Egyre többen veszik azt, ami valóban JÓ nekik
hirdetés
Címlap / Otthon / Egyre többen veszik azt, ami valóban JÓ nekik

Egyre többen veszik azt, ami valóban JÓ nekik

Forrás: Tve.hu
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-04-12

2011. augusztus 1. és október 31. között, mindössze 3 hónap alatt közel négy és félezren csatlakoztak az I love JÓ - Azt vedd, ami JÓ neked! szlogen alatt futó, a tudatos vásárlást népszerűsítő, Veszprém megyei kampányhoz a projekt Facebook-oldalán. A Nap-Hold Egyesület projektjének célja az volt, hogy megmutassa a környezettudatosság JÓ oldalát, és egyéni felelősségvállalásra ösztönözze mindazokat, akik a fogyasztói társadalom által gerjesztett környezeti és társadalmi problémák megoldását "felülről" várják. A fülbemászó, ám végtelenül egyszerű szlogen sokakat rádöbbentett arra, hogy a világ megváltoztatása a lehető leglogikusabb dologgal kezdődik: önmagunkkal JÓt teszünk. 


Rendezvénynaptár
Az I love JÓ - Azt vedd, ami JÓ neked! kampány pozitív üzenetével a tudatos vásárlást, a fenntartható fogyasztást népszerűsítette a Veszprém megyében élő fiatalok körében. Figyelemfelkeltő óriásplakátok, rádiós interjúk, az utca emberének véleményét bemutató tévé- és rádióreklámok hirdették, mire figyel leginkább egy tudatos vásárló, aki a józan eszére hallgatva sem magának, sem a környezetének nem akar ártani, amikor élelmiszert, kozmetikumokat vagy épp tisztítószert vásárol: csak azt veszi le a polcról, amire valóban szüksége van, a természetes összetevőjű, illetve a helyi termékeket keresi – mint például a magyar gazda által nevelt csirke húsa –, és előnyben részesíti a kevés vagy környezetbarát csomagolásban kínált árukat. A www.ilovejo.hu honlapról és a kampánnyal azonos című könyvecskéből a fenntarthatóbb életmódhoz szükséges megannyi praktikus tanácsot és gyakorlati tippet kaphattak a felhasználók.


Az információs anyagok mellett aktivitásra serkentő játékok tették vonzóvá a kampányt. A Csibeosztó játékban minden tizedik rajongó a Facebook-on újabb kiscsibével járult hozzá – egyelőre virtuálisan – a 2012 tavaszán Veszprém megyében megrendezendő csibeosztáshoz. Az így összegyűlt 450 kendermagos csibe helyi gazdákhoz kerül majd felnevelésre, ezzel a projekt közvetlenül hozzájárul a helyi haszonállat-tenyésztők piacának erősödéséhez. A vidámnak ígérkező eseményről a Nap-Hold Egyesület szervezői a későbbiekben részletesen beszámolnak.

A kampány célkitűzése és a 4 JÓ
Az élelmiszer- és illatszerboltban a legtöbben már rutinosan nyúlunk a megszokott áruért, de mielőtt a kosárba tennénk, arra is gondolnunk kell, milyen hatással lesz ránk és környezetünkre. Az I love JÓ kampány azt a szemléletet igyekezett elterjeszteni, hogy tudatos vásárlóként képesnek kell lennünk az árcímke és a mutatós csomagolás mögé nézni, mert a valódi értékek ott lapulnak. Ezen elgondolás mentén a kampány a tudatos vásárlás szempontjait 4 fő üzenet köré csoportosította:

JÓ az, ami természetes összetevőket tartalmaz, ami helyi termék, amire valóban szükséged van, és ami nincs feleslegesen csomagolva.

Fontos üzenete a kampánynak, hogy a tudatos vásárlás nem a jómódúak kiváltsága, elég hozzá a Józan ész: hiszen például fölösleges pénzkidobástól kíméljük meg magunkat, ha olcsó, de hatékony házi tisztítószereket használunk, ha készételek helyett az otthoni főzést választjuk, valamint ha nem dőlünk be a reklámok trükkjeinek és így kevesebbet vásárolunk. Ha az egyik oldalon valami mégis drágább, azt a másik oldalon megspórolhatjuk, például úgy, hogy egészséges ételekre költünk gyógyszerek és táplálék-kiegészítők helyett.

A www.ilovejo.hu honlapról, valamint a kampánnyal azonos című könyvecskéből a fenntarthatóbb életmódhoz szükséges megannyi praktikus tanácsot és gyakorlati tippet is kaphattak a felhasználók.

A Facebookon napról-napra gyorsabb ütemben növekedett az I love JÓ oldal lájkolóinak száma, amihez az is hozzájárult, hogy az első 3000 rajongónak JÓ ajándékcsomagot ígértek a szervezők: a vászontáskából, kitűzőből és tudatos vásárlói könyvecskéből álló csomagokból szerte az országban mindenfelé jutott, a címzettek nagy örömére. Az oldal üzenőfalán igazi közösségi hangulat alakult ki: a tagok kiposztolták saját környezettudatos ötleteiket, weboldal- és programajánlóikat is és tanácsot kértek egymástól, a játékok végén pedig gratuláltak a győzteseknek.


A lájkolók száma a Képeslaptervező pályázat segítségével ívelt fel igazán: a játékra házilag készített képekkel és fotókkal lehetett nevezni, melyek JÓ példákat mutattak be a tudatos vásárlásra. A beérkezett 60 pályamű között mindenféle téma előkerült: a mértékletes költekezés, az egészséges étkezés, a magyar termék, a házilag sütött kenyér vagy épp a saját kezűleg szedett gomba – mint JÓ példák a tudatos nemvásárlásra–, sőt még a mosható pelenka, a divatláz vagy épp a biciklizés is „leképeződtek”. A közönségszavazás győztese Soós Réka  lett I like tudatosság című montázsával, így ő nyerte meg a fődíjat, a Schwinn-Csepel kerékpárt. Második lett Hanik Boglárka Kell?! című képe, harmadik pedig Győri Zsuzsanna A tudatos fiam :) című alkotása. Az I love JÓ zsűrije a közönségszavazástól függetlenül, szakmai szempontok alapján kiválasztott 4 képet, melyek november közepétől freecardon népszerűsítik a tudatos vásárlást egész Veszprém megyében. A 4 kép mellett pedig további 12 kép nagy méretben fog megjelenni a Veszprémi Egyetemen megrendezendő kiállításon 2012 februárjában. (A versenyben részt vett alkotások megtekinthetők a www.facebook.com/ilovejoo oldal lájkolása után a Fényképek menüpontban valamint a Képeslaptervező galériájában.)

A projekt jövője
A szervezők célja, hogy a virtuális Facebook-csoport továbbra is egy élő közösség maradjon (és persze tovább bővüljön), ahol a tagok érdekes és hasznos információkat oszthatnak meg egymással, aktuális környezetvédelmi témákra reagálhatnak, tapasztalatot cserélhetnek. A folyamatosan érkező vélemények, visszajelzések azt bizonyították, hogy az I love JÓ kampánynak köszönhetően sokan rákaptak a tudatos vásárlás – vagy épp a nemvásárlás – „ízére”. A szervezők ennek megfelelően a jövőben több határos megyére is ki kívánják terjeszteni a kampányt, tovább erősítve a tudatos szemléletet és elősegítve annak pozitív hatásait.

A projektben szakmai partnerként közreműködött a Tudatos Vásárlók Egyesülete. A projekt a Környezet és Energia Operatív Program keretén belül, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

Képek: Ambro / FreeDigitalPhotos.net



 
 
[ 2695 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x