A világ legegyszerűbb sportja - mi az?
Címlap / Szépség-Egészség / A világ legegyszerűbb sportja - mi az?

A világ legegyszerűbb sportja - mi az?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-06-07

Ha szeretnél elkezdeni mozogni, de elsőre csak valami könnyebb sportot választanál, gyalogolj, sétálj, menj túrázni vagy próbáld ki a divatos Nordic Walkingot! Kezdd a gyaloglás világnapján, azaz ma! 

 

A séta a friss levegőn, lehetőleg egy parkban vagy az erdőben nemcsak, hogy kellemesen átmozgatja az egész testedet, de a hangulatodra is jó hatással van. Nem lehet kifogás, hogy régóta nem mozogtál semmit, mivel kevésbé megterhelő mozgásformákról van szó.

Gyaloglás: bárkinek, bármikor
Idősebbeknek vagy valamilyen betegségben szenvedőknek is jó szívvel javasolható - természetesen erre is igaz a fokozatosság elve.
Egy egész napos kirándulás felüdíti a testet és a lelket egyaránt, de ha ennyi időd nincs, akkor próbáld ki, hogy legközelebb sétálsz egy órácskát munka után, levezetendő az egész napi feszültséget. Meg fogsz lepődni, mennyire jól esik - főleg, ha kimész a közeli parkba vagy más zöld területre.
Extra tipp: A mezítláb járás hatékonyan edzi a lábizmokat, és bár meglepő, de az immunrendszert is - ez valószínűleg a talpon lévő reflexzónapontok stimulálásával függ össze. Ehhez elég néhány perc, és aki hajlamos a felfázásra, annak nem a legjobb megoldás. Utána mindenképp melegítsük fel a lábunkat!


Kulcsfontosságú: a jól kiválasztott cipő

Ha rendszeresen szeretnénk hódolni a gyaloglásnak vagy túrázásnak, mindenképpen szerezzünk be megfelelő minőségű, kényelmes, puha és rugalmas talpú, és nem utolsósorban megfelelő méretű edző- vagy túracipőt.
Ennek fontos ismérve a legalább 4-5 centi vastagságú sarokrész, mivel ez minimálisan szükséges ahhoz, hogy könnyedén lépjünk és ne erőltessük túl a lábfejünket.
Tipp: Érdemes szakáruházban vagy sportboltban vásárolni és kikérni szakképzett eladó segítségét.

A gyaloglás szervezetre gyakorolt pozitív hatásai:
- Emeli a pulzusszámot, de kíméletesen.
- Minden izomcsoportot kellően átmozgat.
- A friss levegőn való tartózkodás nélkülözhetetlen, főleg városlakóknak. Naponta legalább egy órát kellene a szabadban töltenünk a megfelelő közérzethez.
- A gyaloglás is edzi a tüdőt, fokozza a keringést és az anyagcserét.

Tipp: Társaságban még jobb mozogni, de ha történetesen nem ismersz senkit, aki elmenne veled kirándulni, akkor se keseredj el! Ma már számos szervezet honlapján találhatsz vezetett túrákat, amelyekhez lehet csatlakozni.


Továbbfejlesztett gyaloglás: a Nordic Walking
Egyre népszerűbb a „sétáló sport”, a Nordic Walking, ami a vizsgálatok szerint az izmok 90%-át megmozgatja, így segíti a test és az elme teljes ellazulását.

- A speciálisan kivitelezett gyaloglás megszünteti a nyak és a váll merevségét, ami az ülőmunkát végző városlakók esetében nagyon gyakori panasz.
- Kíméletes átmozgatás mellett tehermentesíti az ízületeket is.
- A Nordic Walking-ot kifejezetten ajánlják súlyproblémákkal küszködőknek, mivel nem igényel hatalmas erőkifejtést, mégis erőteljesen zsírégető hatású.
- Fokozza a szív- és keringési rendszer működését, ezáltal csökken a trombózishajlam és a vénás pangás.

Ma már különböző tanfolyamokból válogathatunk edzettségi szintünknek megfelelően, kezdő és nehezített stílust is kipróbálhatunk, és különböző terepviszonyokat.
Induló tanfolyamokról további információért katt ide >>>

Nézd meg az alábbi kedvcsináló videót:



Videó forrása: 50 felett fitten
Képek forrása: piqs.de
Heinz Hasselberg, Steinfurt: 067 Der Abendspaziergang
Ana-mcara: The Walk






 
 
[ 3410 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x