Mit egyen a gyerek hideg, nedves időben? 10 aranyszabály
Címlap / Otthon / Mit egyen a gyerek hideg, nedves időben? 10 aranyszabály

Mit egyen a gyerek hideg, nedves időben? 10 aranyszabály

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-02-29

A február havi, mostanihoz hasonló erős hideg és lehűlés az utóbbi évek után rendkívül szokatlan az emberi szervezetnek. A kozmikus hatások miatt, jelenleg egy jóval hidegebb telet élünk át, s a rossz idő még akár hetekig elhúzódhat, hogy márciusban a meleg majd hirtelen és nagy erővel vehesse át a hatalmat. Ebben az időszakban a nappali enyhülésekkel együttesen, fokozottabban ki vagyunk téve a meghűlésnek, a náthának, az influenzás típusú fertőzéseknek és más fájdalmas, kellemetlen problémáknak. Mit egyen a gyermek, hogy az óvodai, iskolai járványokat sikeresen átvészelhesse? 

 

A gyermekek ebben az időszakban ugyanúgy korán kelnek és gyakran a hideg, nedves, párás időben indultnak útnak. A sapka és a sál felvétele sokszor nem elegendő, ez az idő ugyanis beférkőzik a kis kabátok alá. Az oktatási intézményekben pedig a gyermek társaival játszva is elkaphat különféle fertőzéseket. Az udvaron szaladgálva pedig megizzad, és könnyedén leveri lábáról ez a fránya idő.

Az olyan aranyszabályok mellett, mint: (1) néhány óránként moss kezet, (2) ne egyél, igyál más poharából, tányérjából, (3) vedd fel a sapkád, sálad, öltözz melegen, mindezek mellett szükség van olyan óvintézkedésekre is, amitől a gyermek immunrendszere erősebb, fejlettebb lesz.

HarmoNet tipp: Tények és elképesztő tévhitek a babatáplálásról! >>

Elsősorban a táplálkozás az, ami nagyon sokat segít e téren a gyermek számára. A megfelelően tiszta élelmiszerek, magas rost és vitamintartalommal a legnagyobb segéderők, de fontos az is, hogy a táplálék ne legyűrje az emésztési terhekkel a szervezetet, hanem inkább hőtermelő legyen, vagyis a hőháztartást egyensúlyba hozó. A legfontosabb tudnivalók a gyermek téli étkeztetéséről!
  1. A gyermek télen kapjon kellő mennyiségű, energiát termelő gabonát.
  2. Mindemellett viszonylag kevés cukrot fogyasszon, igyekezzünk a cukrokat tudatosan bevinni egy-egy házi süteménnyel, vagy egy bögre italba kevert édesítővel, de kerüljük a finomított adalékokkal dúsított cukrot, a gyári, élelmiszeripari termékekben, chips, kekszek, stb.
  3. Figyeljünk a gyermek E-vitamin bevételére télen, mert bőre kiszáradásának elkerüléséhez ez elengedhetetlen, fogyasszon a kicsi olajos magvakat – ha nem allergiás rá – mértékkel tejet, és az ételek elkészítésekor figyeljünk a megfelelő zsiradékokra, olívaolajt, pálmaolajt, mogyoróolajt, és napraforgóolajt használhatunk, utóbbinál ügyeljünk a minőségre!
  4. A gyermek A-vitamin bevételét is figyelnünk kell ilyenkor, mert ez az, ami a gyulladások ellen a legjobb páncél számára. Spenótban, sárgarépában, almában találunk belőle nagyobb mennyiséget, de tejtermékek és az olajak is bőven tartalmaznak A-vitamint.
  5. A vas bevitele az immunrendszer erősségéhez szükséges. Elsősorban almában található meg, de általában piros gyümölcsökben és zöldségfélékben is sok van belőle.
  6. A helyes belső tűz, vagyis a helyes emésztés és így hőháztartás kialakításához nagyon fontos, hogy emészthető ételeket fogyasszon a gyermek, így minél több természetes táplálékot vigyen be szervezetébe. A puffasztó nehéz ételeket most kerüljük el.
  7. Ugyanígy kerüljük a berohadást okozó ételkombinációkat, mert ez is lassítja, tompítja az emésztést és hajlamosabbá tesz a betegségek elcsípésére. Így tejet gyümölccsel és cukorral, gabonát gyümölcscsel, a húst, ha lehet bármilyen kombinációban, a gombát végleg hagyjuk el teljesen.

    Néhány további egészségvédő trükk
     
  8. A gyermek étkezései mellé, vagy akár tízóraihoz csomagoljunk kamillateát. Más ízesített teákkal is kombinálható, ha a tea kiáztatásához egy kamilla-filtert beáztatunk a fő íz mellé.
  9. A homeopátiás immunerősítőket, mint pl. az ehinachea cukorként mutassuk be még a kisebb gyermekek számára is, és érjük el nálunk, hogy a szervezet turbózásaként fogyasszák
  10. A test helyes működéséhez irányozzuk be a napi „édeshármast” rendszeres ürítés, elegendő – gyermeknél minimum 8 óra – alvás, napi fél, egy óra sport, legalább jóga, torna.





 
 
[ 1716 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x