A siker korlátai: a bénító gondolatok
Címlap / Psziché / A siker korlátai: a bénító gondolatok

A siker korlátai: a bénító gondolatok

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-06-06

A világ legnagyobb vallásai szinte kivétel nélkül megegyeznek abban, hogy az erős vágyak hajtotta belső kisördög, elménk a legnagyobb ellenségünk életünk során. Nem csak mert belső félelmeket és furcsa késztetéseket szül, hanem azért is, mert olyan tevékenységeket indíthat el néhány szorongó, fojtó gondolat, amelyek hosszabb távon akár háborúkhoz vezetnek a Földön.  

 

A háborúkban tapasztalható erőszak még a nemes célzattal indított támadások esetén is fájdalmas, és mindenki által elítélt, noha az erőszakkal a mindennapok során is találkozunk, pl. a televízióban vagy akár a tányéron.

Kimondatlanul, átgondolatlanul, de jelen van. Népek és országok tettét azonban az egyének közös sorsa alkotja, s ahogy az ősi Kínában tartották, mindenkinek a saját portáján kell kezdeni a sepregetést. Ha rendes a ház, rendezett a test és a ruházat, és rendezett a tudat, akkor eredményes lesz az ember. Sok ember sikere pedig egy közösség eredményességéhez vezet. Így válnak az élőlények építőkockákká, a munka hivatássá, a tett tevékenységgé.

De mi történik akkor, ha már önmagunkkal sem tudunk megküzdeni? Ha a belső játszótéren káosz uralkodik?

Saját elménk és gondolataink, sajnos, lehetnek az ellenségeink is. Van, hogy aludni nem hagynak, szorongást adnak vagy csak éppen azt hitetik el velünk, nem vagyunk képesek valamire. Ez a kishitűség rossz teljesítménnyel társul, vagy nehezebb esetben, csúzliszerűen az egó felhergelését okozza, és átcsap a „na majd én megmutatom” típusú törekvésekbe.

Mi táplálja kishitűségünket? Természetesen nem csak a pocakban eltöltött 9 hónap és a kisgyermekkori évek. Nem csupán múltunk, családunk tehet róla, akik vélhetőleg mindent megtettek azért, hogy sokszor a nehéz körülmények ellenére, gondterhelt korokban is méltósággal neveljenek fel bennünket.

Nem szabad figyelmen kívül hagynunk a világ alakulását sem. A hírek, a média számára az hoz nézettséget, ha valahol bolygónkon éppen mindig valamilyen krízis történik. A krízisek sorában a legutóbbi és legnagyobb, az egész Földre kiható gazdasági válság, amely már a jóléti államokat is megmérgezte, és amely lehetetlenné teszi, hogy bizonyos emberek, korábban segítő személyek a saját igényeiken túl másokkal is törődjenek, odaadók legyenek embertársaikkal. A nélkülözés egy lírai fogalom, ha egészen pontosak akarunk lenni, a valódi válság azt jelenti: nincs, vagyis nem!
 

 
Azután ott van a mérsékelt égövön az évszakok váltása. Épp csak elhagytuk a telet, ami megfagyással, lelassulással és kimerüléssel riogat. Sokszor épp azért, mert még legnagyobb hóban sem húzódunk vissza barlangunkba, még farkasordító hidegben is tevékenyek vagyunk és éppen olyan ritmussal és intenzitással éljük az életünket, miként nyáron.

A sok teher egész egyszerűen megbénítja az embert, s ami a legkárosabb, hogy a számtalan negatív mintát gondolatainkban, még hosszú évekig őrizzük, s azok így kihatnak cselekedeteinkre, döntéseinkre.

Nagyon fontos, hogy időről időre engedjünk teret az elengedésnek, a hosszú fagyok után a felengedésnek. Falusi településeken még ma is hagyomány tavaszváró ünnepeket tartani, elkergetni a telet és ezzel az előző évet és gondolataink bénultságát, a belső borongósságot. Az sem véletlen, hogy ezeket az ünnepeket nem egyedül, az otthonokba zárkózva ülték meg eleink, hanem összegyűltek a réten, a faluházban, a szomszéd otthonában és együtt töltötték-költötték el az időt és a jelképes étkeket is azonképpen.

Az otthont megtisztítani, virágokkal felékesíteni, ruhatárunkat átválogatni és nyárira cserélni nem telik sok időbe, de a belül motoszkáló gondolatok megváltoztatása már annál inkább. Nem jelenthet megoldást persze, ha elfordulunk a világtól, a struccpolitika még sohasem vezetett eredményre, lassan és türelmesen kell a szemléletünket megváltoztatni, hogy belül is kitavaszodjon. Talán nem merünk egy új vállalkozásba belevágni, tanulni vagy nagyobb összeget elkölteni valamilyen fontos bútorra, tárgyra, mert félünk az anyagi korlátoktól…

De az élet, és az az élet is, amely a tavasz virágait nyitja, maga a változás és áramlás. A gazdaság attól élő, hogy mozog, még a tőzsde alapja is – talán egy napon nagy összeget vesztettünk, de a veszteségünk is egy mozgás volt, amely hosszútávon duzzasztja számlánkat. Mert maga a mozgás az, ami ebben a legtöbbet éri. Ami megmaradt, az is nagyobb értékkel rendelkezik általa. Ami mozdulatlan, az szinte teljesen halott, és itt fontos, hogy a stabilitást ne keverjük össze az állandósággal és a változatlansággal.

Még a csillagos égbolton fénylő testek is attól válnak igazán ragyogóvá, hogy folyamatosan vándorolnak a mennyezeten. A vízesés is a hevesen és gyorsan lezúduló víztől válik gyönyörűvé, és ugyan ki tudja, hogy éppen az a csepp, éppen az a vízmolekula mikor tér ismét vissza e forrásba?!

A tél végeztével – amit jó esetben befelé fordulással, erőnk beosztásával és megfontolt, lassú cselekvésekkel töltöttünk – hántoljuk le burkainkat. Tegyünk rendet házunk táján és lelkünk templomában:
  1. Takarítsuk ki otthonunkat, a rejtett zugokat is, lomtalanítsunk, a felesleges tárgyakat ajándékozzuk el vagy vigyük el segélyszervezeteknek.
  2. A ruháinkat válogassuk át és a nagyon rossz daraboktól búcsúzzunk el.
  3. Vegyünk rituális fürdőt, hasznos lehet egy hajvágás és egy fél napos teljes szépségkúra is.
  4. Böjtöljünk néhány napig, igyunk béltisztító leveleket, méregtelenítsünk.
  5. Takarítsuk le használati tárgyainkat. Táska, telefon, napló, kulcs!
  6. Mozogjunk többet, akár aktívabban, erősebb sportokat kipróbálva, de legalább minden nap egy szűk órát sétáljunk a szabad levegőn.
  7. Ültessünk növényeket, locsoljuk és gondozzuk őket, állataink szőrét is tisztítsuk, vágathatjuk.
  8. Merjünk több feladatot beilleszteni egy napunkba, tervezzük hosszabbra az estét és kezdjük korábban a reggelt – ahogy a Nap járása engedi.
  9. Lépjünk kicsit túl saját életünk határain, nézzük meg, hogy munkánk, életvitelünk milyen hatással van a természeti környezetre, és miben kell változtatnunk, hogy ne ártsunk neki. Hosszú távon milyen hatással van a gazdaságra, hogy honnan vásárolunk élelmiszereket és milyen tápérték van bennük és nem utolsósorban, a környezetünkben élő rászoruló embereket hogyan tudjuk kis karitatív munkával vagy odafigyeléssel, pl. véradás, segíteni és emelni… ha mindenki jobban és teljesebben él környezetünkben mi is elégedettebbnek fogjuk érezni magunkat. Ezt már az athéni filozófusok is leírták, mégsem követjük ezen elveket valamiért...
  10. Oszlassuk el a jövőtől való félelmet. Ha komoly kihívásokkal kell is számolnunk, ahogy a szörfös is a legnagyobb hullámokon képes felemelkedni és alkotni, úgy a keletkező nehézségek is felhajtóerőt képeznek életünkben. A jövő mindig egy lehetőség és minden negatív hatás megváltoztatható, hogyha tervezünk, és ha félre tudjuk tenni a szorongásokat.
 
 

Gondolataink és korábbi rossz élményeink megbéníthatnak minket, akár szó szerint is. Testi betegségeket, sokszor csak tünetbetegségeket, pl. vérnyomás kilengések, allergia, rejtett fájdalmak, gyulladások okozhatnak. Máskor egészen olyan mélyen gyökereznek, hogy ezt az érzést kisugározzuk a külvilágba, és ezáltal feszültebbé vagy ellenségesebbé tehetjük környezetünket, ahogy egy falkában is megérzik a társak egy sebzett egyed gyengeségeit.

A gondolataink „renoválása” talán a legnehezebb minden feladat közül, viszont ha képesek vagyunk rá, ez lehet a legjobb ütőkártya kezünkben, ugyanis hosszú távú eredményt ad. Nem tudjuk becsapni elménket, nem érdemes azt hazudni neki, hogy minden rendben van, hiszen belső igazságérzetünk azonnal piros lámpát kapcsol és elárul bennünket.

Néhány egyszerű lépéssel viszont pár hét alatt elindíthatunk egy kedvező mentális változást.

  1. Növeld a pozitív gondolatok számát. Minden nap iktass be egy élményt vagy valami olyan dolgot, ami örömet okoz neked. Egy dologról akár 3-10 pozitív gondolatot is megfogalmazhatsz. Meglátod, az öröm egy olyan állapot, ami gyorsan fial, a hasonló hasonlót vonz, ezért hasonló érzések követik majd.
  2. A negatív gondolatokat ne nyomd el, hanem dolgozz velük. Ne kerülgesd, mint a forró kását és szemléld rettegve a nehézséget, hanem intellektualizáld. Magyarázd meg magadnak, mit érzel, miért lehet az, ami történt, és adj magadnak alternatívákat. „Ez a dolog feszélyez, utálom, ezért még ebben az órában túlesek rajta és akkor meg van oldva,..” vagy „Ez most csak korábbi félelmek miatt ugrott be, ha valóban egy ilyen helyzettel találom szemben magam, képes leszek megoldani, mert a stressz erős fókuszt teremt az emberben.” stb.
  3. Térj vissza olykor természetes közegedbe. Az ember, lévén a testben egy lélek, és spirituális élőlény, igazán akkor érzi jól magát, ha visszatér természetes közegébe. Ez lehet vallásos folyamat de lehet pusztán egy békés meditáció is, amikor semmin sem gondolkodunk, csak létezünk. Minden nap meditálj 2X10 percet, ürítsd ki elméd vagy foglald le egy kedvező lelki témával, olvass akár verseket, haikukat vagy más könyveket. Adj magadnak szellemi teret, lubickolj egy kicsit ebben a belső békés közegben, mert ez önmagában elégedetté tesz és visszaterel a belső erődhöz.
  





 
 
[ 5753 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x