Erősítsd a szemed szemjógával!
Címlap / Szépség-Egészség / Erősítsd a szemed szemjógával!

Erősítsd a szemed szemjógával!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-05-31

Cikksorozatunkban megismerkedhetsz a szemjógával, sok gyakorlatot és jó tanácsot osztunk meg látásunk megőrzése, illetve javítása érdekében. Ne feledd el, miután elolvastad, a gyakorlatokat Neked kell elvégezned, a változtatásokat Neked kell megtenned! 

 

Mi is az a szemjóga?
Sokat számítógépezel, munkád, szabadidőd monitor elé köt? Estére ég és szúr a szemed, megfájdul a fejed? Nem látsz jól messzire, esetleg közeli munkánál homályosodnak el a betűk? Ahogy telnek az évek egyre messzebbre tartod az olvasni valót? Mindezekre gyógyír a szemjóga!

Honnan származik a szemjóga?
A jógában, chi-kungban a látás javítására több ezer éve végeznek gyakorlatokat. Ezeket a tapasztalatokat felhasználva ötvözte tudományos kutatásainak eredményével, és dolgozta ki alternatív látásjavító terápiáját közel 100 éve Dr. W. H. Bates szemorvos. Hazánkban mintegy húsz éve vált ismertté, és közvetítik szakképzett szemtrénerek a látásjavításnak ezt az alternatív lehetőségét.

A szemjóga komplex, öngyógyító módszer
Ahogy a jóga sem csupán ászanák egymás után végzett sorozata, így a szemjóga sem csupán néhány szemgyakorlat elvégzéséből áll. A szemjóga komplex öngyógyító módszer, megfelelő lazítás után megtornáztatjuk a szemizmokat, légzőgyakorlatokkal és az akupresszúrás pontok kezelésével fokozzuk a vérkeringést, gyógynövények, gyógyfüvek használatával, helyes nézési szokások kialakításával megerősítjük látásunkat.

Az egyik leghatékonyabb szemjóga-gyakorlat
A cikksorozat következő részében részletesen szót ejtünk majd a szemjóga elméletei hátteréről, de most kedvcsinálóként álljon itt rögtön egy gyakorlat.
Amikor a szemgyakorlatokat végezzük, ne használjunk szemüveget vagy kontaktlencsét!

Tenyerezés (palmírozás)

A tenyerezés a szemjóga alapgyakorlata, melynek végzése minimum 10 percig történik.
Amikor azonban fáradt a szemünk, munkavégzés közben néhány perces tenyerezés is sokat segít, hiszen ez az egyik legjobb módja annak, hogy megpihentessük a szemeinket.



A gyakorlat leírása:
  • Keressünk egy nyugodt helyet, ahol nem zavarnak meg minket. Hallgathatunk közben kellemes, lágy zenét, ami segíti ellazulásunkat.
  • Kényelmesen helyezkedjünk el, könyökünket támasszuk meg, legjobb egy asztal lapján. Dörzsöljük össze kezeinket, hogy jól átmelegedjenek, majd hajlítsuk meg kissé csésze alakban, és így fedjük be csukott szemeinket. Vigyázzunk arra, hogy ne nyomjuk meg a szemgolyókat, miközben igyekezzünk kizárni a lehető legtöbb fényingert.
  • Az orrunkon keresztül vegyünk néhány mély lélegzetet.
  • Gerincünk legyen egyenes, izmaink lazák, légzésünk lassú és egyenletes. Most ne gondoljunk a problémákra, az elmaradt vagy előttünk álló feladatokra. Gondolatban jelenítsünk meg egy nyugodt, békés helyet, ahol szívesen időzünk.
  • Amikor testünk és gondolataink is megnyugodtak, képzeljünk el szemeink előtt, és magunk körül mély bársonyos feketeséget. A teljes sötétség, feketeség megvalósításával pihentetjük, és regeneráljuk az ideghártyát, és emellett a szem izmait is ellazítjuk.
  • Ha időnk engedi, végezzük ezt a gyakorlatot a lehető legtovább és naponta akár több alkalommal.

Jó tanács: ha munkahelyen palmírozol, a félreértések elkerülése végett előtte érdemes a kollégákat beavatni, esetleg bevonni a látásjavító tréningbe, a közös tevékenység különösen erősít és inspirálhat.

Kép forrása: www.bozsozsuzsa.hu
piqs.de
Kép: pia.de: Guiri R. Reyes - Eye





 
 
[ 11126 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x