Meddig ugráljon az ember?
Címlap / Psziché / Meddig ugráljon az ember?

Meddig ugráljon az ember?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-09

Ameddig van lába, vagy ejtőernyője. Bush papa szerint nincs korhatár, s ha nem is egyedül, de egy tandemmel még kilencven évesen is megkockáztatja a szabadesést. Az ejtőernyő nem idegen számára, bár a pilótákat általában nem ugrásra képezik ki, ötven évvel ezelőtt ő is csak azért ugrott, mert lelőtték a vadászrepülőjét a Csendes-óceán fölött. 

 

Most pedig 85 évesen újra élvezni akarja a tökéletesen szabad életet. Ha ő zuhanni szeretne, hát zuhanni fog. Biztonságban, kísérővel, fiatal bajtársakkal maga körül, mosolyogva. Egykoron nem volt rá módja, hogy élvezze is a szárnyalást, mert a vadászrepülők kiképzése komoly műszaki munka volt, és különben is éppen a világháború közepén legkevésbé a pillanatnyi élvezettel törődik az ember. 



Ejtőernyős katonák

A háború egyik leglátványosabb művelete volt a légiúton szállított egységek, a deszantcsapatok felszállása. Az ég elsötétült az ejtőernyős egységeket szállító és vitorlázó repülőgépeket vontató szállítógépek százaitól. Az ejtőernyősöket arra képezték ki, hogy a viszonylag lassan – 80-100 km-es sebességgel – repülő vitorlázókból ugorjanak az ellenség területére. Az erőt és fegyelmet sugárzó hadműveletek során éppen a célterület megközelítésekor volt kétségbeejtő a helyzet. 

Fehér ejtőernyők ezrei lebegtek alá, miközben a légelhárító ütegek pokoli tüzet árasztottak rájuk, s a vitorlázók belegabalyodtak a nagyfeszültségű kábelek erdejébe. Az ejtőernyőjébe kapaszkodó föld felé libegő katona kétségbeejtően sebezhető. 

HarmoNet tipp: Kockázatos az ejtőernyőzés? Szerinted? >>

Vitorlások

A vitorlázó repülőgépek szállíthattak csapatokat, vagy felszerelést, dzsipeket, de még könnyűtüzérségű lövegeket is. A vitorlázó repülőgépben két pilóta ült egymás mellett, és a vontatórepülőgép személyzetével a vontatókábelhez kapcsolt telefonvonalon tudott üzenetet váltani. Ha turbulenciával találkoztak, előfordult, hogy elszakadt a kábel, és bizonytalan sors várt rájuk. Ezeknek a gépeknek 110 km-es sebességgel kellett földet érniük ismeretlen területen. Aki valaha vitorlázott, az tudja, hogy a gép mennyire sebezhető egy kisebb bokorral való találkozás is eltörheti a vitorlás szárnyát. 



Vadászrepülők

Természetesen a pilóták is kaptak rövid ejtőernyős kiképést, de mind a mai napig az a vélemény, hogy bolond az a pilóta, aki a levegőben lehagyja a gépét. Persze kivételt képez, az az eset, ha a repülőgép látszik megszabadulni, pilótájától, vagyis, ha kilövik a gépet. A North American Aviatoin vállalat brit műszaki előírások alapjá tervezte meg a Mustangot, és az új repülőgép a második világháború kiváló, nagy hatótávolságú vadászrepülőgépévé vált. A Packerd Merlin motor, az áramvonalas, alacsony légellenállású géptörzs, és a szárny tette lehetővé hogy a típus gyorsabban repüljön, mint bármelyik elődje. A P-51-es már akár Amerikából Berlinig is el tudott repülni, és teljesítménye még ilyen távolságban is jobb volt, mint a német vadászgépeké. A nagymérető, könnycsepp alakú tető jó körkörös kilátást nyújtott a pilótának. 

A repülő négyek
A haditengerészetnek számos pilótája állt rendelkezésre, hogy kidolgozzák a japánok elleni bosszú-taktikát Pearl Harbor után. Jimmy Thach megtanulta a német Luftwaffe pilótáitól a 4-es alakzatban való taktikát. Két pár Wildcat egymás mellett repült, de megfelelő távolságban, hogy maradjon hely egymás között a szűk fordulóra. A pilóták egymás gépének a farkát figyelték. Ha egy japán Zérót megpillantottak, vártak, amíg a gép lőtávolságba kerül. Ekkor éles fordulóval a másik felé indultak, akkor másik kettőnek kellett éles fordulóval zuhanórepülésben megindulni, amíg oldalba kapták a Zérót. A csendes-óceáni Midway szigetnél nyílt alkalom a taktika bevetésére.

HarmoNet tipp: Adrenalin lovagok - avagy ki a leglazább... ejtőernyős? >>

Id. Georg Bush

Az egykori elnök sokat mesélt társaságban és a családban is a tanult taktikákról. Elmúlt a félelem korszaka számára, és úgy érezte, most már élvezetből kell megpróbálnia kapcsolatba kerülni a légellenállással. Másrészt, kár volna hagyni, hogy az utódok azt képzeljék, hogy a dédpapa csak mesél, s a mese kitalált történet. 3200 méterről ugrott ki, ami azt mutatja, hogy ma is képes felmérni a légköri, természeti viszonyokat, sem lélekben, sem testben nem törték meg annyira az évek, hogy férfias ereje cserbenhagyta volna.

Dobosy Ildikó
Képek: Piqs.de





 
 
[ 974 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x