HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-20
Címlap / Psziché / Egyedül csináljuk, mégis enyhíti a magányt - mi az?

Egyedül csináljuk, mégis enyhíti a magányt - mi az?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-20

Ha valaki egyedül van, nagyobb az esélye az olyan egészségügyi problémák kialakulására, mint a szívbetegség vagy az Alzheimer-kór. A meditáció viszont remekül enyhíti a magány érzését, még akkor is, ha nem csoportban, hanem egyedül végezzük. 

 

Azok az idős emberek, akik magánytól szenvednek, nagyobb mértékben vannak kitéve komoly betegségeknek, így szívproblémáknak és az Alzheimer-kórnak. Nagy az esélyük arra, hogy előbb elragadja őket a halál.
A Carnegie Mellon Egyetem kutatói rájöttek: az éber meditációs technikák megtanítása hatékony a magány és az elszigeteltség-érzés csökkentésében és ezzel egyidejűleg nő a képesség a betegségekkel szembeni harcra is.
J. David Creswell tanulmányvezető elmondta: „Mindig azt tanácsoljuk az embereknek, hagyják abba a dohányzást  egészségük megőrzése érdekében, de ritkán gondolunk bele a magány romboló hatásaiba. Márpedig a magány az egészségügyi problémák és a halál legnagyobb rizikófaktorának számít az idős embereknél. Kutatásunk azt sugallja, hogy az éber meditációs tréning ígéretes módszer az idősek egészségének javításában.”
A 2500 éves módszer, melynek keletkezése egészen a spirituális vezető, Buddha időszakába nyúlik vissza, a jelenre, a most megélt pillanatra koncentrál.
A Brain, Behavior and Immunity szaklapban publikált tanulmány arra is rámutat, hogy a meditáció csökkenti a gyulladások szintjét, mely köztudottan számos betegség kifejlődését és előrehaladását okozza.


A tanulmányban 40 egészséges, 55 és 85 év közötti felnőtt vett részt. Valamennyien érdeklődtek az éber meditáció iránt. Magányosság-érzésüket a tanulmány kezdetén és végén is értékelniük kellett. A kutatók vérmintákat is gyűjtöttek. Véletlenszerűen osztották szét a résztvevőket: ki vegyen részt az nyolchetes éber meditációs stressz csökkentési programban (Mindfulness Based Stress Reduction – MBSR) és ki ne kapjon kezelést.
A program hetente 2 órás találkozókat foglalt magába, melyen a résztvevők megtanulták a test tudatosításának technikáit, így az érzetek és a légzés tudatosítását, és annak megértését, hogyan alkalmazzák ezeket mindennapjaikban, érzelmeikkel kapcsolatosan. Arra kérték őket, minden nap gyakorolják ezeket otthon is, 30 percben – valamint vegyenek részt egész napos elvonuláson.

A kutatók megállapították, hogy 8 hét éber meditáció csökkentette a résztvevők magányérzetét. Vérmintáik is azt mutatták, hogy a gyulladást okozó gének szintje lecsökkent.
Steven Cole, a tanulmány társszerzője a Los Angeles-i Kaliforniai egyetemről elmondta: figyelemreméltó a gyulladást okozó gének csökkenése, mert a gyulladás a legkülönbözőbb egészségügyi problémákhoz járul hozzá, így a rák-, a szív- és érrendszeri- valamint az idegrendszeri betegségek kialakulásához. „Eredményeink elsőként utalnak arra, hogy az immunsejtek génexpressziója pszichológiai beavatkozással módosítható.”
Creswell hozzátette, hogy bár tanulmányuk új és ígéretes módszereket talált a magányérzet, valamint a gyulladások kockázatának csökkentésére, még több kutatásra van szükség.
Mindenesetre mindenkit arra biztat, hogy ha érdekel bennünket az éber meditáció, keressünk lakóhelyünkön oktatót vagy tanfolyamot, ahol elsajátíthatjuk azt. „Agyunk tornáztatása éppoly fontos, mint a bicepsz erősítése az edzőteremben” – mondta.

B.A.
Forrás >>
Kép: FreeDigitalPhotos







 
 
[ 3369 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x