Gyermekem hamarosan pótvizsgázik - 9 tipp, hogy túléld
Címlap / Otthon / Gyermekem hamarosan pótvizsgázik - 9 tipp, hogy túléld

Gyermekem hamarosan pótvizsgázik - 9 tipp, hogy túléld

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-09-27

A pótvizsga komoly stresszforrás gyermeknek és szülőnek egyaránt. A sikeres pótvizsga nem csak azon múlik, hogy a gyermek mennyit tud, hanem azon is, hogy az adott pillanatban milyen a lelki állapota, mert ettől függ, hogy mennyit képes ebből átadni. A tárgyi tudás megszerzésén túl a pótvizsga lelki felkészülést is jelent. 


Rendezvénynaptár
8+1 hasznos tipp, amelyben segíthetünk gyermekünknek, hogy könnyebben menjen a koncentráció és elmélyüljön a tudásuk 
  1. Célkitűzés. Mit akar elérni? Mi a cél a mai nap? A cél megfogalmazása mindig segíti az agyunkat, hogy a helyes úton maradjon. Írjuk le közösen.
     
  2. A feladat apró részekre bontása. Az valószínű, hogy nagy feladat, ha azt tűzöm ki, hogy 2-es legyen a pótvizsgám történelemből. A feladat kisebb részekre bontása már közelebb visz a célhoz. „Most a napóleoni háborúkat fogom megtanulni.” Ettől nem azt érzékelem, hogy mekkora az anyag, hanem, hogy kis lépésekben meg tudom tanulni. Ez így kevésbé frusztráló!
     
  3. Mikor tanulunk, tegyünk félre minden egyebet. Sokan azt hiszik, hogy egyszerre lehet több dolgot csinálni, a figyelem azonban megoszlik. Emellett, ha például zenét hallgatunk, az agyunk a zene dallamához rögzíti az anyagot, és csak így lesz képes visszaadni. A vizsgán azonban sajnos nem mehetnek a kedvenc számaink!

    A tanulási időszak egyszerre legyen rövid, maximum 30 perc. Ezután 5 perc szünet, és lehet ismét folytatni.
     
  4. Tegyünk úgy, minta először hallanánk életünkben az adott tananyagról. Az agyunk felkészíthető erre, és sokkal nyitottabbá, kíváncsibbá válik.
     
  5. Néha bekövetkezik, hogy elkalandozik a figyelem. Eszünkbe jutnak a teendőink, stb. Hogy a kalandozást megállítsuk, írjuk le azt, ami eszünkbe jutott egy külön papírra, és azt is, hogy mikor fogunk vele foglakozni.
     
  6. Átélés. A tananyag milyenségétől függ. A matematika és a nyelvtan egyes részeinek kivételével minden tantárgy elképzelhető, az elménk által megjeleníthető. Minél színesebb, látványosabb a tananyagról képzelt, fantáziánk által gyártott világ, annál könnyebb beleélni magunkat. Ez pedig megkönnyíti a témánál maradást és a tanulást.
     
  7. Jutalom. Érdemes egy kis motiváló jutalmat is beiktatni. Ez lehet más is, mint a kedvenc ételünk! Lehet egy jó beszélgetés a barátunkkal, séta, zene, futás, stb.
     
  8. Megtanítani másoknak a tanultakat. Ez lehet bárki vagy bármi (személy, valakinek az arcképe, kutya, tengerimalac, ajtó, stb.). Úgy érdemes előadni, mintha neki akarnám elmagyarázni az anyagot, úgy hogy meg is értse. Ez segít átgondolni, rendszerezni az anyagot, megtanulni. és visszaadni a saját szavainkkal úgy, ahogy a vizsgán is tesszük majd.
(Ehhez a tipphez fűződik egy személyes tapasztalatom is. Az egyetemi vizsgák során jöttem rá erre a technikára, és olyan tantárgyaknál, ahol nagy mennyiségű anyagot kellett rövid idő alatt elsajátítani óriási segítség volt. Mikor nem alkalmaztam, gyakran becsúszott a 2-3-as is. Mikor a barátaimmal megtanítottuk egymásnak az anyagot, akkor mindig 4-5-ös volt a vizsgánk, kevesebbet izgultunk, mert már előtte megtapasztaltuk, hogy tudjuk, és értjük az anyagot.)


+1. tipp: A tanulás és a koncentráció mellett nagyon fontos a lelki felkészülés is. Ezt nem lehet annyival leintézni, hogy „Kéz és lábtörést!”. Az elméleti tudás a lelki felkészüléssel együtt lesz igazán eredményes és hatékony. Erre további tippeket talál a Pótvizsga felkészülés oldalon >>
Esetleírás: Pótvizsgára való felkészülés
 

Ki az a szülő, aki ne tenne meg mindent, hogy gyermekének sikerüljön a pótvizsga?

„Márk” 14 éves 7. osztályos fiú volt. Rettenetesen izgult a pótvizsga miatt. Tanulni nem akart, halogatta, mert annyira félt az egésztől. Az indok az volt, hogy „Van még időm!”


Ebben az esetben, (augusztus eleje volt) nem volt idő a tanulási motiváció okainak kezelésére. A félelmet kellett megszüntetni, illetve rávenni a tanulásra. A beszélgetés során arról számolt be, attól félt, hogy mit fog kapni a szüleitől azért, ha nem sikerül a vizsga! Sikerült egy nagyon pozitív példát találni „Márk” életében, mikor az iskolai kosárlabda bajnokságon az ő két kosarával fordított a csapat, és nyerte meg a meccset. Ezt a helyzetet mint pozitív erőforrást alkalmazva sikerült a félelmét kezelni az EFT segítségével. Mikor ezt a félelmet sikerült kikopogtatni (EFT használatával megszüntetni), a felszínre tört „Márk” félelme a szégyentől, hogy akár meg is bukhat. Ezt kezelve a következő foglakozáson hátravolt még a pótvizsga felkészítésnek egy nagyon fontos mozzanata. A pótvizsga napja. Az EFT-t nem csak múltbeli, vagy jelen helyzetben történő eseményekre lehet használni, hanem nagyon jól alkalmazható a jövőben bekövetkező eseményekre is. Az elképzelt vizsga napján feltörő összes lehetséges izgalmas helyzetet feldolgozva, egy hét múlva pótvizsgázott, sikerrel.

A vizsgadrukk kezelhető, minden helyzetben.

Takács Péter - Pótvizsga felkészülés
Képek: Piqs.de
Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 3405 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x