HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-06-27
Címlap / Szépség-Egészség / 5 tipp bőrrák ellen. Kötelező készülés a napozásra!

5 tipp bőrrák ellen. Kötelező készülés a napozásra!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-06-27

A legújabb kutatások szerint a melanomával , a bőrrákkal és a napozás káros hatásaival való riogatás is felelőssé tehető azért, hogy az utóbbi évtizedekben jelentősen nőtt az ilyen típusú megbetegedések és az ezzel összefüggő halálozások száma. Mi is ennek a paradoxonnak az oka? 

 

Az, hogy a csökkenő napozás következtében csökken a bőr védekezőképessége, a rendszertelenség fokozza a leégés veszélyét, ami pedig növeli a a bőrelváltozások kialakulásának esélyét.

Vagyis célszerű mégiscsak napozni, ámde okosan, nagyon odafigyelve arra, hogy lehetőleg soha ne égjünk le. Az esztétikus barnulásért és bőrünk egészségéért érdemes betartani az alábbi öt pontot.

  1. Tartsuk mindig szem előtt a fokozatosság elvét, a bőrünket fokozatosan szoktassuk a naphoz: először csak 5-10 percig napozzunk, majd tízpercekkel emeljük az adagot.  Ez természetesen bőrtípusunk függvénye is.
     
  2. 12 és 15 óra között tartózkodjunk inkább árnyékban, ilyenkor erősebb a káros sugárzás, és a magas kinti hőmérséklet is megterhelő lehet a szervezetnek.
     
  3. Bevezetésként, illetve alkalmanként segíthet a szolárium használata is, de a mesterséges napozást se vigyük túlzásba. Használjunk a bőrtípusunknak megfelelő napvédő szereket.
     
  4. Lehetőség szerint kerüljük el, hogy bőrünket ablaküvegen át tartósan napsugárzás érje. Az ablaküveg ugyanis megszűri a jótékony hatású UVB-sugarakat, viszont a káros UVA-sugárzás akadálytalanul halad át az üvegen. Az UVA-sugarak – az UVB-sugarak ellensúlyozó hatása hiányában – öregítik a bőrt, rákos sejtburjánzást okozhatnak, és a bőrben az UVB-sugarak hatására keletkezett D-vitamint is lebonthatják. Napozzunk inkább a természetben, nem túl sokat, de rendszeresen.
     
  5. A napsugárzás hatására termelődik a bőrben a D-vitamin, ám teljes felszívódásához akár 48 órára is szüksége lehet a szervezetnek. Vagyis napozás után nem célszerű szappannal zuhanyozni  legalább a napnak nagymértékben kitett testfelületeken.  A D-vitamin nemcsak a csontozat felépítésében játszik fontos szerepet, hanem a rák ellen is véd! Jó D-vitamin-források továbbá a tojás, a tejtermékek, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a hal, illetve halolajok.

    + 1. A karotinoidokban (például likopinban, béta-karotinban) gazdag élelmiszerek fogyasztása nemcsak rákmegelőző hatású, hanem elősegíti a szép napbarnította szín kialakulását is. Béta-karotinban és likopinban gazdag ételek: sárgadinnye, sütőtök, sárgabarack, sárgarépa, paradicsom, eper, csipkebogyó – vagyis elsősorban a piros és sárga zöldségek és gyümölcsök nagyobb mennyiségű fogyasztása javasolt.
HarmoNet tipp: Napozásról mindent >>

Kolontár Elvira

(Képek: piqs.de)
 




Rendezvénynaptár



 
 
[ 2631 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x