Só nélkül is ízes, ám az élet!
Címlap / Szépség-Egészség / Só nélkül is ízes, ám az élet!

Só nélkül is ízes, ám az élet!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-03

Tudtad, hogy az egészséges ember számára javasolt nátriumbevitel mindössze napi 2300 milligramm? Vajon hogyan tartsuk magunkat ehhez a mennyiséghez? 

 

Só-betegségek
Talán a legismertebb tény, hogy a túlzott mértékű sófogyasztás megnövelheti a magas vérnyomás és a szívinfarktus kialakulásának esélyét. A sóra érzékenyeknél ugyanis a magas nátriumtartalmú só használata hipertóniához vezethet. Az ő számukra csak a nátriumszegény só fogyasztása megengedett.
A magas vérnyomás tünetei, formái >>

A sóbevitel és az asztmás tünetek között is egyértelmű a kapcsolat- derült ki egy az Indianai Egyetemen végzett vizsgálatból, mely azt is bebizonyította, hogy egy két hétig tartó sómentes diéta már látványosan képes az asztmás tüneteket enyhíteni.
Jamie Oliver emlékezetes menza programja, mely során az egészséges ételeket kaptak a gyermekek az iskolai menzán, jelentősen csökkent az asztmás tünetek száma az újfajta táplálkozásra szoktatott gyermekeknél.

Tippjeink, hogy ne sózd túl szervezeted!
1. Főzz nyers alapanyagokból! Kerüld a félkész, előre csomagolt termékeket, ezek ugyanis nagy mennyiségben tartalmaznak nátriumot. Az elfogyasztott só mintegy háromnegyede a készételekből származik! Ha lehet, minél kevesebbszer vegyél instant termékeket, mint pl. tésztaételek, rizs vagy gabonapelyhek, mert ezeket általában só felhasználásával készítik.

2. Ha mégis vásárolsz ilyen termékeket, ne feledd tanulmányozni a címkéket. Válassz olyan termékeket, ami nátriumban szegények, illetve nátriummentesek.

3. Bővítsd otthoni fűszerkészletét, és a sót helyettesítsd ezekkel. Kevéssé ismert, de a különböző fűszerek- mint például a bazsalikom, oregánó, fokhagyma, curry és rozmaring - használata az kifejezetten egészséges. A fűszerek és gyógynövények segíthetnek az egészséges testsúly megtartásában, továbbá bizonyos daganatos megbetegedések megelőzésében, a megfelelő vércukorszint elérésében és a szív- és érrendszer megfelelő karbantartásában. Az sem mellékes, hogy  az ételek természetes ízét is kiemelik.

Míg a sót kifejezetten tiltják a magas vérnyomással küszködőknek, addig bizonyos fűszerek segítenek a vérnyomás csökkentésében. A gyömbér, a fahéj, a szerecsendió, a borsmenta és a bors egyenletesen elosztja a vért a testben, így csökkenti a vérnyomást

4. A nátriumtartalom mellett figyelj a sómennyiségre is. Az asztali só is egyfajta nátriumvegyület, de az ételek más nátriumforrást is tartalmazhatnak.

5. Fogyassz sok gyümölcsöt és zöldséget, mert ezekben alapvetően nincs nátrium.

Egy kis idő elteltével meg fogsz lepődni: milyen újfajta élményt jelentenek a természetes ízek.






 
 
[ 7910 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x