HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-20
Címlap / Kultúra / Hogyan úszd meg csúnya másnaposság nélkül a szilvesztert?

Hogyan úszd meg csúnya másnaposság nélkül a szilvesztert?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-20

Kis hazánkban is egyre elterjedtebb az alkoholfogyasztás minden korosztályban. Kevesen vannak, akik a szilveszteri buli alkalmával nem isznak kisebb vagy még inkább nagyobb mennyiségű alkoholt, ami másnap kellemetlen fejfájást, hányingert, erőtlenséget, szédülést okoz. Léteznek jól bevált módszerek a másnapi kínzó tünetek elkerülésére a klasszikus megoldáson kívül is (maradj részeg). Túlélőtippek másnaposság ellen. 

 

A másnaposságot a túlzott mennyiségű alkohol és/vagy dohányzás okozza, ami mérgezésként hat a szervezetünkre, hiszen felborítja az anyagcserét, a cukor- és folyadékháztartást, savasodást okoz. Az alkoholizálást követő méregtelenítés elég drasztikus, az ürülő alkohol következményeként lép fel például a fejfájás, kézremegés, gyengeség. A két alapelv tehát a mértékletesség és az egyszerűség, amit még az italozás közben kell szem előtt tartanunk. 

Mértékletesség
Fontos (lenne), hogy ne igyuk magunkat teljesen részegre, bár természetesen előfordul, különösen szilveszterkor, hogy kifejezetten ez a cél. Érdemes azonban a másnapi szenvedéseinket elkerülendő éppen csak annyit inni, hogy spiccesek, jókedvűek legyünk, mert az ehhez szükséges mennyiség még nem okoz komoly tüneteket másnap. Ne igyunk éhgyomorra, ha eszünk is közben, az alkohol nem hat olyan mértékben. 

HarmoNet tipp: Otthon szilveszterkor? Varázslatos ötletek egyedül bulizóknak! (Vigyázz, fokozottan ezoterikus!)  >>

Egyszerűség

Bármilyen jó ötletnek is tűnik, nem érdemes keverni az alkoholfajtákat, ha nem akarjuk borzalmasan érezni magunkat másnap. Ha mégis így teszünk, legfeljebb kétféle alkoholt igyunk, például bort és pezsgőt. A legrosszabb kombináció a sör-rövidital, illetve ha végigisszuk a koktéllapot. Ha mindenféleképpen röviddel akarjuk feldobni a hangulatunkat, inkább igyunk mellé sör vagy bor helyett ásványvizet, ez segít elkerülni a dehidratációt, amit az alkohol, különösen a röviditalok okoznak. Mivel a sörrel, borral, pezsgővel ellentétben a rövidital nem teszi savassá az emésztőrendszert, kisebb viszont az esélye a hányásnak, hányingernek.

Dohányzás
A másnaposságban nagy szerepe van az ivás közbeni dohányzásnak is. Próbáljunk meg egyáltalán ne vagy csak nagyon keveset dohányozni, így kevésbé fog fájni a fejünk és lesz hányingerünk 

Mit tehetünk, ha idén (tavaly) sem sikerült e két elv mentén szórakoznunk?
Mindenképpen igyunk meg legalább fél-egy liter tiszta vizet lefekvés előtt: így már alvás közben tudjuk pótolni a folyadékot és elkezdhetünk méregteleníteni. Érdemes lezuhanyozni, mert ez is segít a tisztulásban, főleg, ha képesek vagyunk ezt hideg vízzel megtenni. Másnap nagyon fontos a megfelelő étrend, a bőséges folyadékbevitel és némi mozgás.

Könnyű mozgás
A testmozgás az egyik leghatékonyabb méregtelenítő módszer, tehát ezt érdemes már az est folyamán elkezdeni. Mivel az alkoholtól úgyis bátrabbak leszünk, táncoljunk sokat, ezzel is ürül a szervezetből az alkohol. Ha másnap viszonylag jó erőben érezzük magunkat és a gyomrunk sem forog, ajánlatos kocogni egyet a friss levegőn. Ez nagyon sokat segít: nemcsak tisztít, hanem a szervezet elkezdi elégetni az alkohollal felhalmozott fölös kalóriákat is. A torna vagy bármilyen más sport, ami jól átmozgat, ugyanilyen jót tesz.

HarmoNet tipp: Meddig pihenj, ha ittál és vezetsz? A legfontosabb tudnivalók az év utolsó napjára! >>

Fürdő

A gyógyfürdő ideális helyszín ahhoz, hogy másnap megbánjuk bűneinket és kitisztítsuk szervezetünkből a hatalmas mennyiségű méreganyagot. Néhány hossz úszás ilyenkor az egyik legkíméletesebb sport. A szaunában tényleg csak addig maradjunk, amíg bírjuk, ilyenkor a szervezet nehezebben viseli az extrém hőmérsékletingadozást. Jó választás a kíméletes, ám jóval hatékonyabb infraszauna.

Mit együnk, igyunk másnap?
Az erős reggeli kávét most inkább hagyjuk ki, mert extrán megterhelő lehet a szívnek és a vérkeringésnek. Ha mégis képtelenek vagyunk anélkül emberi formát ölteni, inkább gyengébb kávét igyunk tejjel vagy gabonatejjel – ez utóbbi jó a megviselt gyomornak is.

Csodákra képes néhány szem alma – az egyetlen gyümölcs, amit jó szívvel lehet ajánlani másnapos gyomorra. Kíméletes, nem savasít, ugyanakkor ellátja a szükséges ásványi anyagokkal, vitaminokkal, gyümölcscukorral és folyadékkal a kimerült szervezetet.


Ebédre a legjobb választás egy finom zöldség-vagy húsleves, ami szintén pótolja a elvesztett folyadékot és ásványi anyagokat, könnyen emészthető és nem terheli a gyomrot. Fontos, hogy kis adagokat együnk, ne terheljük le a méregtelenítéssel foglalkozó szervezetet.

Nyugodtan engedjünk meg magunknak egy kis édességet, hogy a cukoranyagcsere helyreálljon, például egy-két kocka jó minőségű csokoládét.

És végül, ha mindezen praktikák ellenére még mindig fejfájás, rosszullét és szomjúság gyötör, megengedhetünk magunknak egy (de tényleg csak egy!) gyógysört. A fejfájást ugyanis leginkább a szervezetből kiürülő alkohol okozza, amit átmenetileg javítani lehet egy alacsony alkoholtartalmú itallal.

Kolontár Elvira





 
 
[ 5087 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x