HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-21

20 perc alatt a csúcson

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-21

A legtöbb élmény gyorsan elérhető, de vannak, amikre egy egész életen át kell várnunk. A meredek hegyoldalak, a tiszta vízű tavak egy karnyújtásnyira találhatók kis hazánktól. Juss te magad is csúcsra!

A Geant Gleccser fölött
Nem kell megvárni a telet, ha igazi havas tájban akarunk gyönyörködni. Akár májusban is elindulhatunk Ausztriába, s fokozatosan beljebb kerülünk az Alpok sűrűjébe anélkül, hogy különleges túlélő felszerelésre lenne szükségünk. Igazi európai kényelem vár a legmagasabb csúcsokon is. Csodás alagutakon futunk át, s közben ezer métereket is emelkedhetünk. Mindenütt rend, tisztaság, tökéletesen kiépített kultúr-terület fogad. A tetőkön emelkedő menedékházak ablakát mindenütt virágok díszítik, terített asztallal várják a vendégeket.

Számos csúcs felvonókkal érhető el. A turisták 20 perc alatt feljutnak az Aiguille csúcsár (3842 méter) itt csodás sétát tehetünk, majd ülőliftről bámulhatjuk az alattunk lévő gleccsert. Ez egyben ideális terep kezdő alpinisták számára. A gerincet hópárkány koronázza. Faházak és családi panziók nyújtanak pihenőt, teát, kávét, ételt.

Az alp
Nem tévedés, mint megtudtuk, a magasban fekvő erdőket egykoron felégették, hogy hegyi legelőt, „alp”-ot nyerjenek, ahová felhajtják a teheneket. Mi is rendszeresen találkoztunk csendesen legelésző marhákkal, juhokkal, húgom rendszerint elbeszélgetett velük. A hegység növényzete ma már nem képes megújulni. A csapadék többnyire északnyugati irányból jön, minél magasabbra megyünk, annál több esik. Gyakran megtörténik, hogy az őrök nem engednek át a hágókon, mert veszélyes mennyiségű hó esett. Az első napokban mi is ott álltunk a többi kocsival a sorompónál, és reménykedtünk, hogy felszakad a felhőzet, és valamikor tovább mehetünk. Szerencsére az itt élők többnyire ötféle nyelvet és több tájszólást ismernek, gyenge nyelvismerettel is feltalálhatjuk magunkat.

HarmoNet:
A Kárpát-medence, mint ezoterikus lavór >>

Időjárás
A hegyekben a levegő hőmérséklete a magassággal csökken, de a déli oldalon nyáron akár +30 fok is lehet. Ezért a magas hegyekben is találkozhatunk szőlőtelepítésekkel, míg az északi oldalon inkább a sí és szánkótúrákra készülnek fel a hazaiak.

Vízesések

A Klausenpassra vezető úton az alpesi faházak csodaszép vízesést öveznek. Ügyesen választják meg a házak helyét, hogy a domborzat védje a lavinától. Ellátogattunk a hírhedett Berchtesgerdenbe, ez a müncheniek kedvelt kirándulóhelye napjainkban, mert az Alpok belsejében fekszik. A fenyőerdő fölötti magaslaton fénylett a hó.

Növényzet

2000-2400 métermagasságban az erdő utolsó foltjai szemet gyönyörködtető rododendronokkal és törpe borókával, rekettyésekkel, rétekkel váltakozik. Minden felé virágzik a tárnics, a bábakalács, a kőtörőfű. Általában sűrű pázsit borítja a talajt, s a lakosság azt megfelelő módon kaszálja, rendben tartja. Följebb már csak mohát és zuzmót találunk, a kövek közül előbújik a gleccserboglárka.

HarmoNet tipp:
Svájc, a krémcsokoládé hazája >>

Földön, vízen, levegőben
Gyalogos (autós) turistaként indultunk útnak, barátaink viszont éppen vízitúrát szerveztek, hiszen a hegyek lábánál mindenütt tavak fénylenek. Sárkányrepülők is megjelentek, éppen versenyt tartottak a Chamonix völgye felett. Itt Chamonixban már 1823-ban megalapították a hegyivezetők társaságát. Az angol alpinisták természetesen a legmagasabb csúcsok megmászását tűzték ki célul. Edward Whyper a Maternhorn megmászása után indult Grönlandra, a Sziklás hegységbe, az Andokba. William Coolidge 1874-ben jutott el a Jungfraura. Ezek után már a legnagyobb csúcs lett a hegymászók főcélja: az Everest.

Mi megelégedtünk azzal, hogy a tó partjáról csodáltuk a Matternhorn hósapkáját kellemes májusi időben.

Dobosy Ildikó

szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot

A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!