HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-19
Címlap / Szépség-Egészség / Helyes táplálás, stabil idegrendszer - Iskolakezdő menü

Helyes táplálás, stabil idegrendszer - Iskolakezdő menü

Forrás: Vegafood
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-19

A rutinosabb szülők már tudják, hogy az iskolakezdés bőven túlmutat azon, hogy be kell szereznünk a gyermek tanszereit. Ennek gördülékenysége leginkább az agy és az idegrendszer teljesítményén múlik. A gyermek képességeinek legjava bontakozik ki iskoláskorban, amit a szülők a legjobban a megfelelő táplálással segíthetnek elő. 

 

A rutinosabb szülők már tudják, hogy az iskolakezdés bőven túlmutat azon, hogy be kell szereznünk a gyermek tanszereit, könyveit, füzeteit és be kell fizetni az ebédet vagy a sportkört. Azon is, hogy megtaláljuk a megfelelő edzésprogramot, korrepetálást és délutáni foglalkozást. Az iskolakezdés leginkább az agy és az idegrendszer teljesítménye, fel kell fogni, el kell fogadni, bele kell törődni, koncentrálni és teljesíteni kell. A gyermek agyának, képességeinek legjava bontakozik ki iskoláskorban. A felnőttoktatás már csak erre épül rá, a kompetenciák most fejlődnek.

Nagyon fontos ezért, hogy a gyermek iskolakezdését megkönnyítsük. Figyeljünk táplálkozására!

Ennek alappillérei:
1. A gyermek ne legyen éhes vagy szomjas a tanórák ideje alatt. Nyáron elcsúszhat a gyermek reggeli vagy ebédideje és bármikor lehet nassolni. Az iskolában a szünetekre kell szorítkozni. Ehhez olyan ételekre van szükség, ami kitart akár több tara hosszáig.

2. A gyermek agya számára serkentő ételeket adjunk. A nehéz zsíros koszt vagy a görcsösen túl sovány étrend nem ad elég kalóriát és energiát az agy számára. A cukrok és szénhidrátok - ha csak nincs orvosi ellenjavallat – nagyon fontosak a gyermek agya számára. Ezt nem muszáj csokoládéból megszerezni. A gyümölcsök, aszalt gyümölcsök, teljeskiőrlésű zsemlék, egyéb pékáruk és rostos kekszek is kiválóak lehetnek tízóraira.

3. A szénhidrátok mellett elegendő fehérjére és vitaminra is szükség van, ezért minden nap érdemes kevés nyers, mosott gyümölcsöt, salátát illetve fehérjetartalmú ételeket adnunk a lurkóknak. A nyers zöldek fogyasztása ráadásul inkább délelőtt javasolt. Fehérjeadók a tejtermékek, illetve az olajos magvak, amelyekből minden napra csomagolhatunk egy félmaréknyit, változatosan.

Hogyha a gyermek teste az iskolakezdés idején megfelelő táplálásban részesül, akkor az idegrendszer és az agy elegendő energiát kap majd ahhoz, hogy átvészelje ezt az egyébként megterhelő időszakot. Könnyebben beindul a tanulás, az odafigyelés, a koncentráció és nagyobb fokú a türelem. Fontos, hogy az arany középutat válasszuk a táplálásban, mert a sok cukor, méz vagy fehérliszt, illetve zsír és fűszer túlpörgeti a szervezetet, így a padban ülés borzalmasan nehéz lehet a lurkók számára. Adjunk friss, tápanyag dús, de nem feleslegesen hizlaló vagy nehéz ételeket a gyerekeknek. Próbáljuk kerülni a tartósított termékeket, az előre csomagolt, bolti élelmiszereket, igyekezünk minden nap sütni, főzni egy keveset.

Fodor Kata

Egy tápláló és egészséges menü, egyenként vagy akár teljes sorozatban is fogyasztható. A leves csípős összetevőit kisiskolásoknál jó elhagyni, végzős gimnazisták azonban mértékkel már fogyaszthatják.

VegaFOOD Recepttár >>

1. Mungó bableves - citrommal és tejföllel

Hozzávalók (4 személyre):
  • Paradicsom: 30dkg
  • Olivaolaj: 0,3dl
  • Tejföl 20 %: 2dl
  • Mung dhal felezett sárga: 13 ek
  • Citrom: 1 fél



Csonsz (az alap):
  • gyömbér egész: kéthüvelyknyi 
  • hegyes erős egész: kéthüvelyknyi – gyerekeknél elhagyható
  • Feketebors őrölt:              0,3kk.
  • Gyömbér őrölt:                  0,3kk.
  • Kardamom őrölt:               0,5kk.
  • Koriander őrölt:                 0,3kk.
  • Kurkuma őrölt:                   0,3kk.
  • Római kömény őrölt:         0,3kk.
  • Só tengeri:                          3kk.
  • Víz:                                       4l

Elkészítés (a bab, a Dhál minőségétől függ):
Forrald fel a vizet, ha meg van, mehet bele a só és a dhal. Fedővel kislángon főzd addig, míg kissé szét nem fő a dhál. Ez 15-pertől akár 50-is lehet, attól függően, hogy milyen típusú dhálod van.

Aztán ha kész, mehetnek bele zöldségek. (Természetesen a paradicsomot előbb nem árt megmosni és nyolcba vágni...)

Aztán elkészítheted a csonszot, vagyis a fűszeres alapot:
Reszeld le az egész gyömbért és a paprikát is, majd egy edényben forrald fel az olajat. Vigyázz, hogy meg ne égesd, mert akkor nem lesz olyan ízletes.

A forró olajba először szórd bele az egész fűszereket, vagyis a gyömbért lereszelve, meg az erőspaprikát is lereszelve pörköld benne alapos keverés mellett legalább 30 másodpercig.

Ha váltott egy árnyalatot a cuccos, akkor add hozzá az összes porfűszert, és 2-3 másodpercig keverj velük is egyet a csonszon.

Mikor kész a csonsz, akkor ezt kell hozzá öntened a kissé szétfőtt paradicsomos mungdhálhoz. Aztán keverd el benne a tejfölt és kész is...

TIPP: A csonszot csak kislángon csináld, különben oda fogja kapni és akkor nagyon kesernyés lesz az étel íze a fűszerek miatt.


2. Sült tészta

Spagetti sült karfiollal, paprikával, fekete olivával és szójaszósszal.


Hozzávalók:
  • Olajbogyó, fekete: 2dl
  • Tv-paprika: 2dl
  • Napraforgóolaj: 2dl
  • Tészta: 200 dkg.
  • Tengeri só: 2kk.
  • Fejeskáposzta: 50dkg.
  • Karfiol: 50dkg.
  • Sárgarépa: 50dkg
  • Asafoetida: 0,7kk.
  • Só tengeri: 2kk.
  • Szójaszósz: 1dl
  • Víz a kifőzéshez: kb. 40 dl



Elkészítés:

Tedd fel a 4l vizet forrni. Ha forr, rakj bele 2kk sót, meg 2ek olajat, majd egyből bele a tésztát is. Rakj rá egy fedőt és főzd meg. (kb. 10 perc)

Míg fő a tészta, addig mosd és pucold meg a zöldségeket. Vágd őket kockára. A káposztát persze lehet csíkokra is.

Egy edénybe (Ha van wok akkor abba) tedd a maradék olajat, forrósítsd fel, majd szórd bele az összes fűszert, és egyből bele a káposztát.

Pörköld így a csíkokra vágott káposzta leveleket, majd add hozzá az apró rózsákra szedett karfiolt, és a kockára, vagy karikára vágott répát. Folyamatos kevergetés mellett 10 percig süsd így a zöldségeket, majd add hozzá a kockára vágott paprikát is és azzal is süsd a cuccot pár percig.

Legvégül pedig mehet bele az olivabogyó, meg a szójaszósz rá.

Így is keverd össze jó alaposan, és ezt a szószt öntsd rá a leszűrt kifőtt tésztára.

TIPP: Természetesen oliva olajat is használhatsz napraforgó helyett és megbolondíthatod még másféle zöldségekkel is. Ez egy gyors és finom étel, amit kedvelnek a srácok. Sok szénhidrát és rost található benne, így ideális egy edzés előtt, vagy ebédre suli-időben.


3. Sárgabarackos, kakaós kekszgolyók

Hozzávalók, kb. 10db-ra:
  • Vaj vagy margarin 0,06kg
  • Sárgabarack lekvár 0,06kg
  • Víz 0,15l
  • Kakaó 0,025kg
  • Kekszreszelék 0,12kg
  • Porcukor 0,12kg
  • Vaníliacukor 0,6kk.
  • Kókuszreszelék 0,06kg



Elkészítés:

Ez egy nagyon egyszerűen elkészíthető és rendkívül ízletes édesség. Mondhatni az egyszerűség jegyében készül.

Először a porokat kevered el egy tálban jó alaposan, kakaó, kekszreszelék, porcukor, vaníliacukor. A kókuszreszeléket azt nem, mert az majd csak a végén kell.

Aztán hozzá adod a vajat, majd a lekvárt és csomómentes masszává gyúrod az egészet. Könnyen elképzelhető, hogy mivel nem ugyan olyan minőségűek esetleg az alapanyagok, mint amire a receptet írtuk, valamiből kicsit több, vagy kevesebb kell, hogy egy jól formázható, mégis szilárd állagú masszát kapjál. Ha túl híg, akkor tegyél még bele nyugodtan a kekszreszelékből, ha sűrű, akkor meg egy kis víz, csodákra képes.

A végén, mikor meg van a massza, kedved szerint formázd, majd pörgesd meg a kókuszreszelékben és kész is…

TIPP: Használhatsz más ízű lekvárt is, mi csak a csokis barackosra esküszünk, mert ezt mind nagyon szeretjük. (VegaFOOD)

Hogyha nincs elég időd főzni, esetleg otthon sem tartózkodsz, amikor a gyermek megérkezik az iskolából, és valóban egészséges, finom és tápláló ételeket szeretnél adni neki, érdemes olykor a VegaFOOD ételfutárt választanod (fagyasztott ételek helyett). A finom vegetáriánus ételek egytől egyig csupa egészség és energia. Minden nap frissen készülő, speciális gyorshűtési eljárással tartósított ételek, biztonságos csomagolásban. VegaFOOD – mi is ezt esszük!

www.vegafood.hu






(X)
 
 
[ 4008 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x