusok megfelelő kezelését és csapatmunkát igényel. 

 

Néhány hasznos tipp, ami segíthet a mindenkinek megfelelő, kellemes munkahelyi légkör kialakításában. 

1. Légy a megfelelő helyen!
Légy tisztában önmagaddal, legyenek egyértelmű céljaid, és ennek megfelelően válassz munkahelyet magadnak. Ez még nem jelenti azt, hogy remek lesz ott a hangulat, de egy olyan helyen dolgozva, ahol eleve semmi keresnivalód, nem érdemes a munkahelyi légkörrel túl sokat foglakoznod. Inkább lépj le, és keress egy jobb munkahelyet!

2. A munkahelyen dolgozni szoktunk
Bizony, nem árt észben tartani ezt az apróságot, mielőtt azt mondanád: “Ez az iroda hót unalom!” Ha mindenki csak a jó hangulattal foglalkozik, s közben nem megy a munka, rövid úton lapátra kerülhet az egész csapat. Tehát abból indulj ki, hogy bent vagy, és dolgozol.

3. Nem vagy egyedül!
Rajtad kívül más is van ott, jó, ha ezt észreveszed. Ha például te utálod a klímát, a zenét és a nyomtató zümmögését, és azt gondolod, akkor jó a munkahelyi légkör, ha kinyomod a légkondit, csend van, és a nyomtatót is áramtalanítottad, akkor lehet, hogy bakot lősz, mert a többiek összesúgnak a hátad mögött, vagy szenvednek a hülyeségeid miatt. Fontos tehát, hogy légy tekintettel a munkatársaidra, ezzel együtt természetesen elvárhatod, hogy a te érdekeidet is tartsák szem előtt, az érzéseidet pedig tiszteletben. Néha persze csak kompromisszumok útján lehet megoldani a problémákat. Nem baj, legyetek rugalmasak!

4. Hagyd otthon a depit!
Ha magánéleti problémáid vannak, ami rányomja a bélyegét a mindennapokra, akkor sem helyes azonban a gondjaidat magaddal cipelni a munkahelyre. Ha egész délelőtt a szerelmi csalódásod miatt zokogsz, vagy a pároddal üvöltözöl mobilon keresztül, akkor rendesen beteszel a munkahelyi légkörnek is. Ez hatalmas hiba! Ne mérgezd, élvezd!



5. Vigyél egy kis vidámságot!

Ha valami jó dolog történik veled, oszd meg a többiekkel! Ha nagy öröm ért, meséld el nekik! Ha sikerült összehozni egy fantasztikus sütit, vigyél belőle kóstolót! Ha megtudsz valami vicceset cégen belül, nevethettek együtt rajta. Nem szép dolog a pletyka, de annál szórakoztatóbb!

6. Vegyél részt a szokásos munkahelyi rendezvényeken!
Ha van lehetőséged, legyél ott a megbeszéléseken, közös vacsorákon, bulikon, névnapokon, búcsúztatókon és hasonló rendezvényeken! Itt jobban megismerheted a többieket és ők is téged.

7. Szervezzetek csapatépítő tréningeket!

Nem csak a munkahelyen lehet gondoskodni arról, hogy megfelelő legyen a munkahelyi légkör. Szervezzetek olyan programokat, amelyek a cég falain kívül esnek, és lehetőség van a megszokottól eltérő környezetben is megismerkedni egymással. Ezek lehetnek kirándulások, kalandtúrák vagy egyszerű sörözések is.

8. Figyelj a környezetedre!

Azzal is hozzájárulhatsz a jó hangulathoz, ha egy kicsit szebbé varázsolod a szobád, irodád. Tegyél ki az asztalra pár fényképet, rakjatok a folyosóra virágokat, ha senkinek sem zavaró, szólhat a rádió, vagy valami más. Ha mindannyian megteszitek ezt, személyesebbé válik a helyiség, és ez sokat javíthat a légkörön.



9. Csapatmunka

Az is összekovácsolhat egy csapatot, ha közösen dolgoztok, egymást segítve. Ha mindenki csak a saját feladatára összpontosít, akkor esetleg segítség helyett keresztbe tesztek a többieknek. Ha egyazon célért dolgozik az egész csapat, és közben egymásra is figyeltek, akkor az egyének halmazából összetartó közösség lesz, nem beszélve a megnövekedett hatékonyságról, aminek a főnök is csak örülhet.

10. Tanulj kommunikációt
Vagy tanuljatok együtt! Nem mindig olyan egyszerű valamit megfelelően elmondani valakinek, és nem mindig tudod könnyedén megérteni, mit akar a másik. A kommunikáció a kapcsolattartásról szól.  Ismerkedj meg az alapvető kommunikációs elemekkel, aztán növeld a tudásod speciális módszerekkel, pl. tanulj meg olvasni a másik szemmozgásából, vagy alkalmazz pár hipnotikus nyelvi mintát! Egy NLP tanfolyam, vagy kommunikációs tréning remek erőforrásokat adhat!

Ez persze csak néhány lehetőség arra, hogy minél többen jól érezzétek magatokat a munkahelyen. Egy kis kreativitással még nagyon sokat lehet mozdítani az ügyön! Hajrá!

Szűcs Tibor

Képek:
piqs.de: BigBlonde - Natural Beauty
piqs.de: Bilderhascher - Geburtstagsstrauß





 
 
[ 13919 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x