HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-16
Címlap / Otthon / Téves tanári diagnózisok gyerekekről

Téves tanári diagnózisok gyerekekről

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-16

Dr. Marschall B. Rosenberg szerint a hatalmi rendszerű iskola a múlté. A helyes kommunikáció mindkét fél - a tanár és a diák - szükségleteit és igényeit szem előtt tartja. Azok a tanárok, akik morálisan ítélnek, vagy diagnosztizálnak, (diagnosztizáltatnak gyerekeket másokkal) tulajdonképpen azt mondják, hogy a diákkal van baj, mert ők nem boldogulnak a feladattal. 

 

Rosenberg 5 olyan diagnózist figyelt meg, mely tipikusan ebbe a körbe tartozik.

1. Tanulásképtelen, vagy különleges bánásmódot igénylő
A tanárok többnyire akkor sorolják ide a gyereket, ha véleményük szerint a diák képtelen tanulni, vagy nem hald úgy, ahogy azt a tanár szeretné, vagy a tanterv előírja.

2. Viselkedészavaros
A tanárok szerint a gyerek képes ugyan tanulni, de hiányzik a motivációja, vagy az önuralma a tanulásra. Ezzel együtt járhat, hogy a gyereket nem nevelték kellőképpen otthon, vagyis a gyerek családja hibás, a gyerek pedig „jellemhibás”.

3. Érzelmileg labilis
Általában a „problémás családi háttér” vagy „érzelmi krízis” miatt döntenek úgy, hogy a gyerek nem képes tanulni, mert érzelmi folyamatai akadályozzák ebben.

4. Kulturálisan hátrányos helyzetű
A gyereknek elvben megvan az esze a tanuláshoz, de kulturális háttere nem készítette fel eléggé, hogy jól teljesíthessen az iskolában.

5. Hiperaktív – figyelemzavaros
A diákban túlteng az energia, képtelen koncentráltan egy helyre összpontosítani.

Vannak, akik már címkével a hasukon jönnek, mások az iskolában kapják meg ezeket. A legrosszabb, ha gyógyszerezni kezdik őket. Mindenki, aki a régi iskolarendszert ismeri csak, ismeri a címkéket is. A „jó matekos”, a „gyengén olvasó” és társai. Ha a gyerekek folyamatosan azon agyalnak, hogy valamit elrontanak, egyszerűen el fognak jutni arra a szintre, hogy inkább nem csinálnak semmit. A gyerekek végül igazolni fogják azokat a felvetéseket amiket rájuk ragasztottunk. Az iskolarendszer a demokrácia megcsúfolása. A gyerekeknek zárt pályán, korcsoportonként bontva, morális értékítéletekkel a fejük felett kell dolgozniuk úgy, hogy teljesítményüket folyamatosan bírálják. Mennyi idő kell még hozzá, hogy megértsük: stressz alatt sokkal rosszabbul teljesít bárki is, mint egy építő, motiváló környezetben.
 
Rosenbeng felismerte azt a tényt, hogy a legjobban tanulni játékos, elfogadó, vidám környezetben lehet, ahol inspirálják a gyerekek egymást, a tanárt és önmagukat is. Ez a közeg lehet egyedül megfelelő egy szabad ember neveléséhez. Minden más mód csak rabszolgákat ad a világnak.

(Dr. Marschall Rosenberg: Így is lehet nevelni és tanítani című könyve alapján)


Kép forrása





 
 
[ 5468 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x