HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-16

Lapátra fel! - Tábori kalandok, szabadon, ladikban

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-16

A Nap égeti a forró aszfaltot a városban, s néhány méterrel arrébb a lágy friss – bár nem éppen tiszta – dunai habokat kavarhatjuk, lábunkkal fröcskölve a vizet. Ha barátainkat is meghívjuk vízitúrára, biztosítva van a tökéletes hétvégi program kalandokkal, testmozgással és szúnyogokkal. Az utóbbiak csak az esti tábortűz hívatlan vendégei, s az Autan kellemes illatával távol tarthatjuk őket. Ha nincs saját csónakunk, a csónakházaktól megfizethető áron kölcsönözhetünk. Budapest környéke jól el van látva vízi-járművekkel.

Sándor a túra előtt egy-két héttel már riasztja barátait, készüljenek, mert csónakot fog kölcsönözni számukra. Közel van a Ráckevei Duna-ág, őt gyerekkora óta ismerik a  csónakházakban, évente több kenutúrát szervez. Előző héten a fia osztálytársait hívta össze szüleikkel együtt, az éjszakát turistaházban töltötték, másnap visszaeveztek Csepelre. Sándor földön, vízen, levegőben otthon van, s amit két kézzel el lehet készíteni, az nem kerüli el a képzeletét, és valóra váltja. Lakatosmester, és nincs a világon olyan kaland, amit ki ne próbálna. Motoros sárkányon kerültünk közelebbi kapcsolatba egymással.

A ladik

Valamikor kis vitorlásnak készült, már azt hitte a tulajdonosa, soha nem fogja használni, amikor Sándor meglátta az udvar sarkán félredobva. Fellobbant barátunk képzelete, s látta kis családját, amint a hófehérre festett motoros-hajóval szeli a dunai habokat. Barátja könnyűszerrel lemondott a „fahulladékról” Sándor hazavitte kertjébe, s a hosszabbodó tavaszi estéken munka után reparálni kezdte. Barátai már tudták, hogy előbb-utóbb készülhetnek a nagy túrára, Sándor kezében minden jármű jól használható táltos-paripává változott. Már láttuk, amint néhány hónap múlva megszólal:
    * Mit parancsolsz, édes gazdám, hová vigyelek?

Táltosok

Ilyen táltos volt a vitorlásrepülő, a sárkány, a motorok, kvadok, melyeket Sándorhoz hoztak a barátok javítani, s amelyeket sora próbálgattunk: 9-10 éves osztálytársak, barátok, nyugdíjas tanító néni Sándor felügyelete mellett.

HarmoNet tipp: A hegymászás tízparancsolata >>

Egy Duna-parti csónakházban…
Erzsébeten a csónakházban volt a reggeli találkozó. Sándor már gyönyörűen fénylő „új” ladikjával érkezett. Felszerelt rá egy 64-ben készült motort (70 köbcentis), de a csőhíd után már evezve futott be a kikötőbe. Barátai itt várták. Édesapja – ő is Sándor és lakatos, egyben a legmegbízhatóbb barát – előkészített egy összeszerelt deszka-készletet, mellyel két csónakot egy járművé lehet alakítani, és adott helyzetekben, a motoros után lehet kötni. A társaság legfiatalabb tagja, Szilvi pedig párnákkal kényelmesítve napozhatott rajta, amikor nem kellett evezni.

Irány a zsilip!

A túra célja Csepel-sziget teljes körbehajózása volt három nap alatt. Így hát felfelé indultunk a Kvassay-zsilip felé, ahol 11 órakor nyitották ki a kapukat. A versenyzők már kora reggel óta megszállták a vizet, óvatosan kerülgettük őket. A parton nyugdíjas horgászok húzódtak a jól kiépített árnyékos fedelek alá. Időben érkeztünk, a zsilip-nyitás előtt még jutott idő reggelizni, Sándor pedig felment a zsilip-kezelőhöz, bejelentette érkezésünket. A Nagy-Duna 90 centiméterrel magasabban állt, mint a Kis-Duna, látszott a falakon a vízszint-különbség. Ezért miután az első kapu megnyílt, várnunk kellett a másik kapu előtt 6-7 méterrel, hogy lassan emelkedjen a víz. Amikor megszűnt a beáramlás, kényelmesen kinyílt a második kapu, mi pedig kieveztünk a Nagy-Dunára. Még búcsút intetünk a fejünk felett megjelent őrnek, elköszöntünk, s már Sándor a sebességünket figyelte GPS-sel. Fölfelé 4km/órával jöttünk motorral, most a Duna áramlata 11-12 km/óra sebességhez segített. Itt láttam először a Szabadkikötőt  - a másik oldalról.

Öblök és szigetek

Az M0-ás előtt óvatosan beeveztünk egy öbölbe, vigyázva, mert nem ismertük a víz mélységét. A következő öbölnél még óvatosabbak voltunk, s csak egy kilométerrel lejjebb vettük észre, hogy sziget volt, tehát akár meg is kerülhettük volna felfedező utunkon. Tizenegy óráig fürdőruhában eveztem, azután azonban kendőt kötöttem a fejemre, felöltöztem, csak az arcomat és a karomat sütötte a nap. (Szabadidőmben rákosokkal foglalkozom, pontosan tudom, a déli nap mennyire ártalmas bőrünknek, fejünknek, szervezetünknek.) Éppen csak annyit kell napozni, hogy lassan szoktassuk magunkat a sugárzáshoz. Sándor egy piros napernyőt kapott Szilvitől, aki viszont végig fürdőruhában maradt, de kapucnis kardigánját bevizezte, azzal védte magát. Gergő éppen Afrikai kirándulásból tért haza, széles karimájú kalapban és tetőtől talpig fehér takarókba burkolódzva ült a csónakjában. Menet közben többször kikötöttünk, ezért maradt kedvenc kis kendőm az egyik árnyas fa ágai között.

HarmoNet tipp: Kirándulós menü >>

Eső
Délután már esőköpenyemet bevizezve óvtam magam, és reménykedve néztük a felhőket, hogy hozzanak valami enyhülést. Az ég egyre sötétebb lett, hálát adtunk érte, majd megjelentek a folyón az esőcseppek. Kedvesen szemerkélt, jó volt látni, csak a vihart próbáltuk a természeti népek mágiáival távol tartani. Egyikünk abban reménykedett, hogy a „nem lesz vihar”, másikunk a „amilyen pechünk van, még vihar lesz” mondatokat hajtogatta.

Nem volt pechünk, az ég ragyogó színesre vált és éppen a tervezett időre, délután 4-re megérkeztünk Lórév mellé. Ide vártuk azokat, akiknek még pénteken dolgozniuk kellett, és autóval jöttek utánunk. Feltérképeztük a helyszínt, megnéztünk egy érdekes, elhanyagolt kápolnát:

A falun kívül, a Duna árterében áll a Zichy-emlékkápolna. A romantikus, neogót stílusú, egyhajós, homlokzati huszártornyos épületet téglaburkolat borítja.
A homlokzatokat finom kőfaragványok díszítik. A kereszt-boltozatos hajóból csúcsíves diadalív vezet a boltozatos szentélybe. A neogót stílusú oltáron keresztre feszített Mária és Magdolna faszobra látható.
A kápolnát azon a helyen emelték Zichy Ödön emlékére 1859-ben, ahol Görgey Arthur tábornok 1848-ban felakaszttatta az árulónak tartott grófot
.”

A kápolna mellett futballpálya van, gyerekek motorbőgetése veri fel a csendet.

A tábor
Megérkezett az első autó, aztán a többi is. Míg mi a tüzet élesztgettük, a többiek sátrakat állítottak. Sándor felesége, Edit elővette a „bőség kosarát”, melyből mindenki egyaránt vehetett. Boldog evés-ivással töröltük ki a heti munka-problémákat tudatunkból. A táborban kicsi, nagy, gyerek és felnőtt egyenlő értékű ember, mindenki tegeződik, s a legerősebb csak annyival több a többinél, hogy ő mindenkinek segít, mindenre gondja van – mint a Teremtőnek.

Dobosy Ildikó

szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot

A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!