HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-17
Címlap / Szépség-Egészség / Klimax után: 4 módszer csontritkulás ellen

Klimax után: 4 módszer csontritkulás ellen

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-17

A fiatal kori életmód és táplálkozási szokások biztosítják felnőttkorunkra a stabil, erős csontokat. Hogy mindez így is maradjon, a csontanyagcserét mindig kordában kell tartanunk. Hogyan? 

 

A csontok testsúlyunk 12 százalékát sem teszik ki, azonban rendkívül sokoldalúak és igen fontos szerepet töltenek be testünk tartásában. Az erős, szilárd csontszerkezet, biztosítja számunkra a mindennapi mozgásos tevékenységeink ellátását, a járást, a mozgást, hogy munkába tudjunk menni… stb.

A csontritkulás megelőzhető! Hogyan?
Az egészséges csontban hossz és keresztirányú lemezkék vannak. Csontritkuláskor ezek a részecskelemezek elvékonyodnak, törékennyé vállnak, és el is törnek.

A tudatos élet az egészséges életmód alfája és omegája. Ez segít megőrizni aktivitásunkat.

Csontjaink épségének és erősségének megóvása miatt, viszonylag sok kálciumot és fehérjét, kevés zsírt, de annál több gyümölcsöt, valamint zöldséget kell fogyasztanunk

1. A kálcium felszívódását segítik:
  • a tejben található tejcukor
  • a K1 vitamin – például a salátában és petrezselyemben, de még számos más zöldségben is bőven előfordul nagyobb mennyisségben is
  • a C-vitamin – gyümölcsökben és különféle zöldségekben
  • a D vitamin – tengeri halakban
  • a zöld saláta és a földieper is fontos elemek
  • a tej, tejtermékek mellett fontos szerepet kapnak az olajos magvak, mogyoró és diófélék, a mandula, a szezámmag, mák tartalmazza a legtöbb kálciumot. Említhető még tovább a kálcium tartalmú ásványvíz is – szinte mindegyikben megtalálható!



2. A kálcium felszívódását gátolják:
  • a zsír
  • bizonyos ballasztanyagok, mint pl. a gabonafélék
  • a túl sok foszfát  – a húsokban, felvágottakban, kolbászokban
  • az oxálsav – a céklában, kakaóban, mángoldban, rebarbarában
  • az alkohol
  • a konyhasó

3. Hat fontos tápanyag az egészséges csontokért:
  • a K vitamin – a spenót különösen gazdag K vitaminban, ami segíti a kalcium beépülését. Véralvadásgátlót szedők ügyeljenek arra, hogy nekik szigorú K vitamin diétát kell tartaniuk, annak érdekében, hogy ne veszélyeztessék egészségüket! Kérem, erre, fokozottan odafigyelni és segíteni társainkat ebben!
  • a fentihez társul a D vitamin – alapvetően a napsugárzás hatására állítjuk elő a szükséges mennyiséget.
  • a C-vitamin is szintén megfelelő csontsűrűségről gondoskodik – citromban és a csipkebogyó is szállít megfelelő mennyiséget.
  • a bór segít megakadályozni a kalcium és a magnézium kiürülését – napi egy alma, körte, vagy paradicsom elegendő mennyiségű bórt tartalmaz
  • a magnézium – ásványvíz formájában vehetjük magunkhoz, a napraforgó vagy a mogyoró belekben is található
  • a fluor - fekete teában



4. Cél a megelőzés. Minél korábban kezdjük meg a megelőzést, annál hatékonyabbak leszünk
.
Már egészen fiatal korban is megfigyelhető a csontritkulás kialakulása. Az ok: rosszminőségű  táplálkozás, kevés mozgás, sok nikotin és a kávé, kevés napfény.

Akinél már kialakult a csontritkulás, sokat tehet csontjai erősségéért. A helyes táplálkozás mellett fontos a testmozgás és a napfény.

 
Zsemlye Zsanette
Sport és gerinc jóga oktató, Személyi edző
0630 200 6870 
www.zsanettewellness.hu   www.zsanettewellness.blog.hu
zsanettewellness@yahoo.com

Képek:
piqs.de: P.-G. Koch - Hallo...
piqs.de: Paul-Gerhardt Koch - "Spieglein Spieglein..."




 
 
[ 3956 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x