HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-23
Címlap / Szépség-Egészség / Cukor - a szexuális élet megrontója?

Cukor - a szexuális élet megrontója?

Forrás: Dr. Mercola
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-23

Köztudott, hogy jónéhány betegség alapja a túlzott cukorfogyasztás. Egy közelmúltban végzett kutatás szerint a tartósan magas vércukorszint csökkenti a nemi hormonok megfelelő mennyiségű termelődését is. 

 

A probléma oka: a májban keresendő
Az egyszerű cukrokat, mint például a glükózt vagy a fruktózt a máj dolgozza fel és alakítja át, a felesleget zsírszövetként tárolja el a szervezet. A cukor zsírrá alakításának folyamata inaktiválja a szexhormonok működéséért felelős fehérjét (SHBG) – a tesztoszteron és az ösztrogén szintjét szabályozó vegyület csökkent mennyisége aknés bőrt, meddőséget, policisztás petefészek-szindrómát, méhrákot és szívbetegségeket is okozhat.

Dr. Geoffrey Hammond, a Kanadában lefolytatott kutatás vezetője elmondta: “Felfedeztük, hogy az SHBG alacsony szintje a vérben már jóval más egyéb betegségtünetek megjelenése előtt jelzi az anyagcsere zavarát, amelynek oka a máj diszfunkcionális működése – ezt egy nem megfelelően végzett fogyókúra is kiválthatja. “

Radikális megoldás: no cukor!
Az egyik leghatékonyabb dolog, amit tehetünk az egészségünkért az, ha száműzzük a cukrot az étrendünkből, amennyire csak lehetséges. Évtizedek óta újabb és újabb tanulmányok bizonyítják a cukor egészségre gyakorolt káros hatásait. Az is bizonyosságot nyert, hogy a cukor elhagyása kulcsfontosságú a hosszú, egészségben leélt élethez.

A vércukorszint minden étkezés alkalmával megemelkedik egy kicsit, ez természetes folyamat. A problémát a mértéktelenül fogyasztott cukor és társaik okozzák.
A cukor megnöveli az inzulin- és leptinszintet is, ami a szervezetben termelődő hormonokat érzékelő receptorok érzékenységét csökkenti.



Ennek következményei:
  • magas vérnyomás és koleszterintszint alakul ki
  • nő a szívbetegségek kockázata
  • súlygyarapodás
  • túl korai öregedés.

Nagyon fontos tisztában lennünk azzal is, hogy nem elég a fehér, finomított cukrot elhagyni – módjával szabad használni a cukrot helyettesítő termékeket, a mézet, a barnacukrot és társaikat is.

A mesterséges édesítőszereket jobb, ha teljesen elfelejtjük, ugyanis rendkívül károsak az egész szervezetre, olyannyira, hogy ha választanunk kell, akkor egyértelműen inkább a fehér cukor.

Rejtett cukor az élelmiszerekben

A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a cukortartalmú, bolti vagy készen vásárolt ételek általában ismeretlen mennyiségben tartalmaznak fehér cukrot vagy valamilyen más cukorhelyettesítőt, például kukoricaszirupot.

Az USA-ban az egyik leggyakoribb élelmiszeradalék a kukoricaszirup (HFCS, High fructose corn syrup), amit gyakorlatilag minden feldolgozott ételhez előszeretettel használnak: a cukros üdítőitaloktól kezdve a ropogtatnivalókon át a lekvárokig, sőt a húskészítményekig!

Hatása még rosszabb, mint a fehér cukoré, mivel sokkal gyorsabban alakul zsírrá a szervezetben – mindig nézzük meg az élelmiszercímkét, különösen a tengerentúlról érkező termékek esetében! (Jó, ha tisztában vagyunk vele, hogy Amerikában engedélyezett a génmódosított kukorica használata, így élelmiszeradalékként is nagyrészt GM-kukoricát dolgoznak fel!)

Magas szénhidráttartalom – szintén kerülendő
A magas szénhidráttartalmú ételek nagy mennyiségben történő fogyasztását is érdemes kerülni. A péksütemények, nagyon édes gyümölcsök, tejkészítmények és a keményítőben gazdag zöldségfélék is hozzájárulhatnak a túl magas vércukorszinthez és végső soron a korai öregedéshez, illetve az azzal járó tipikus betegségekhez. A hosszú távon kialakuló betegségek száma, lefolyása és súlyossága egyenes arányban áll az étrendünk szénhidráttartalmával.



Nem szükséges teljesen száműzni a szénhidrátokat
, hiszen ezekre is szüksége van a szervezetünknek, viszont törekedhetünk arra, hogy ne a szénhidráttartalmú ételek legyenek túlsúlyban. Ha a létfontosságú fehérjék és zsírok rovására veszünk magunkhoz többlet-szénhidrátokat, az duplán súlyos egészségügyi kockázatokkal jár.

Bánjunk csínján a teljes kiőrlésű gabonákkal!

Nem kérdés, hogy a teljes őrlésű gabonákból készült ételek sokkal, de sokkal jobbak, mint a fehér lisztből készült megfelelőik, azonban ez nem menthet fel bennünket a mértékletesség alól! A nehezebben emészthető fehérjékkel és zsírokkal szemben még a teljes gabonaételek is viszonylag gyorsan lebomlanak és cukorrá alakulnak. Rosttartalmuk azonban nehezíti a felszívódást és hatékonyan kiüríti a méreganyagokat is – ezért válasszunk inkább teljes búzából, rozsból, zabból készült kenyeret például vagy köretként árpát, kölest, hajdinát.

Főleg azoknak érdemes korlátozniuk a teljes kiőrlésű gabonatermékeket is, akik túlsúlyosak, magas vérnyomással vagy koleszterinszinttel küszködnek, cukorbetegek vagy más inzulinproblémájuk van.

A cukorfüggőség komoly betegség!
Cikkünk forrása, Dr. Mercola szerint a cukor komolyabb függőséghez vezet, mint a kokain – ez magyarázatul szolgálhat arra, miért olyan nehéz kiiktatni az életünkből. Az élelmiszeripar pedig boldogan kihasználja a cukor addiktivitását, és már gyerekkorban cukros édességekkel, tej-és egyéb készítményekkel csábítja el későbbi fogyasztóit.

Jónéhány módszer létezik, ami segít megszabadulni káros szokásoktól, például az EFT, a kineziológia, az svt, az akupunktúra és még sok más testi-lelki terápia is.

A cukor kiiktatása átmenetileg talán nehézségeket okoz, de hosszú távon igencsak kárpótol a megnövekedett energiaszint, a jókedv és az egészség.

Forrás: Dr. Mercola

Képek:
piqs.de: Heinz Hasselberg, Steinfurt - 251. Sauer macht lustig
piqs.de: Ivi - Süss oder sauer?





 
 
[ 4772 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x