3 diéta, amibe NE fogj bele télen
Címlap / Szépség-Egészség / 3 diéta, amibe NE fogj bele télen

3 diéta, amibe NE fogj bele télen

Forrás: Hazatérés
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-12-05

Fogyókúráznál, diétáznál, böjtölnél? Remek ötlet a súlyfelesleg lefaragására és méregtelenítésre egyaránt! Van azonban néhány olyan kúra, amit inkább ne a téli hónapokra időzíts, mert többet ártasz magadnak, mint amennyit használsz. 

 

Rendezvénynaptár
Hűt vagy fűt?
A hideg évszakban jobban oda kell figyelnünk arra, hogy milyen táplálékokat, milyen jellegű ételeket viszünk be a szervezetünkbe és milyen arányban. Egyáltalán nem véletlen, hogy télvíz idején kevésbé kívánjuk a friss gyümölcsöket, a joghurttal készült ételeket vagy a friss salátákat. Ezek ugyanis jellegüknél fogva hűtő hatást gyakorolnak a szervezetre. Ez nem az étel hőmérsékletére, hanem az adott ételfajta minőségére utal. A hagyományos kínai orvoslás évezredek óta ezzel a szemlélettel gyógyít, illetve írja elő az egyes betegségek esetén javallott ételfajtákat.

Hűtő hatású ételek és italok: salátafélék, banán, spárga, citrusfélék, alma, gomba, paprika, zeller, spenót, rák, tejtermékek: joghurt, túró, tejföl, zöldséglevek, szójaszósz, víz.


Tehát míg nyáron előnyben részesítjük a könnyebb, lédúsabb fogásokat, a hideg és/vagy hűtő hatású ételeket, a friss zöldségeket, gyümölcsöket, télen a fűtő, melegítő ételek kerülnek terítékre. A téli hidegben nagyon fontos a testhőmérséklet megfelelő szinten tartása, ezért kell több meleg levest és melegítő típusú ételeket fogyasztani: több teljes őrlésű gabonát, kicsivel több fehérjét, tehát húsféléket, vegetáriánusok szójából, búzahúsból készült ételeket, tofut, hüvelyeseket.

Melegítő hatású ételek és italok még: hagymafélék, tök, répa, krumpli, halak és húsok, kávé, tea, alkoholok, valamint számos fűszer: gyömbér, kardamom, fahéj, szerecsendió, szegfűszeg, mustár, chili, curry, fokhagyma, paprika, torma, oregano, kakukkfű, bazsalikom, kömény.

Útmutatás a kínai orvoslás szerint télre >>>


Hideg évszak – raktározás, pihenés, erőgyűjtés
A szervezetünk ilyenkor elsősorban a raktározásra és a pihenésre koncentrál, így bár a böjt és a diéta ilyenkor sem tiltott, ha kicsit szeretnéd magadat formába hozni, de jobb, ha nem várod el tőle ugyanazt az eredményt, mint tavasszal vagy nyáron.

A három legrosszabb diéta télre, ami csak kizsigereli a szervezetet:
1. Citromkúra
A citromdiétában napi több pohár citromlevet, illetve limonádét kell meginni, ez jelenti ugyanis a zsírégető faktort. Bár az influenzás időszakban megelőzésre jó ötlet lehet nagy mennyiségű C-vitamint bevinni ebben a formában, de fogyókúrának viszont nem ajánlott, mivel a hidegben túl nagy terhelést jelent a szervezetnek a sok hűtő gyümölcslé. Így ahelyett, hogy a méregtelenítésre és kiválasztásra tudnánk koncentrálni, testünk kénytelen a meleg megtartására összpontosítani – nem fogunk célt érni. Ugyanez vonatkozik a többi citrusfélére, de a kivire és a banánra is!



2. Joghurtdiéta

Hasonló a helyzet az öt napig tartható joghurtdiétával. Mivel itt is naponta többször is szerepel az étrendben a joghurt, ha ezt követed, a szervezeted túlságosan le fog hűlni, és hosszabb távon energiahiány alakul ki. Bár a joghurt igazi jótétemény az emésztőrendszernek, ilyen mennyiségben inkább terheli a szervezetet. Ugyanez a helyzet a kefír és a tej túlzásba vitt fogyasztásával, valamint a többi hasonló tejtermék-alapú diétával, pl. túródiéta.

3. Léböjt
Ilyenkor nehezebben kivitelezhető a klasszikus léböjt is, a már említett raktározási időszak miatt. A szervezet jobban igényli a főtt ételt, kevésbé tolerálja a hideg, nyers leveket, akármilyen egészségesek is. A télen tartott léböjt esetén komolyan fennáll a kihűlés, a keringési rendellenességek és a legyengülés veszélye.

A böjt mindazonáltal számos pozitív hatással bír, és a fogyókúra is jó ötlet lehet, ha még nem nyerted vissza a jó közérzetedet vagy az ideális testsúlyodat a téli ünnepek után.

Tartsd viszont szem előtt, hogy most a néhány napos kímélő étrenddel többet érsz el, a komolyabb, drasztikusabb fogyókúrákkal nyugodtan várhatsz még pár hónapot.

Tipp: A diétás étrendet állítsd össze inkább párolt zöldségfélékből, kis adag gabonákból, többféle gyógyteából és kímélő levesekből. Lehet enni gyümölcsöt, salátát is, és a nyers levek is jó hatásúak, viszont a hűtő hatást ellensúlyozd a melegítő hatású fűszerek bőségesebb használatával!

Kolontár Elvira
www.hazateres.net

Képek:
piqs.de: luckysue - sauer
piqs.de: Renate65 - fit und gesund





 
 
[ 5830 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x