HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-16
Címlap / Szépség-Egészség / Inkontinencia - Előzd meg! (Gyakorlatokkal)

Inkontinencia - Előzd meg! (Gyakorlatokkal)

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-16

A Nemzetközi Kontinencia Társaság először 2009-ben hirdette meg a Kontinencia Nemzetközi Hetét. A kezdeményezéssel az inkontinens betegek helyzetére és magára az inkontinenciára mint problémára kívánják felhívni a figyelmet. 

 

Fogalmak:
Kontinencia – Vizelet- és széklettartás képessége.

Inkontinencia – Létezik vizelet- és székletinkontinencia. Az inkontinencia olyan akaratlan vizelet- és/vagy székletvesztés, amely rossz helyen és rossz időben következik be. A mennyiség az egészen csekélytől a jelentősig változhat.

Stressz (enyhe) inkontinencia – Csupán néhány csepp vizelet örül, pl. köhögéskor, tüsszentéskor. Nincs köze a stresszhez (idegeskedéshez), a kifejezés itt nyomás értelemben használatos. A stressz inkontinencia kezelhető legjobban gáti tornával. Számos speciális, támogatott gyógyászati segédeszköz létezik (pl. betétek), melyek segítségével „láthatatlanná tehető” a probléma.

Késztetéses (urge) inkontinencia – Gyakori, akaratlan késztetéses, parancsoló vizelés inger. Hólyag túlműködésről van szó, ami nem mindig jár vizeletvesztéssel.

Túlfolyásos inkontinencia – A hólyag nem tud kiürülni és a kapacitása feletti vizelet távozik cseppekben. Gyakori prosztata betegeknél.

Súlyos inkontinencia – Már fekvő helyzetben is elcsöpög a vizelet, illetve a beteg egyáltalán nem tudja kontrollálni a vizelet és széklet ürítését. Ezek a betegek nagy részt hospitalizálva (kórházakban, idős otthonokban élnek) vannak.



A Nemzetközi Kontinencia Társaságról

A Társaság 1971-ben alakult Nagy-Britanniában olyan nemzetközi társaságként, amely az inkontinenciával foglalkozó specialistákat tömörítette és fogja össze ma is.

Mi várnak a Nemzetközi Kontinencia héttől?
  • A globális figyelemfelhívás elősegítését. Beszéljünk a kontinenciáról és a jó életminőség fontosságáról, valamint az egészséges életmódról.
  • Hosszú távon jöjjön létre egy neves fórum azok számára, akik kontinenciával kapcsolatos információra kíváncsiak, illetve különböző terápiák felől érdeklődnek.
  • Alakuljon ki egy szervezetekből és eseményekből álló nemzetközi hálózat.

Magyar Kontinencia Társaság
A Társaság 2005-ben alakult azzal a céllal, hogy összehangolja azoknak az orvosoknak (urológus, nőgyógyász, rehabilitációs szakember, neurológus, gerontológus, családorvos), fizioterápiával foglalkozó szakembereknek és nem utolsósorban ápolási feladatokat ellátó szakdolgozóknak a munkáját, akik sokat tehetnek a vizelet- és székletinkontinenciában szenvedők felkutatásában és ellátásában, életminőségük javításában. Továbbképző előadások, konferenciák szervezésével - a legújabb diagnosztikai és terápiás módszerek megismertetésével, legyen az konzervatív (gyógytorna, gyógyszer, betét) vagy műtéti – igyekeznek hozzájárulni az ellátás szakmai színvonalának növeléséhez. A cél a betegek életminőségének javítása és ahol az aktív terápia már nem elegendő, az arra leginkább alkalmas nedvszívók (betétek) használatának elősegítése.

Inko Fórum

Katalizátor szerepet vállal az inkontinencia témájának megismertetésében a szakma és a lakosság körében, az inkontinencia ellátás helyzetének megerősítésében a döntéshozók felé.  A szervezet 1996-ban jött létre azzal a céllal, hogy összefogja a vizeletinkontinencia problémakörének általános kérdéseit, segítő kezet nyújtva ezzel a gyógyító kollégáknak és a még „rejtőzködő” páciensek százezreinek és az őket ápoló hozzátartozóknak egyaránt többek között az ingyenesen hívható 06-80-630 007 telefonszámon.

Jóvoltukból inkontinenciaszűrés is található azon az egészségügyi szűrő kamionon, mely az országot járja és mindenki számára ingyenes állapotfelmérést biztosít.

Hogyan őrizhető meg a kontinencia?
Folyadékfogyasztás

Fogyasszunk elegendő folyadékot, lehetőleg szénsav- és cukormentes italt, például vizet, teát, levest! Igyon naponta legkevesebb 1-1,5 litert, de meleg időben, vagy ha az átlagosnál többet mozog, akkor még többet. A folyadékfogyasztás csökkentése nem megoldás a vizelettartási panaszokra, sőt, ettől a vizelet töményebb lesz, és ez további megbetegedéseket idézhet elő.

Körültekintő táplálkozás és könnyed székletürítés
Az idült székrekedéssel együtt járó, erőltetett hasi préselés, erőlködés a medencefenék izmait is megterheli, és, évek múltával, a vizelettartási képességet is veszélyezteti. Előzze meg az izmok terhelését és sok kellemetlenséget okozó székrekedés kialakulását. Ennek érdekében fogyasszon sok rostos ételt, friss és aszalt gyümölcsöt, gabonapelyhet és tejtermékeket! Egyen rendszeresen főtt ételt, és ne hűtse le nagyon elfogyasztandó italait. Megfigyelések alapján ez ugyanis keményíti a székletet.


Testúlyellenőrzés

A tartósan viselt súlyfelesleg és a hirtelen elhízás is komoly veszélyeztető tényező, gyakori velejárója a vizelettartási panasz. A túlsúly ugyanis igénybe veszi az izmokat, így a medencefenékre is nagyobb teher hárul. Kontinenciája megőrzése érdekében figyeljen ideális testsúlya állandóságára!

A dohányzás mérséklése
A dohányzás súlyosan károsítja egészségünket, a szervezetünkbe kerülő mérgező anyagokkal. Kedvezőtlen mellékhatása többek között a rendszeres krákogás, köhögés, amely rontja a medencefenék izmainak állapotát, és enyhe vizeletvesztéssel járhat. A dohányzás abbahagyásával csökkenthetjük a köhögés okozta vizeletcsepegés mértékét és gyakoriságát.

Kényelmes viselet
A túl feszes öltözet (szoros nadrág, alsónemű), nem csupán a külső nemi szervek, hanem a vizelet visszatartási képességünkért felelős gátizmok vérkeringését is korlátozhatja. Viseljen kényelmes, rugalmas alsó ruházatot! Nadrágvásárlásnál, például arra is figyeljen, hogy a kiválasztott ruhanemű szorítja-e ülő helyzetben.

Megfelelő testedzés

A nehéz fizikai munka, a divatos erőgépek, az ugrálós aerobic, a túlzott sportolás a medencefenék izomzatát károsan megterhelheti. A vizelettartási panaszokkal élők válasszák a jógát, az alakformáló tornát, a pilates órákat és a gyaloglást. A medencefenékizmok erősítéséhez mindenkinek ajánlott a rendszeres gátizomtorna.

Egyenes, könnyed testtartás
A medence helyes beállításával megelőzhető a hasi szervek előreesése és a szalagok megnyúlása. Testtartásunkra figyeléssel elősegíthetjük vizelettartási képességünk tartós megőrzését, ráadásul gerincünk, nyakunk, vállaink és derekunk fájdalmait is elkerülhetjük.

A helyes testtartás megőrzésében és kialakításában segít Kari Bø, norvég gyógytornász gátizomtornája, a Core Wellness. Ez az ingyenes program azért jött létre, hogy segítsen a nőknek megőrizni egészségüket és jó közérzetüket, és tudatosítsa bennük testük működését. A program fő célja az alhas erősítése és az egészséges tudat kialakítása. A Core Wellness program jelenleg két fejezetből áll: CoreWellness általános gátizom-és testtartás javító program és CoreMum kismama program. A gátizomtorna különösen fontos azoknak a nőknek, akik terhesség előtt állnak, hiszen a szülés és a terhesség kapcsán termelődő hormonok gyakran okoznak vizelet inkontinenciát.

A www.corewellness.hu oldalról ingyenesen megrendelhető mindkét torna DVD, melyek segítségével, bárki tornázhat minden nap az otthonában.

Képek:
piqs.de: Franziska Elsner - Wasserspiele - Dreier
piqs.de: Steve Evans





 
 
[ 4469 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x