HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-09-24
Címlap / Szépség-Egészség / 5 tipp, hogyan ehetnénk több nyers zöldséget, gyümölcsöt

5 tipp, hogyan ehetnénk több nyers zöldséget, gyümölcsöt

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-09-24

Tippek, hogyan tudsz még több nyers, vitamindús fogást beiktatni az étrendedbe. 

 

Elsőre talán túlzásnak, vagy akár kivitelezhetetlennek is tűnhet a táplálkozási szakértők által gyakran emlegetett ajánlás, vagyis, hogy fogyasszunk naponta öt alkalommal gyümölcsöt, zöldséget. Most megmutatjuk, hogy nem lehetetlen!

A nyers zöldségek és gyümölcsök egy-két kivétellel (pl. legyengült szervezet, emésztési zavarok) szinte csak pozitív hatással vannak a szervezetünkre. Mivel az ásványi anyag- és vitamintartalom jóval magasabb a nyers ételekben, mint a sült, főtt, hőkezelt élelmiszerekben, ugyanannyi mennyiségből többet tud hasznosítani a szervezet. Ez minden tekintetben javítja az egészségünket: több energiát nyerünk, nő a munkabírásunk, az életkedvünk, javul az emésztésünk, meg tudjuk tartani az optimális súlyunkat, lassabban öregszünk. Jónéhány kutatás támasztja alá, hogy a sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztó népek körében, például a mediterrán országokban kevesebb a szív- és érrendszeri megbetegedések, a rák, az elhízás és az egyéb civilizációs betegségek aránya.

Fotó forrása: Pixabay

Tehát valóban célszerű a „napi ötször” szabályt követni és becsempészni az étrendbe a friss, nyers zöldségeket és gyümölcsöket. Milyen lehetőségek vannak az egy-egy szem gyümölcs beiktatásán és az ebédhez fogyasztott salátán túl?

  1. Reggelire igyál egy-két pohár zöldség- vagy gyümölcslevet! Gyengéden beindítja az emésztést és feltölti a vitaminraktárakat. Ha ennél több kalóriára van szükséged , jó választás a friss gyümölcsökkel dúsított müzli, de a pirítóst vagy szendvicset is fogyaszthatod sok nyers zöldséggel. A paprika, paradicsom, uborka, retek mellett a zeller, sárgarépa, saláta sem túlzás egy kiadós reggelihez.
  2. A gabonacsírák nagy mennyiségben tartalmaznak különféle ásványi anyagokat és vitaminokat, ezekből már egy kevés is elég. Tegyél egy marékkal a szendvicsbe, a salátára, de a búzacsíra magában is nagyon finom és azonnal feltölt energiával.
  3. A köret maga legyen nyers zöldségekből álló saláta, a rizs, krumpli vagy egyéb szénhidrát helyett. A saláta persze lehet főfogás is: a húsfélékkel, sajttal, tojással, pirított kenyérkockákkal, hüvelyesekkel, avokádóval vagy csírákkal dúsított saláta tartalmaz minden, a szervezet számára fontos tápanyagot és a nyers rostok révén megfelelően telít is.
  4. Tízóraira, uzsonnára természetesen bármilyen idénygyümölcs jó választás lehet: egy marék bogyós gyümölcs, egy-két szem barack, egy fürt szőlő, vagy a jól bevált alma. A nagyobb gyümölcsök, például ananász kiváló reggelire vagy vacsorára is, a sárgadinnyét pedig eheted sajttal és sonkával is.
  5. Ha nem tudsz lemondani az esti nassolásról, válassz egészséges alternatívát: csokoládé vagy sütemény helyett egyél egy banánt, chips helyett mártogass zöldségrudacskákat például nyers paradicsomból és avokádóból mixelt guacamole-szószba.




 
 
[11791]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


titkosrandi fej

éves
 
fotó




Tagok: Túl az 1 millión, Fotóval: 331.689


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 


/img/hirdetes/everness-INY-300x250.gif
 


 

ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x