Válság ide vagy oda, mind éhezünk!
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Válság ide vagy oda, mind éhezünk!

Válság ide vagy oda, mind éhezünk!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-04-21

Méghozzá sokkal jobban, mint gondolnád. S lehet az átlagéletkor 70 év felett, egy biztos, az 1980 után születettek életükben többet és gyakrabban betegek, mint korábban embertársaink. Nem, nem a középkorban vagyunk, mégis ritkán mondható el, hogy igazán jól érezzük magunkat a bőrünkben.  


Rendezvénynaptár
Megint többet zabálunk, mint eszünk
Gyerekkori barátaim bölcs mondása egy speciális helyzetre az élet egészében áll, gyakran túlesszük, túlzabáljuk magunkat. Míg a Föld legnagyobb részén a napi ételadag legfeljebb egy kis tál rizs, nálunk bőséges 3-5szöri étkezés dukál, s az is nagyon sokféle, ezerarcú fogás, mert úgy szoktuk meg.

(Természetesen a Földön, ha így nézzük, nincs elegendő élelem 6 milliárd embernek. Ha viszont kicsit beosztóbban étkezünk, akkor jut a szegény országoknak is. Fűszereik, teáik, egzotikus terményeik elcserélhető gabonára, zöldségekre. Ha távolságok miatt nem is megoldott, de könnyebben kezelhető így az éhezés kérdése.)

A túlevés egyik komoly problémája, hogy gyerekkorunktól tágítjuk vele gyomrunkat. A fokozatos fogyasztás, többször, de meghatározott rend szerint keveset, sokkal jobb! Miért? Mert a kitágult gyomor később még többet kér enni, mert a jóllakottság-érzést gyakran nem csak a mirigyek által érzékelt elégedettséghez, hanem egy teltség-érzethez is társítjuk. Így jóllakni annyi, mint a táplálékot nekifeszíteni a gyomorfalnak. Ördögi kör, mert egyre többet eszünk, mégis egyre nehezebben, dúsabb ételek segedelmével lakhatunk csak jól.

A gyomor helyes telítettsége étkezésenként a gyomor harmada étellel, a gyomor második harmada folyadékkal (a tej és a 100%-os gyümölcslé itt ételnek számít!!!) utolsó harmada pedig levegővel teljen meg, ez a tér kell ugyanis az emésztőmirigyeknek is, a gyomorsavnak, ami megemészti a táplálékot. Különben a gyomorfalból kell kimarja magának a helyet…

Nagyon fontos a folyadék kérdése is. Naponta 1-2 liter tiszta víz mellett érdemes vízzel hígított, de minőségi gyümölcsleveleket, zöldségleveket és ízesítetlen, vagy legfeljebb mézzel ízesített gyógyteákat innunk. Jó lehet még alkalmakkor a tejes-joghurtos gyümölcsital, turmix is, de ezek igazából ennivalónak számítanak. A gyomor pépes ételként és nem innivalóként értelmezi. A kávé és fekete tea vízhajtó hatása miatt nem étel, hanem természetes vízhajtó GYÓGYSZER. Nagymértékben, helytelenül alkalmazva pedig méreg.

Az ételek összetétele – avagy minden ami él, rohad
Sajnos vagy sem, de megszoktuk, hogy minden amit megeszünk, beerjed és megrohad. Valójában a rothadás, erjedés nem hasznos dolog a bél számára. Egyes-egyedül vastagbelünk van arra tervezve, hogy ezt az erjedést elviselje. Itt ugyanis már a keletkező erjesztett anyagok, gázok formájában előrehaladást hoznak létre, és a széklet olykor könnyebben távozik. De legtöbb esetben és a bélcsatorna felsőbb szakaszain a gyomor és vékonybél nem érzi jól magát a gázosodástól. Ennek jele, az erős savtúltengés, felböfögés, szelesség, ami a felső hasi szakaszban kezdődik és feszít, fáj.

A helyes táplálék!

Ahhoz, hogy a bélrendszerünket megkíméljük ettől, érdemes bontottan táplálkozni
. Ennek legfőbb szabályai, hogy a cukorféléket és édességeket mindentől külön fogyasztjuk, ahogy a tejtermékeket is. Kerüljük a rohasztó élelmiszereket – ha egy mód van rá, ilyenek a hús, a gombafélék, amik már a természetben is lebontó folyamatokért felelősek, és ecetet, illetve alkoholt – valamint a gyümölcsöket is magukban, legfeljebb savanyított tejtermékekkel fogyasztjuk. A sok kihagyott élelmiszert változatosan visszapótolhatjuk gabonafélék tömkelegével, olajos magvak hadával, ritkában fogyasztott zöldségekkel. Fontos tudnunk, hogy a paradicsom gyümölcsként viselkedik.

Azoknak, akik nem akarnak, vagy nem tudnak lemondani ezen táplálékokról, nem árt tudni, hogy mindenben a fokozatosság számít. Ha már valaki szeszt fogyaszt, fogyasszon égetetlen, minőségi szeszt, azt is abszolút mértékkel. A legjobbak a magyar gyümölcspálinka párlatok. A borok körül pedig csak a vörös, teljesen száraz számít orvosilag is minőséginek. A fehérborok savasítanak ugyanis, a rosé nem kevésbé. Ha pedig édességet fogyasztanánk, a legjobb a méz, amely szinte mindennel korlátlanul együtt fogyasztható – vércukorszintünk függvényében persze.

Tarka hagyományok – minden nap szombat!
Jellegzetes vonás, hogy egy új, ismeretlen tájat felfedezve mindig ízeire vagyunk elsőként kíváncsiak. Nem különben a turisták, akik gyakran a magyar konyha remekeiért és a magyar táj szépségéért utaznak országunkba. A magyar konyha sokak szerint a hagymás, fokhagymás, paprikás, paradicsomos, pörköltes, húsos jellegzetesség, ugyanakkor az ősmagyarok étkezéséről nem árt tudni, hogy az állatot tisztelték és inkább társként kezelték, mint megették. (Az embert fogazata alapján mindenevőnek titulálják, a fogazat, azonban a nyitott szájüregben található, gyorsabban képes módosulni a külső környezeti hatásokra. De mi van a hasfalban? Az ember bélrendszere viszont a növényevő, kérődző állatokéra hasonlít. Hosszú és kanyargós. Az állat tudja, ösztönösen, hogy egy ilyenben sokáig halad a táplálék és berohad, ezért nem eszik rothadós ételeket, kerüli a húst. Az ember számára ez egészségügyi szempontból szintén megfontolandó.).

Ha az ősmagyarok ettek is állatot, azok nem ugyanazon az elcsépelt földterületen legeltetett marhák voltak, hanem vadak, főként kisebb állatok, olykor őz vagy szarvas, illetve vaddisznó. Ezen állatok húsa még nem volt akkor szennyezett a növekedést segítő hormonoktól, és a húst sem éjt-nappallá téve fogyasztották, hanem alkalmanként, bölcsen.

A magyar szakácskönyvek zöme ma igazán  ízes, fűszeres ételekkel van tele. Ha a legtöbbet, csak úgy találomra, itt-ott fellapozzuk, biztos, hogy nem a krumplifőzelék vagy a tócsni receptjét találjuk meg, hanem sokkal inkább a különlegességeket mutatják be, pl. csülök pékné módra. Természetesen, hiszen a tejbegríz receptjére senki sem kíváncsi, ha már olvasmányt keresünk, a témában újdonságot, valami kihívást óhajtunk. Viszont senki ne gondolja azt, hogy a Nagymama receptjei témájú szakácskönyvben hétköznapi ételeket találunk. Bár tisztelet a kivételnek… Ezek főként ünnepi ételek. Alkalmakra, hétvégére, amikor az egész család otthon van, amikor meg kell vendégelni az anyóst, apóst. Nehéz ételek! Noha az utóbbi tíz évben kétségtelenül születtek speciálisan egyszerű ételeket tartalmazó könyvek, a nagyágyúk még mindig nem kerülhetnek le a polcokról. Adjuk meg ezeknek az ízeknek, recepteknek a tiszteletet, ezek tartalmazzák az elmúlt néhány száz esztendő gasztronómiai hagyományait. Viszont a hétköznapokban fogyasszunk egyszerűbb ételeket, bontottabban táplálkozzunk.

Minőségi éhezés: Te is érintett vagy!

A legnagyobb probléma korunkban azonban az, hogy minőségileg éhezünk. S gyakran ez fordítottan arányos, minél több junkfoodot, hulladékszerű, szemét (vagy oda való) ételt fogyasztunk, annál inkább. Ugyanis a koplalás, böjtölés is jobb énnél, mint amikor valóban mérgező színezőanyagokkal és más szerekkel átitatott termékeket fogyasztunk. Ezekkel az ételekkel becsapjuk emésztőrendszerünket. Ilyenek a különböző, mesterséges, instant italporok, más instant termékek, ízfokozók, E-szám hegyeket, savakat, izéket és bizéket tartalmazó ételek. Olvasd el az általad vásárolt termék alkotóelemeit. Észreveheted, hogy egy adag parajpürében nem csak az van, a konzerv borsó is valahogy több összetevőt tartalmaz, mint a borsó és a konzerv. Ha egy összetevő nem hangzik jól, biztos lehetsz benne, hogy nem is tesz túl jót szervezetednek!

A bevitt vegyszerezett és egészségtelen táplálékok is két csoportra oszthatók, a mesterséges tartósítószer és színezékhegyekkel ellátottak, amik plusz vegyszereket, szereket, hozzávalókat tartalmaznak, ízfokozók, egyebek, és a gyengített tápértékű ételek. Pl. egy doboz fagyasztott sóska nem sok rossz vagy káros anyagot tartalmaz vélhetőleg, pusztán kicsit csökken vitamin és tápanyagtartalma a tartósító eljárástól, a lefagyasztástól. Utóbbi kevésbé jelentős probléma.

Hogy jött létre viszont a minőségi éhezés?
Először is az ízfokozók hatására a termék ízlik nekünk. Ami pedig ízlik, azt a gyomor elkezdi megemészteni. A bél megpróbálja visszaszívni az értékes tápanyagokat, és ezt igen erősen teszi, mivel érezhetően – intelligens szervezetünk – kevés a megemésztett táplálékban a tápláló erő. Szervezetünk erősen és kitartóan szívja be magába a mérgeket is, hátha talál közötte valami hasznosat. Érdekes itt megjegyezni, hogy az ízfokozók által még nem becsapott kisgyerekek gyakran nem szeretik a túl mesterséges termékeket, és nem is tudják könnyen megemészteni ezeket. Gyakoriak az élelmiszerallergiák, az ekcéma, vagy épp a hasmenés, hányás emiatt.

A bélrendszer tulajdonsága ezen kívül, hogy kanyargós, és kis barázdákat tartalmazó, vagyis nem egy bobpálya. A bélfal ráadásul bolyhos is, melyek hatására a bélben meg tud rekedni a széklet egy-egy darabja, a salakanyagok ennek következtében később nehezebben ürülnek ki, mivel útban van a megtapadt darab. A bélfalon sokáig megtapadó részek ezenkívül egyfajta burkolatot hoznak létre a bélben. Ez a kialakult réteg amellett, hogy némiképp akadályt képez, sokkal komolyabb gondot okoz az ember számára, mint egy egyszerű bélgörcs, vagy szúró érzés a hasfalban. Ez pedig a minőségi éhezés. Ha ugyanis kialakult ez a réteg a bélben, akkor a bél nem tudja maradéktalanul elvégezni feladatát. Nem tudja megfelelő és elégséges módon visszaszívni a vizet, sem pedig felszívni a tápanyagokat.

Pedig már 10 éve vega!
Ezért tapasztalhatod például, hogy már évek óta úgymond egészségesen táplálkozol, hatás azonban nem sok, sőt. Mivel hiába figyelsz arra, hogy a bevitt étel tápanyagigényedet is fedezze, sajnos már nem tudod úgy, a megfelelő módon hasznosítani ezt. A bélfalon található rétegek természetesen nem összefüggőek, az már szinte lehetetlenül kóros állapot lenne. Ugyanakkor egy vékonyka, kevés pacából álló réteg is kiváló táptalaj a bélben lakó erjesztést fokozó baktériumoknak, kedvez a fertőzések kialakulásának. A gyomor-, bélrendszer ilyenkor küzdelembe fog, gyakran a megtapadások miatt széklet-elakadás, székrekedés tapasztalható, máskor megszabadulna az anyagoktól, ilyenkor hasmenés tapasztalható. A problémát az orvosok irritábilis bél szindrómaként nevezik meg, ami már a folyamat akut krónikus állapota, ez pedig több év, általában több tíz év kemény, kimerítő munkának köszönhető, s egyben az utolsó stádium, amikor a dolgot gyógyítani már nagyon-nagyon nehéz.



Vagyis válság ide vagy oda, mind éhezünk.
Akkor is, ha fejlett, leggazdagabbnak mondható országokban élünk, hiszen a hordalék-étel (amit csak lerak folyónk), ami nem sok hasznosat tartalmaz számunkra, megnehezíti életünket, tönkreteszi, lelassítja emésztésünket. A minőségi éhezés egyik jele lehet, hogy egyre falánkabbak vagyunk, egyre többet eszünk. Tévedés ne essék ez nem hagyományos éhezés, vagy koplalás. A minőségi éhezők gyakran nagyon is túlsúlyosak, egyenesen kövérek, esetleg a tipikus elhízási formákat öltik fel. A fenék, csípő, has puffadt, zsíros, van akár toka, vastag lábszár és combok, ugyanakkor a végtagok vékonyak, szárazak, alultápláltak, a fej karcsú, beesett. A vízvisszaszívás problémája ezen kívül a szem alatti megszüntethetetlen kék karikákon mutatkozik meg – mindegy, hogy napi 4 vagy 14 órát alszol-e. Ha ez sehogy sem múlik el, jó eséllyel kevés a víz a szervezetünkben. Hiába iszunk napi 2-3-5 liter folyadékot, ha ez nem tud hasznosulni. Ehhez megfelelő só bevitel kell és egy felszívó felületekkel rendelkező bélfal.

Hulladékok a polcon
Sajnos vagy sem, rengeteg előkészített étel hever a bevásárlóközpontok polcain, amik egyszerűen értéktelenek, sőt hosszútávon károsak. Ezek az élelmiszerek kis mértékben természetesen nem okoznak nagy gondot, de leterhelik szervezetünket. Amennyiben étkezésünket nem természetes forrásból, gyakorlatilag a földből kivett, zöldségektől kapott élelmiszerekből oldjuk meg, könnyen áldozatul eshetünk a folyamatnak. Egyre többet kívánunk, majd egyre jobban hízunk. Bőrünk, a kötőszövetek és a zsírszövetek a méreganyagokat megpróbálják körbezárni, elraktározni, hogy ne tudjuk hasznosítani őket. Lássuk be, ez borzasztó drága is! A pénztárcádnak sem mindegy, hogy mennyit eszel. Szó szerint zabálsz, mert nem kapsz elég életenergiát, vagy eszel két marék ételt és következő étkezésig fitt vagy.

Ne gondold, hogy csak a te étvágyad hatalmas és veled valami baj van. Ha junkfoodon él, bárki fel tudja falni a vasszöget is, ha bélfalunk már teljesen „elkoszolódott” akkor pedig hiába eszünk vitaminokat, már az sem segít.

Mi a megoldás?
A legjobb, ha egy profi méregtelenítő kúrára jelentkezel, szakorvosokhoz, természetgyógyászokhoz. Ha a dolgot kicsiben, otthon oldanád meg, érdemes bélfalat pucoló útifő-maghéját fogyasztanod, savtalanítanod zöldfű-keverékkel, lúgosító ételekkel.
Az Áyurvéda, az ősi indiai gyógyászat több ezer éves tudománya ezen kívül rendszeresen tisztító eljárásokat javasol. Ezek a hánytatás, hashajtás és beöntés. A két utóbbi okosan, gyógynövényekkel, otthon is elvégezhető, de kérjük ebben szakorvos, háziorvos tanácsát, segítségét! A méregtelenítő kipucolást egyébként a legendásan szép francia nők is alkalmazták, akik rájöttek, a ricinusolajos hashajtástól fittebbek, frissebbek, és nem utolsó sorban fogynak! Az odafigyelés azért kell, mert a bél rászokhat, sót és vizet veszthetünk, ami veszélyes lehet!

A kúránk 1-2 napos legyen, előtte pedig érdemes néhány napig aktívabban mozogni és masszírozni saját testünket, főként a zsírszöveteket! Az itt tárolt mérgek ugyanis szintén fellazulnak, ami kiürülhet a bélrendszeren keresztül. A bél roborálására a legjobb több napig, éhgyomorra kamillateát fogyasztani. A nagytakarítás valójában egy 4-6 hetes folyamat, de 2 hét alatt is lezavarható több hullámban. Mindenképp figyeljünk ezt követően a sófogyasztásra és folyadékpótlásra, amire legjobb a gyógynövénytea, és az ásványvíz, vagy forrásvíz.
Ha már kipucolódtunk, jöhet a helyes táplálkozás, mértékletes étkezés, ekkor már a tápanyagok is jobban hasznosulnak. Legyünk őszinték: ekkor elfelejthetjük a jólfejlett, de nyúzott jelzőt, sokkal egészségesebbnek, fittebbnek nézhetünk ki! Ez egyszerre a jó közérzet és a szépség kulcsa is!

Fodor Kata

Részlet a készülő 10X10 könnyű, vegetáriánus recept című kötetből.

Képek:
piqs.de: Knipsermann - Brombeeren
piqs.de: JürgenWald - Äpfel


 
 
[ 5231 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x