Mit érdemel a bukott gyerek? Nyaralhat?
Címlap / Otthon / Mit érdemel a bukott gyerek? Nyaralhat?

Mit érdemel a bukott gyerek? Nyaralhat?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-12-12

Ugye emlékszünk arra gyerekkorunkból, mikor már ott volt június, az iskola vége. A táblára kiírtuk, hogy VAKÁCIÓ 3 db felkiáltó jellel, hogy már 10 nappal az utolsó tanítási nap előtt elkezdhessük számolni a nyári szünet kezdetét? 

 

Micsoda öröm volt, nyaralás, tábor, pihenés, nem kellett 6-kor kelni! Bizony elfáradtunk, iskola, leckék, szakkörök.

Szerintem nagyon kevés az a gyermek, aki ezt ne várná! Szeretné kiereszteni a gőzt. Munkám során főleg azokkal a gyermekekkel találkozom, akikkel valamilyen szinten probléma van. Ez könnyen megmutatkozhat az osztályzataikban is. Lehet, hogy bukás lesz, lehet, hogy sok a 2-3-as. Rosszak az eredmények és itt a felvételi, az ötödik osztály, a pontgyűjtés. Esetleg a gyermeket egyszerűen nem érdekli a tanulás. Nem is akar a tanulásra gondolni, mert már attól elmegy az életkedve. Számtalan ilyen eset van.

HarmoNet tipp: Mit ad ma az iskola? A pedagógusokért és a diákokért >>

Mit kezdhetek, ha az én gyermekem is ilyen cipőben jár?
Letiltsam a táborról, a barátokról, járjon csak a pótvizsga felkészítőre? Kérdezzük meg magunktól: Ha eddig ezt tettem, működött, hozott megoldást?
A tapasztalatom az, hogy a legtöbb problémával hozzám forduló szülő végigjárta a letiltás különböző fázisait.
Kezdve az apróbb „büntiktől” a teljes letiltásig. Eredményt valahogy mégsem hoz az esetek többségében, mert a gyereknek nem erre van szüksége. Természetesen a gyermeknek tudnia kell, hogy vannak a határok, melyeket most túllépett.

A párbeszéd szerintem mindig hasznosabb, mint az autokratikus döntés.
A párbeszéd során az irányítást sokkal könnyebben a kézben lehet tartani. Hogyan? Kérdésekkel. Kerülve a vallatást, a nyugodtabb hangvétel könnyebben eredményez megoldást, párbeszédet.
Konkrét példa: 6. osztályban bukás 2 tantárgyból. Pótvizsga augusztusban. A gyermek hazajön, Ön átveszi a bizonyítványt. A gyermek már lehet, hogy várja a régi „bevált” viselkedésmintákat. A tekintetén látszik, hogy unja, meghallgatja, mert Ön az édesanyja/édesapja, szeretne már átesni ezen a kellemetlen a beszélgetésen.
 

Mit tehet?
Rázúdítja az összes dühét. Ez megoldást hoz? Megvigasztalja, bár tudja, hogy egész évben nem tanult? Erőt alkalmazzak, vagy legyek engedékeny? Esetleg létezik másik út is…
A gyermek már ebben a korban is pontosan tisztában van a cselekedetei súlyával. Még akkor is, ha látszólag nem érdekli a helyzet. Ha Ön kellően nyugodt, akkor ott melegében érdemes beszélgetni a dolgokról. Kizárólag az ő szemszögéből, célunk legyen az, hogy megtudjuk, hogy ő hogyan értékeli a helyzetet. A kérdések és válaszok között legyünk türelemmel. A jól irányozott kérdéseink segítségével rengeteget tudunk meg a gyermekünkről, emellett ő fogja a választ „kihozni” saját magából.

„Pisti, mi történt? Mi vezetett el idáig?"
Ki az oka ennek? (Ha mást okol, akkor is türelem, érdemes megfejteni a gyermekünk gondolkodásmódját a dolgokról.) Ki tud rajta változtatni, hogy átmenj a pótvizsgán?
Ha Te tudsz rajta változtatni, akkor mit akarsz változtatni rajta? Ezt hogyan fogod megvalósítani? Miből fogod tudni, hogy ebben az irányban (változtatás felé) haladsz?

HarmoNet tipp: Vigyázz, jönnek a konfliktus bombák! >>

Itt előkerülnek majd az álokok, a tanár igazságtalansága, a nehéz témazáró stb. Vitatkozni nem érdemes, ettől az eredmény (bukás) nem fog változni. Amennyiben annyit mond a gyermek, hogy más tud rajta változtatni, ő már nem, akkor nyugodtan kérdezzünk rá, hogy hogyan fog az a másvalaki változtatni? Előbb utóbb a számára is világos lesz, hogy ezen csak ő lesz képes alakítani. Ha módunkban áll megkérdezhetjük tőle, hogy milyen segítséget adhatunk neki mi, mint szülők? (Sorolhatunk alternatívákat: felkészítő tanár, tanulástechnika tanfolyam, EFT- együtt tanulás stb.)

Most jön a legfontosabb lépés: Hogyan akarod ezt megvalósítani? Cél, a reális célok kitűzése legyen! Nem biztos, hogy elég egy héttel a vizsga előtt felkészülni, de a gyermek sem ülhet egész nyáron a könyv fölött. Mikor már ide eljutottak jó úton járnak. Érdemes megtudni, hogy mi motiválja abban gyermekét, hogy elérje ezt a célt (átmenjen a pótvizsgán)? Mi miatt fontos neked, hogy átmenj? Mi történjen akkor, ha a nyár folyamán nem közeledsz a célod felé? (Nem tanulsz, a felkészítő tanár panaszkodik stb.)
 


Érdemes a tábort, a nyár közepére tenni, hogy a gyermeknek legyen motivációja előtte is tenni valamit az ügy érdekében. Ezt kérjük számon tőle. Mikor visszajön a táborból, kipihente magát. Ráadásul tudja, hogy már nem az egész anyag áll előtte, ez így sokkal könnyebb lesz az ő és az Ön számára is.

Amennyiben izgul, fél a vizsgától, akkor az EFT –Érzelmi Felszabadítás Technikája segítségével  nagyon szépen fel lehet lelkileg is készülni a megmérettetésre. Izgalmak nélkül sokkal könnyebb… (A technikáról bátran kédezheti tanácsadónkat!)

Takács Péter






 
 
[ 2639 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x