Az iskolaérettség 6 jele
Címlap / Otthon / Az iskolaérettség 6 jele

Az iskolaérettség 6 jele

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-07-08

Hamarosan dönteni kell arról, hogy nagycsoportos gyermekünk menjen-e 2015. szeptemberében iskolába. Akit a pedagógusok nem tartanak érettnek, azt egyértelműen javasolják még egy év maradásra, sok gyermeket pedig a Pedagógiai Szakszolgálatba irányítanak iskolaérettségi vizsgálatra, hogy segítsenek ők a döntésben. Ezek a vizsgálatok január táján kezdődnek, de nem árt, ha mi szülők is elkezdjük megfigyelni gyermekünk képességeit. Így egyrészt nem ér váratlanul bennünket, ha a gyermekünk óvodapedagógusa erről szeretne velünk beszélni, másrészt össze tudjuk hasonlítani megfigyeléseinket.  

 

Felsorolok néhány szempontot, mely otthoni környezetben a gyermek hétköznapi viselkedésében is jól megfigyelhető, s elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy az iskolában könnyen menjen az írás, olvasás, számolás, vers- és tananyag megtanulása.
  1. Figyeljük meg, hogy kialakult-e a dominanciája. A kéz dominanciáját látjuk legegyszerűbben, de érdemes megnézni, melyik szemével kukucskál ki lyukon, melyikhez teszi a telefont, illetve melyikkel rúg labdába. Az a legjobb, ha a kéz, szem, fül, láb dominanciája egy oldalra esik.
 
  1. Tegyük próbára, hogy következetesen meg tudja-e különböztetni a jobb-bal oldalát, valamint, hogy jól tájékozódik-e a térben? Pontosan használja a jobb, bal, alatta, felette, mellette, közötte, rajta szavakat. Ez a betűtanulásnál lesz nagyon fontos. (A betű pocakja jobbra, vagy balra áll, a szára lefelé vagy felfelé, az ékezet a betű fölött van.)
 
  1. Figyelme nagyjából 15 percig leköthető. Aki tud elmélyülten játszani, az később az iskolapadban is meg tud ülni. A figyelemproblémás gyermekek általában játékban sem tudják huzamosabb ideig lekötni magukat.
 
  1. Milyen a kézügyessége, kialakult-e a ceruzafogása, szeret-e rajzolni, nem görcsösen fogja-e a ceruzát? A fiúgyermekeknél gyakoribb, hogy nem szeretnek rajzolni, kezük nem elég ügyes. Őket mindenképpen ösztönözni kell olyan tevékenységekre, melyek ügyesítik a kezét, és mégsem papír-ceruza helyzetek. (Fiúknak: papírhajtogatás, ollóval vágás, papírtépkedés, gyurmázás, barkácsolás. Lányok ezen kívül fűzhetnek gyöngyöt.)
 
  1. A beszélgetésekből kiderül a rövid-, hosszú távú memóriája, valamint jó képet kapunk gyermekünk beszédkészségéről, s arról, hogy mennyire tájékozott az életkorának megfelelően a környezetéről.
 
  1. Ezen alapképességeken kívül nagyon fontos szempont, hogy elfogadja-e a szabályokat, irányítható-e felnőtt által, követi-e az utasításait, elviseli-e a kudarcot?



Ha ezek közül a szempontok közül gyermekünknek több is nehézséget okoz, akkor nagy a valószínűsége, hogy nehézséget fog okozni a tanulás, ezért feltétlenül ajánlott mozgásfejlesztő foglalkozás (TSMT) megkezdése, mely által alakul a gyermek téri tájékozódása, oldalisága, figyelme, rövid, hosszú távú memóriája, feladattudata, feladattartása. Ne bízzuk csak a spontán fejlődésre gyermekünket. Az utolsó nagycsoportos évben sokat számít, ha tudatosan is segítjük gyermekünk fejlődését. Ha a fenti említett képességei biztosak, akkor ő is sokkal magabiztosabban megy iskolába, s pozitív élmény lesz neki a tanulás.

Farkas Eszter




 
 
[ 5013 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x