A gyaloglás
Címlap / Szépség-Egészség / A gyaloglás

A gyaloglás

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-06-07

Gyalogolni tud mindenki. Gyalogolni mindenütt lehetséges. Gyalogolni bármely életkorban elkezdhető. A gyaloglás olcsó sport és társas is lehet. A gyaloglás az egyik legkevésbé sérülésveszélyes sportág. 

 

Gyalogolni tud mindenki. Gyalogolni mindenütt lehetséges.

Gyalogolni bármely életkorban elkezdhető. A gyaloglás olcsó sport és társas is lehet.

A gyaloglás az egyik legkevésbé sérülésveszélyes sportág.

A rendszeres gyaloglással – és megfelelő táplálkozással – csökkenthető a testsúly (természetesen futással mindez gyorsabban érhető el).

A gyaloglás nem más, mint a járás, csak nagyobb mozgássebességgel és éppen ezért kis technikai különbséggel, mert az elrugaszkodás és lendítés erőteljesebb izomtevékenység a gyaloglás esetén.

A gyaloglás során a törzs a talajhoz képest lehetőleg függőleges (eltérés lehet a talajhomok, emelkedő, víz stb. – minősége miatt) legyen.

A talajfogás sarokkal és nyújtott térddel történik a versenygyaloglás sportmozgásakor, de az amatőr gyaloglóknak is ajánlott, ha a gyorsaságra törekednek.

A lépés az egyik láb saroktámaszával kezdőik, majd a gördítés során a saroktól a talajközepén át a lábujjpárnákra érünk és végül elrugaszkodunk a talajtól (ez a támaszkodási része a lépéseknek).

A lépő láb a levegőben fokozatosan előrehalad az elrugaszkodás pillanatától az újabb talajfogásig a sarokkal (ez az úgynevezett lendítési része a lépének). A két alsó végtag más-más fázisban azonos mozgást végez, azaz lép.

A lépések két része. A támaszkodási és lendítési idő nem egészen azonosak, az utóbbi kicsit rövidebb, ezért mindig van olyan kis időegység, amikor mindkét láb a talajon van.

A karok mozgásai ellentétesek a lábak mozgásaival, azaz az elől lévő lábbal azonos oldalon lévő kar mozgása hátrafelé történik, míg a hátul lévő lábbal azonos oldalon lévő kar előre mozog. A gyorsabb lábmunkát erőteljesebb karmunka kíséri. A felső végtag a test mellett párhuzamosan hajlított könyökben, mint a futónál.

A lábfejek egyenesen, előre néznek.


A gyaloglás sportöltözete

- Jó sportcipő (futócipő)
- Szabad mozgást biztosító és az időjárásnak megfelelő sportöltözet;
- A testtel érintkező ruházat nem műszálas, hanem pamut alapanyagú,
- Sportoláskor sem ajánlott semmilyen szoros ruhanemű.

A gyaloglást sem érdemes étkezés után tele hassal kezdeni. Általában 2 órával a főétkezés után ajánlott, de ez is egyéni, mint oly sok minden a sportolás során.


Felhasznált irodalom:
Monspart Sarolta: Gyaloglás és futás
Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet, 2001.




 
 
[ 3701 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x