A Budapestieknek 40 százaléka becsületes
Címlap / Őrület / A Budapestieknek 40 százaléka becsületes

A Budapestieknek 40 százaléka becsületes

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-03

Megvannak a Sopron Bank becsületkasszáinak eredményei, a Budapestieknek 40 százaléka akkor is becsületes, ha más nem látja. 

 

Három hete egy izgalmas kezdeményezés kezdődött a fővárosban. A nyugat-dunántúli becsületkasszák régi hagyományát hozta el a Sopron Bank, hogy játékosan vizsgálja meg, miként állunk a becsületességgel Budapesten. Az ásványvizet tartalmazó italautomatákba nem kötelező pénzt bedobni, fizetés nélkül is el lehet vinni a vizet, de ezzel a "vásárló" a beteg gyerekeket segítő Csodalámpa Alapítványt rövidíti meg. A kampány első három hete alatt korántsem reprezentatív, mégis érdekes eredmény született. A belvárosban és Óbudán, a Sopron Bank két budapesti fiókja közelében kihelyezett kasszák szinte hajszálpontosan ugyanazt az eredményt hozták.

Ahogy azt a becsületkassza.hu oldalon követni lehetett, a budapesti "becsületkasszák" valóban megosztották a járókelőket. A két  italautomatából összesen csaknem 8 ezer palack víz fogyott el eddig, ezen mennyiség alapján már tendenciáról is beszélhetünk: a kampány harmadik hete után kiderült, hogy a vízért a "vásárlók" csaknem 40 százaléka fizetett, 60 százalékuk pedig fizetés nélkül távozott vele.


Az automatákat nem egy vidéki városban helyezték el, ahol szinte mindenki ismeri egymást, hanem az ennél sokkal személytelebb fővárosban. A kísérlet egyik szemléleti alappillére az volt, hogy az automatákat nem őrzik. A szervező a negyven százalékos fizetési hajlandóságot a körülményekhez képest elfogadható eredménynek tekinti. A “hűség városából” érkező Sopron Bank ezzel a kezdeményezéssel arra a következtetésre jutott, hogy a számára fontos általános alapértékek, mint a becsületesség és a tisztesség, a budapestiek jelentős része számára szintén fontosak.

Nemcsak a végeredmény, hanem a használatban tapasztalható változás is figyelemre méltó. A kampány indulásakor a meglehetősen nagy sajtóérdeklődés közepette az arány épp a végeredmény fordítottja volt. Eleinte sokan figyelték az automatákat és az azokat használókat, vélhetően ezért az emberek inkább fizettek, mint nem. A médiazaj csökkenésével együtt a vásárlókedv ugyan nem, a fizetési hajlandóság azonban csökkent. A szervezők azt feltételezik, hogy az arra járók megszokták a gépeket és úgy érezték, a figyelem lanyhultával ők is lazíthatnak.

Kérdés volt az is, hogy lesz-e különbség a pesti és a budai automata eredményei közt. Ahogy ez a naprakész becsület indexen is látszik (becsuletkassza.hu), nem volt számottevő eltérés a két városrész közt, mindössze 1 százalék eltérés mutatkozik Buda javára.

A kampány holnapig még tart, így a Sopron Bank további lehetőséget ad a járókelőknek, hogy egy-egy palack víz megvásárlásával hozzájáruljanak a bank jótékony céljához. A szervezők az italautomatákból befolyt összeg dupláját ajánlják fel a Csodalámpa Alapítvány részére. A bank támogatásával és vezetőinek közreműködésével egy zalaegerszegi beteg kislány kérésére játszótér épül az otthonában.






 
 
[ 1178 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x