Minden óvodás betéve tudja a telefonkönyvet! Az agyhullámok...
Címlap / Otthon / Minden óvodás betéve tudja a telefonkönyvet! Az agyhullámok szerepe

Minden óvodás betéve tudja a telefonkönyvet! Az agyhullámok szerepe

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-06-07

Ha a gyerek megtanul olvasni kicsi korában, könnyedén megtanulja az egész telefonkönyvet. Valahogy így hangzik a mondás, és büszkén jelentjük, igaz. Annyira okos, annyira fogékony, annyira kíváncsi a világra engedett utazó, hogy bármit befogad. Akármit is adunk a gyerek elé legfeljebb nem tetszik neki, ízlésének, de mégis megjegyzi. Ő maga nem szelektál. Mi következik ebből? 

 

A gyermeket általában későn kezdjük tanítani. 7 éves korban kerül iskolába, Amerikában is 5 éves korban kezdődik az iskolai előkészítő év. Pedig 5 éves kor alatt a gyermek rengeteg dolgot képes megtanulni.

Ekkor kell az üléstől mászáson, járáson és futáson át, mindenféle alapdolgot elsajátítani. Talán könnyűnek tűnik számunkra mindez a lexikális ismeretekhez képest, azonban nagyon nehéz dolgokról van szó, a testi funkciókat kell szabályozni, az ürítést, az elalvást, az étkezést megtanulni. A legtöbb esetben ez nem megy túl nehezen, legfeljebb néhány ponton akad el átmenetileg a gyermek, amin aztán kisvártatva túljut. Néha azonban csak a biliztetés is kész katasztrófa.


Ezzel párhuzamosan azonban nem csak testi szükségleteit tanulja meg kezelni, hanem az információk iránt is extra fogékony lesz. Ha egészen pici korban megtanítjuk olvasni, akkor 3 évesen már önállóan képes információkoz jutni, de hagyhatjuk ezt 6-7 éves korra is - többnyire csak azért, hogy ne legyen unalmas az iskola.

A gyerek elé ekkor akármit leteszünk, megtanulja. Ha a telefonkönyvvel hagyjuk magára, neveket és számokat fog nekünk bemagolni, képes bármit visszaadni, ismételni, mint egy papagáj.

Miért?
Mert a gyermek agya ekkor delta agyhullámokon fut. A kutatók szerint a kisded ekkor egy hipnotikushoz hasonló tudatállapotban van. Ez kell ahhoz, hogy könnyedén változzon, alakuljon, nevelhető legyen, és mindenekfelett minél többet tanuljon az őt körülvevő és befolyásoló világról. Ez kb. 5-6 esztendős korig tart. Ha ekkor tévé elé ültetjük le a gyereket, a mondatokat szó szerint ismétli vissza, az ott látott mintákat beépíti. Azonban ez a hiper-tanulási képesség, ez a felduzzasztott memória kétélű kard, hiszen befogadási képességgel párhuzamosan leépül a szelektáló képesség.

Mit jelent ez?
Akármit is adunk a gyerek elé legfeljebb nem tetszik neki, ízlésének, de mégis megtanulja, megjegyzi. Ő maga nem szelektál. A gyermeket ezért az első öt esztendőben rendkívüli módon védeni kell. A maximum ajánlott tévénézési idő 1-2 óra, és soha ne hagyjuk információt befogadni ellenőrizetlenül, mert képtelen megválogatni, mi folyjon be elméjébe, tudattalanjába és mi ne. Pengeként vág az esze, és mindent azonnal memorizál, de nem szelektál, nincs még meg ehhez a normarendszere.

5 éves kor után a gyermek az alfa agyhullámok hatása alatt működik. Amikor is nehezebben tanul, picit már lassabban. Ugyanakkor még mindig elég intenzíven. Kezd kialakulni a megkülönböztető képessége, amit többnyire az 5 éves korig "beadagolt" értékrend határoz meg. 


16 éves korban azután az agy a béta agyhullámokra vált, ami a felnőtt, nyugodt, éber ember tudatállapotának felel meg. Ugye sejtjük? Nem vagyunk képesek benyalni a telefonkönyvet, és a tévében elhangzottakat is nehezen adjuk szó szerint vissza.

A gyermek egyszerűen átvált a felnőtt gondolkodásra.
Mi pedig éppen ebben az időszakban akarjuk memóriáját érettségire felkészíteni, és tudatát információ  hegyekkel kitömni, jellemét formálni – mondván, rögvest nagykorú lesz. Ilyenkor már szinte késő. A gyermek ekkor már a béta agyhullámok hatása alatt egy felnőtt, akit barátként kell, és érdemes kezelni. Akkor tanul, ha tudatosan beleegyezését adja. Meg kell kérni erre.

Ha valamit elutasít elméje, akkor már nem fogja elsajátítani, míg egy 4 éves gyermek akkor is felfogja és megtanulja azt, amit mondunk neki, hogyha nem érti miről van szó, vagy ha érti, de nem ért egyet a szülő véleményével. Tehát kiskorban úgy is nevelhetők vagyunk és magunkévá tesszük a mintát, ha azzal nem tudunk azonosulni.

Egy szörnyű példa. Egyetlen 4-5 éves gyermek sem ütné meg édesanyját dühből, agresszívan (nem a dacos körbe-csapkodásról beszélek, amikor sír  és bömböl). De ha ezt a mintát látja, akkor korlát nélkül becsúszik ez elméjébe és később ő maga is agresszív lehet.

16 éves kor után baráti viszonyra kell törekednünk gyermekünkkel, mert ekkor már beleegyezésén múlik tanulási képessége. 5 esztendős kor alatt tehát szelektálnunk kell a gyermek körül, nagyon erősen figyelnünk kell mi az, ami input lehet, amit a gyermek bevihet tudatába. Igyekezzünk kellemes, feszült ingerektől mentes környezetet biztosítani számára. 16 éves kor után pedig kérjük fel a gyermeket a tudatos szelektálásra, értékítéletre, tanításkor pedig befogadásra. Tegyük partnerünkké, barátunkká.

Fodor Kata
Kép: Szűcs Sándor, piqs.de




 
 
[ 4587 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x