Nem memorizál a gyerek - Tényleg tanul?
Címlap / Otthon / Nem memorizál a gyerek - Tényleg tanul?

Nem memorizál a gyerek - Tényleg tanul?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-09-26

10 szülőből 8 biztosan délutánokat szán arra, hogy gyermeke iskolai tananyag haladását ellenőrzés alatt tartsa, kérje-kirimánkodja-hatalmilag kierőltesse a délutáni, kora esti tanulást. Ettől a gyermek tanulást-gyakorlást elutasító elszánt magatartása csak fokozódik, a szülő-gyermek kapcsolat főleg kiskamaszkortól kezdve romlik, majd megromlik a kamaszkor végére. Abszolút meginog a szülő-gyermek bizalmi viszony. Az iskolai kudarcsorozat fokozódik. A tanév végére csak a tananyag lemaradásaik nőnek és a szüleik kétségbeesése fokozódik. 


Rendezvénynaptár
Okok a memorizálás kihagyására
4 évnyi tapasztalati adatunk, 560 ép intellektusú, azonban a tanulásban indokolatlanul alulteljesítő tanuló vizsgálati eredménye bizonyítja, hogy a tanulási részképesség problémás gyermekek tanulási folyamatából hiányzik a bevésés-memorizálás-tudatos emlékezet technika.

Ma minden 5. tanuló csak befogadja a tananyagot az iskolában, de a memorizálásra már nem kerül sor. Majdnem olyan, mintha szitát töltögetne meg vízzel. Egy átlagos, 25 fős osztályból ez a jelenség minimum 5 diákot érint.

A bevésésre-memorizálásra a hazai általános iskolák csak  hagyományos módszert kínálják: elmondom - hallgasd meg – válaszolj!  Ezt súlyosbítja, hogy valamelyik memóriaterületen  az átlagosnál gyengébben teljesítenek ezek a gyermekek. A délutáni órák kihasználatlanul telnek el számukra  a napközikben vagy otthon. Sorozatos frusztrációkat élnek meg: „tudom, de mégsem vagyok rá képes” érzése miatt. Az otthoni ismétlő-begyakorló helyzeteket totálisan visszautasítják. A kör itt záródik be a család számára. 



Van megoldás

Az Eleven Team Alapítvány olyan szervezet, amely egyedülálló pedagógiai tapasztalatai alapján tréning programot és eszközrendszert dolgozott ki elsősorban gyermekek számára, de a programjukhoz „Hasznos Füzetek” sorozatban ad tanácsot szülőknek, hogyan érjék el az otthoni délutáni-hétvégi tanulást gyermeküknél harcok és családi perpatvarok nélkül.

2010. február 27-én 10.00-től 14.00-ig ingyenes programot, módszertani vásárt tartanak az Eleven Team Tréningközpontban, Budapesten a XIV.kerületben a Stefánia út 61.sz. alatt. 

Azokat a szülőket várják, akik általános iskolás gyermeküket csak családi viták, veszekedések árán tudják rávenni a délutáni-hétvégi tanulásra, bár gyermekük okos-eszes, de a tanuláshoz való hozzáállása csapnivalóan rossz.

Minden érdeklődő  megismerkedhet a memorizálási tréning módszereikkel, az első  10 család díjtalanul átveheti a „Hasznos Füzetek” sorozatukat.

Az Eleven Team Alapítványról
Magyarországon az eleven gyermekek és családjuk élettere drasztikusan leszűkült. Ezért az Eleven Team Alapítvány célja a családok életminőségének, körülményeinek javítása, társadalmi integrációjuk segítése többek között különböző programok megvalósításával.


A szervezet szakemberei az „Eleven Ösvény” nevű szakmai módszer kidolgozásával és alkalmazásával megtanítják a gyermekeket és környezetüket arra, hogyan tudják a hiperaktivitás előnyeit a mindennapokban is kamatoztatni, és akár csúcsteljesítményeket is elérni. Különböző tréningek és szabadidős programok során  továbbfejlesztik a hiperaktív gyermek „sikerteljesítményeit”, mert felnőttkorban ezekkel a képességekkel lesz a legnagyobb esélye a munkaerőpiacon való érvényesülésre.

Az Eleven Team Alapítvány szakemberei folyamatosan tájékoztatják a hiperaktív gyermekek családjait azokról egyéni és társadalmi folyamatokról, következményekről vagy eredményekről, amelyek segíthetik őket a mindennapokban.

Jávori Ildikó
pszichopedagógus
www.eleventeam.hu
Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 4645 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x