Epebántalmak, gyomorpanaszok? Kúráljuk ki!
Címlap / Szépség-Egészség / Epebántalmak, gyomorpanaszok? Kúráljuk ki!

Epebántalmak, gyomorpanaszok? Kúráljuk ki!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-02-20

Nem fontos azonnal pasztillák után kapkodni. Néhány ingyenes, otthon végezhető módszer, praktika, apró tanács, és megszüntethető lesz a most annyit emlegetett problémák - a gyomorégés és az epebántalmak - legtöbbje. Próbáljuk ki a természetes módszereket, a HarmoNet természetgyógyászainak ajánlásával! 

 

A kínai filozófia szerint a jó emésztés részben alkat kérdése, ám sokat tehetünk érte ügyes praktikákkal. Ahhoz, hogy emésztésünk megfelelő legyen, figyelnünk kell arra, hogy:
  • mit eszünk?
  • mennyit eszünk?
  • mikor eszünk?
  • hogyan eszünk?

A gyomor teltség-érzete nem csupán attól függ, hogy mennyit ettünk, hanem a táplálék minőségétől is. Például egy nehéz ételtől, töltött káposztából, vagy baklavából, kevesebbtől is teltebbnek érezzük magunkat. Az ilyen ételek hamar gyomor, vagy epefájdalmakat okozhatnak. Arról már szót sem kell ejteni, hogyha mindezt vacsorára esszük, még a nyugodt álmunk is oda lesz.

HarmoNet tipp: Gyümölcsreggeli – szépít és fogyaszt >>

Gyomorsav és csoki
A gyomor, és vele az emésztés legfőbb ellenségei a csokoládé, a kávé és az alkohol. Természetesen nem egyetlen reggeli kávéról, vagy egy kis pohár esti vörösborról, vagy a menstruáció előtti napokon elrágcsált néhány szelet csokiról van szó, hanem ezek túlzott, pláne együttes fogyasztásáról.  Ezektől a gyomrunk normális savtermelése felborul. Gyomorégést vagy gyomorpanaszokat okoz, mint például a gyomorszáj betegsége, amikor az nem zár rendesen, és a gyomorsav visszaáramlik a nyelőcső alsó szakaszába. Ezeket a zavarokat egyszerűen étrendváltoztatással lehet korrigálni.

4 aranytanács, ha teltségérzetünk folyamatos:
  1. Az encián keserűanyagai a természetes gyomornedvképződést szabályozzák, támogatják az emésztést elősegítő gyomormozgásokat és megkönnyítik a zsírok emésztését. Különös kedveltségnek örvend a sárga encián egy nem keserű készítménye: a híres enciánpálinka, amelyet a megerjesztett gyökerekből desztillációval nyernek. Az Alpokban, Ausztriában híres. A sárga encián – az egyetlen nem keserű enciángyökér fajta szintén jó hatású főzetként is, ám szörnyen keserű. Ezt úgy készítjük, hogy egy teáskanálnyi sárga enciángyökeret 10-12 perces forralása után, körülbelül negyedórát állni hagyjuk, leszűrjük, majd kis kortyokat fogyasztva belőle isszuk egész nap.
  2. Csökkentsük a zsírbevitelt! Fogyasszunk zsírmentes diétát, inkább kenjünk a kenyérre light margarint, abból is kifejezetten a szív-és gyomorbarát termékeket. Minden falatot rágjunk meg nagyon alaposan, mert ezzel levesszük a terheket a gyomorról, könnyebben regenerálódik.
  3. Ne együnk csípős fűszereket. A chili, az Erős Pista fogyasztása folyamatosan irritálja a gyomor nyálkahártyáját. A csípős paprikán kívül a többi csípős ízt is iktassuk ki étrendünkből.
  4. Táplálkozzunk rostokban gazdagon, elsődlegesen a magvas, teljes kiőrlésű kenyér fogyasztását javasoljuk, sok folyadékkal. Fogyasszunk több rizst, és szórjuk ételeinkre lenmagot.

Gyomorégés? Van természetes megoldás!
  • A gyomorégés esetén azonnali segítség a borókabogyó rágcsálása. Rágjunk szét egyet és nyeljük le.
  • Rágjunk édesgyökeret.
  • Egy héten át minden nap igyunk meg reggelenként kb. 3 dl. nyers fehérkáposzta-levet. (Minőségi gyümölcscentrifugában készíthető!)
  • Együnk naponta legalább 2 banánt és almát.
  • Kortyoljunk édesköményből és citromfűből egyenlő arányú keveréssel készült teát.
  • Csökkentsük túlsúlyunkat, lassú tudatos fogyókúrával.
  • Aludjunk feltámasztott felsőtesttel.

Epebántalmak ellen – hatásosan!
  • A sovány halak fogyasztása –ilyen a busa, vagy  a tengeri halak többsége – igen egészséges.
  • A sok ballasztanyagot tartalmazó ételek – zöldségek, korpás ételek jót tesznek az epével.
  • Ezerjófű-teával végezhetünk 6 hetes kúrát.
  • Ne fogyasszunk egyáltalán alkoholt, kivétel ez alól a kifejezetten epéseknek való gyomorkeserű, ám azt is kizárólag étkezés után.

HarmoNet tipp: 7 tipp, amivel a gyomorégést megelőzheted! >>

Az egész kúra hamar eredményt hoz, de a stressz tényezők kiiktatása és a rendszeres élet sokat segít a problémák megoldásában.

Hartmann Ferenc





 
 
[ 31653 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x