HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-19
Címlap / Szépség-Egészség / Van-e gyógyír a stresszre?

Van-e gyógyír a stresszre?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-19

A stressz mindannyiunk életét megkeserítő tényező, és sokszor komoly egészségügyi problémákat is magával von. A kiegyensúlyozott élet érdekében a legjobb, ha az ember tudja, mivel tarthatja magát stresszmentesen. 

 

Rendezvénynaptár

A stressz a pszichológusok szerint a szokásostól eltérő szellemi vagy fizikai megterhelés, trauma hozománya, amely az egyes embereknél eltérő tünetekkel jár. Ha valaki állandósult jelleggel van kitéve stresszhelyzeteknek, az gyakran különböző izomfájdalmakkal, fejfájással, állandósult rossz közérzettel, esetenként depresszióval jár, a hosszú távú egészségkárosító hatásokról már nem is beszélve, fontos tehát, hogy az ember tisztában legyen vele, hogyan csökkentheti ezeket a hatásokat, illetve ezek kiváltó okait. (Érdemes megjegyezni, hogy a stressz teljes kiiktatása sem célravezető, egy alacsonyan tartott, „egészséges” stressz szint ugyanis jó hatással van a hatékonyságra.)

Az egyik legjobb stresszoldó módszer természetesen a sport. A rendszeres testmozgás testileg és lelkileg is rendbetesz: levezeti a feszültséget, endorfint szabadít fel és ráadásul formában is tart. Aki sportol, az jó eséllyel a munkájában is energikusabb, jobban bírja az ülőmunkát, könnyebben megbirkózik nehéz helyzetekkel, s ráadásul önbizalma is nő. Persze, nem kell nehéz, időigényes sportágakra gondolni, a legtöbbeknek elég egy kis kocogás vagy séta a jó közérzet megteremtéséhez.

Pálma alatt

Sokaknak azonban nincs kedvük, idejük vagy energiájuk arra, hogy munka után sportoljanak, s így inkább folyamodnak olyan stresszoldó megoldásokhoz, mint a cigaretta, az alkohol, esetenként a nyugtató. A legnagyobb gond ezekkel a szerekkel, hogy bár sokszor tényleg hatékonyak, a hatásuk csak ideig-óráig tart, s utána a stressztünetek még erősebben térnek vissza. Az alkohol, a nikotin és a gyógyszerekben lévő méreganyagok csak még jobban megterhelik a szervezetet, és ha elmúlik a közvetlen hatás, fokozzák a rossz közérzetet. (Persze, azt se feledjük el: az alkohol kis mértékben gyógyszer.)

Visszatérve a „jó” stresszoldókra, sokan esküsznek az olyan módszerekre, mint a relaxáció, jóga és esetleg a meditáció. Tény, hogy ezek a technikák sok lelki bajra jelentenek gyógyírt, de ha valakinek nincs kedve, jártassága, bizodalma bennük, elég ha egyszerűen magában átgondolja, megemészti a problémákat, vagy inkább megosztja azokat másokkal. A kibeszélés meglepően hatékony eszköz lehet, és ne szégyelljünk élni vele, ha arról van szó, hogy komoly gondokkal, nehéz helyzetekkel kell megküzdenünk. A barátok, család, kollégák támogatása - akár egy egyszerű csevegés formájában is – rendkívül jótékony hatású lehet.

A stressz tehát kezelhető, és szinten tartható, egyedül azt kell kikísérleteznünk, hogy számunkra személyesen, melyik a legcélravezetőbb módszer. Ha valaki a fentiek között nem találta meg a neki szimpatikusat, következő cikkemben további stresszkezelő technikákat is bemutatok.

Rozovics Krisztina

(Fotó: piqs.de: Schnubii - Mahmya)






 
 
[ 2713 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 72
 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x