Kivédehetetlen a szívgyilkos étkezés! - Mindent túlsóznak...
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Kivédehetetlen a szívgyilkos étkezés! - Mindent túlsóznak az élelmiszeriparban!

Kivédehetetlen a szívgyilkos étkezés! - Mindent túlsóznak az élelmiszeriparban!

Forrás: Medipress
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-06-18

A túlzott sófogyasztás rossz hatással van a vérnyomásra, ezt mindannyian tudjuk. A magas vérnyomás pedig sok problémát és végzetes betegséget okozhat. Bár a napi ajánlott sófogyasztás felnőttek esetében 6 gramm, sokan akár 9-12 gramm sót is elfogyasztanak egy nap. 


Rendezvénynaptár
A sófogyasztás csökkentéséhez pedig nem elég, ha odafigyelünk rá, hogy ne sózzuk túl ételeinket. A sófogyasztás 80 százaléka az úgynevezett rejtett sókat tartalmazó élelmiszerekből származik. Az alábbi ételek elkerülésével sokat tehetünk azért, hogy csökkentsük a szervezetünkbe jutó sómennyiséget:

1. Füstölt, savanyított hústermékek
Sonkák, szárított marhaszelet, kolbász, virsli, marhanyelv, sózott disznóhús. Ezek a ételek nem csak magas zsírtartalmuk miatt veszélyesek, de rengeteg sót is tartalmaznak. Fogyasszunk inkább csirke és halhúst, amelyek zsírban és sóban szegényebbek és több jótékony zsírt tartalmaznak.

2. Halak
Sózott hering, halkonzerv, ecetes szardínia.
A hal rendkívül fontos fehérjeforrás, azonban próbáljuk meg inkább természetes formájában fogyasztani, kerüljük a konzerv és füstölt halakat.

3. Húskivonatok
Az ételek ízesítésére használt húskivonatok és leveskockák valóságos sóbombák, ezért inkább kerüljük el őket. A levesek ízesítésére használjunk zöldségeket és ízesített ecetet.

4. Rágcsálnivalók
  • Chipsek, sósmogyoró, tortilla, pattogatott kukorica, kekszek. Helyettük
  • fogyasszunk inkább olajos magvakat, és készítsük el a saját
  • rágcsálnivalóinkat. Pattogatott kukoricát otthon is könnyen
  • készíthetünk, és így magunk döntjük el, mennyi sót teszünk bele.


5. Savanyúságok

Csemegeuborka, ecetes hagyma, csalamádé, articsóka. Sajnos a boltban kapható savanyúságok legtöbbje telis tele van sóval, így jobban tesszük, ha otthon készítjük a savanyúságot. Ha erre nincs időnk, fogyasztás előtt alaposan mossuk meg a boltban vásárolt savanyút, hogy így csökkentsük sótartalmát.

6. Salátaöntetek

A legtöbb kereskedelmi forgalomban kapható salátaöntet rendkívül sok sót tartalmaz. Finom és egészséges salátaöntetet otthon igen egyszerűen készíthetünk némi olívaolaj, ecet és fűszerek segítségével.

7. Szószok
A szójaszósz, a paradicsompüré, valamint a barbeque szósz is igen sok sót tartalmaz. Igazság szerint bizonyos paradicsomszószok több sót tartalmaznak, mint a tengervíz. A fenti szószok helyett érdemes wasabit, tabascot, citromlevet, ecetet és fűszereket használni ételeink ízesítésekor.

HarmoNet tipp: Esélynövelés vérnyomáscsökkentéssel: Az életed múlhat rajta, ha hanyagolod! >>

8. Előrecsomagolt és fagyasztott ételek

A legnagyobb probléma ezekkel az előrecsomagolt finomított ételekkel, hogy rendkívül sok sót tartalmaznak, annak ellenére, hogy az ízük mégsem egyértelműen sós. Próbáljunk meg minél kevesebbet fogyasztani ezekből: inkább főzzünk több napra, és fagyasszuk le a maradékokat.

9. Zacskós levesek
Egy tányér zacskós leves a napi sószükséglet majdnem felét tartalmazza, így ezek fogyasztása sem ajánlott. Ha mégis ilyen termékeket fogyasztunk, keressük a csökkentett sótartalmú vagy sómentes leveseket.

10. Sajtok
A sajt-snackek és keménysajtok rengeteg sót tartalmaznak. A legjobb megoldás ebben az esetben is az alacsonyabb sótartalmú sajtok (pl. mozzarella), valamint a csökkentett sótartalmú termékek fogyasztása.
 

HarmoNet tipp: A csoda céklalé >>

Mi a megoldás, mi az, amit biztosan ehetünk?

Főtt, párolt, sült gabonák, házilag készítve. Gyümölcsök és zöldségfélék, minimális fűszerrel és sóval, vagy akár, ha lehet anélkül! Piaci tehéntej, joghurt, túró, tejszín. - a szerk.

Medipress



 
 
[ 3447 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x