Irodából a sípályára? Hallgass síoktató szakértőnkre!...
Címlap / Szépség-Egészség / Irodából a sípályára? Hallgass síoktató szakértőnkre!

Irodából a sípályára? Hallgass síoktató szakértőnkre!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-07-14

Sok szó esik a sízésre való felkészülésről, de van, amiről kevés. Kétségtelen, hogy a sízés erőnlétet igényel. Ha az ember ezt a sízéshez magával hozza, "duplán kifizetődik" a síszabadság, a felkészült ember szlogenje "fitten a sízésnek". 

 

Kevés szó esik azonban azokról, (és már-már másodrendű "sípolgároknak" számítanak egyesek szemében), akiknek nincs idejük vagy kedvük az otthoni gimnasztikázásra, s egyenesen az irodából indulnak a síszabadságra.

Fontos!
Nem bűn felkészületlenül eljönni. Így is szabad. Semmi félelem, csak egy kicsit másképpen kell viselkedni. Az ő esetükben nem érvényes a mondás, "fitten a sízésnek". Ő lassabban kezdjen, több szünetet tartson, kevesebb hosszú menetet csináljon, és az erőnlét meg fog jönni. Az ő mondása: "fitten haza".

A bemelegítésről (ez egy gyakran félreértett fejezet!)
Sok síelő megmosolyogja a kisebb - nagyobb csoportokat, (vagy egyéneket), akiket egy nagy hangú ember (oktató) ugráltat, miközben ők már siklanak is.

Tény, ha túlzásba viszi valaki, elveszhet a lényeg, (sízni jöttünk, nem pedig gimnasztikázni). DE! A hidegindítás nemcsak a motornak, hanem a testünknek sem tesz jót, a világbajnokok is bemelegítenek. Bemelegítve többet teljesítünk, biztosabban haladunk, kevesebbet görcsölünk, és jobban élvezzük a lesiklást.

Az első kanyarokat lassabban és könnyedén végezzük, a már ismert, már biztosan tudott "lendületekkel". Eredmény: önbizalom, és "meleg" síizmok.

Szépen és élvezettel is lehet. Havas örömök a sílécen >>

Nem mindegy, mikor!
A napszak meghatározza az erőnlétet. 10 és 11:30 között nagy teljesítmény lehetséges, és 14 órakor is.

Azután már csökken a teljesítő képesség, a balesetek gyakoribbak. A pálya alján döntsük el, hogy ez volt az utolsó; és nem, hogy majd ez lesz az utolsó.

Az esésről egy kis kiegészítés
Ritkán fordul elő, hogy meg tudjuk tervezni az esés helyét és hogyanját, az jön, mint derült égből a villámcsapás. Mit rögzítsünk?

Minden idegszállal arra törekedni, hogy a térdeinket nyújtott helyzetbe hozzuk, (jobban old a kötés), és a lábakat egy blokkba szorítsuk. Csípőtáji izmokat megfeszíteni, (feszült izom kevésbbé sérülékeny). A csúszásnak (főleg kezekkel) nem ellenállni, az óriási erőknek úgysem tudunk ellent tartani.

Repárszky László, állami vizsgás síoktató >>






 
 
[ 1021 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x