Így tanítsd a gyerekedet a stresszmentes életre!
Címlap / Otthon / Így tanítsd a gyerekedet a stresszmentes életre!

Így tanítsd a gyerekedet a stresszmentes életre!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-01

Manapság szinte nincs olyan ember, akinek az életét ne befolyásolná negatívan a stressz, és ez alól már a gyerekek sem kivételek. Súlyos hiba a felnőttek részéről, ha a dohányzást és az alkoholfogyasztást nyugtató hatásúnak állítják be.  

 

A problémaorientált megküzdésben számtalan módszer segít minket, hogy elérjük célunkat: a nyugodt, kiegyensúlyozott életet. A gyógyszeres kezeléseken túl megannyi kiegészítő eljárás, terápia ismeretes. Ezen kívül, mint tudjuk, minden a fejben dől el, ezért a pozitív gondolkodást sem szabad elfelejtenünk. Mielőtt ezekre rátérek, pár sort szeretnék szentelni a látszatmegoldásoknak, elsősorban a dohányzásnak és az alkoholfogyasztásnak.

Megemlítésük azért elengedhetetlen, mert gyermekeink egyre nagyobb számban nyúlnak ezekhez a pótszerekhez. Egy iskolai program keretében beszélgettem a gyerekekkel a dohányzásról alkotott tévhiteikről. Szinte mindegyikük egyetértett azzal, hogy amikor rágyújt, megnyugszik, idegessége elmúlik. Megdöbbentette az a gyerekeket, hogy lényegében nem azért lesznek nyugodtak, mert rágyújtanak, hanem akkor lesznek idegesek, ha függővé vált szervezetük nem jut megfelelő nikotinmennyiséghez, mely a hozzászokás törvényszerűségeinek következtében egyre növekszik. Elszomorító az a tény, hogy a gyermekek többnyire szüleik hatására, az ő példájukat követve választják ezeket a romboló hatású megoldási módokat.  Ezek a szerek egy ördögi kör részesévé teszik az egyént, aki abban a hitben ringatja magát, hogy egy szál cigaretta, egy pohár alkohol megkönnyebbülést hoz a számára, miközben pontosan ezeknek a szereknek a használata teszi egyre elesettebbé, egyre kiszolgáltatottabbá, védekezésképtelenebbé. Nagyon nagy a felelősségünk abban, hogy gyermekeinknek olyan alternatív megoldási módokat kínáljunk fel, melyek segítik őket a stresszel teli világ kihívásaival felvenni a mindennapos harcot.
 

 
Sajnálatos módon a modern társadalmak egyre inkább gyógyszerfüggők. Az altatók, hangulatjavítók és nyugtatók a stresszel való küzdelem kétes szerei, hiszen az általuk előidézett örömteli hatások nemcsak a gyógyszerre vonatkozóan alakíthatnak ki függőséget, hanem egyéb, erős szerekhez való addikciónkat is fokozhatják. Németországban több mint egymillió azoknak az egészséges munkavállalóknak a száma, akik naponta, vagy hetente többször a munkahelyi stressz kellemetlen hatásait hangulatjavítókkal vagy teljesítménynövelőkkel igyekszenek csökkenteni. A növekvő gyógyszerfogyasztással párhuzamosan pedig növekszik az alkohol-, drogfogyasztás és a dohányosok száma. A gyógyszeres kezelés mellett mindenképpen meg kell említeni a gyógynövények stresszre gyakorolt jótékony és mellékhatásoktól mentes hatását. Az alábbi táblázat néhány olyan gyógynövényt és hatásait mutatja be, melyekkel a stressz kellemetlen következményeivel szemben eredményesen léphetünk fel.
 
A gyógynövények felhasználási módjának sokszínűsége segíti a személyre szabott leghatékonyabb használati mód megtalálását, hiszen készíthetünk belőlük teákat, masszázsolajakat vagy csepegtethetjük őket illóolaj formájában fürdővizünkbe, vagy aromamécsesbe. 
Számtalan kiegészítő módszer, terápia létezik ma már, mely a rohanó, stresszel teli világban enyhülést, megnyugvást hozhat, ezáltal erősítve testi és lelki egészségünket. Ezek közül a legismertebbek: 
 
• Homeopátia: a homeopátiás alkati terápia figyelembe veszi az ember testi és lelki tulajdonságainak összességét. Eredményeként javul az egyén stressztűrő képessége és gyógyulnak a stresszbetegségek.
• Akupunktúra: ősi kínai orvoslási technika, mely javítja az általános egészségi állapotot, gyógyítja a betegségeket és csökkenti a fájdalmakat az egyén testi energiájának, életerő áramlásának módosításával.
• Alexander-módszer: szemléletformáló, életmód megváltoztató technika, mely új gondolkodásmódot és a test használatának új módjait tanítja. A megfelelő testtartás és mozgás kialakításával kiküszöbölhetővé válnak a különböző testi fájdalmak, a migrén és a lelki feszültségek, stresszhatások is.
 
• Biofeedback: testünk működéséről, fizikai reakciónkról (izmok feszülése, bőr ellenállása és hőmérséklete, szívdobogás, agyhullámok) ad visszajelzést. Ezek a visszajelzések segítenek észlelni és kontrollálni a stresszre adott válaszokat és eljuttatni a testet és lelket a nyugalom, relaxáció állapotába.
• Meditáció: hatékonyan befolyásolja a pulzust, légzést, magas vérnyomást csökkenti a feszültséget és a szorongást. Popper Péter A belső utak című könyvében a következőképpen ír erről a technikáról: „ Az a belsőleg kiürült állapot, amelyet meditációnak neveznek, pszichológiai szempontból kettős hatású. Egyrészt rendkívül sokat ad a nyugalom, a kiegyensúlyozottság megteremtéséhez. Mentálhigiénés jelentősége éppen abban van, hogy szünetet teremt az állandóan torlódó ingerek, gondolatok, érzelmek és indulatok áramlásában, redukálja ezeknek feszültségszintjét, s ezáltal módot és időt biztosít az élmények feldolgozására, a psziché spontán regenerációs lehetőségeinek érvényesülésére. Ez már önmagában sem lebecsülendő eredmény.”
• Jóga: légzéstechnikái, az ászanák és szemléletformáló filozófiája hatékony segítséget nyújt a stresszel való megküzdésben és a stressz-betegségek gyógyításában.
 
 





 
 
[ 5413 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x