HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-19
Címlap / Szépség-Egészség / A 10 leggyakoribb fogyókúra-tévhit

A 10 leggyakoribb fogyókúra-tévhit

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-19

Ki ne kapott volna már barátoktól, szomszédasszonytól vagy munkatársaktól tippeket és egyéb "jó ötleteket" a fogyókúrájához? Azonban nem mindig igaz, amit hallunk vagy akár egészségkárosító hatással is számolhatunk, ha nem megfelelő információkhoz jutunk. A 10 leggyakoribb tévhit cáfolata és helyesbítése a Harmonet dietetikus tanácsadójától, Kreisz Andreától. 

 

1. A diabetikus édességek alacsonyabb kalóriatartalmúak
Sok fogyókúrázó gondolja azt, hogy a diabetikus édességekben nincs cukor, ezért kalóriát spórolhatnak meg velük. Sajnos ez nem igaz. A diabetikus csokoládék, kekszek, sütemények cukor helyett cukorpótlókkal készülnek, melyek kalória- és szénhidráttartalma is gyakorlatilag azonos a répacukoréval. Cukorbetegek számára persze ideális választás a „hagyományos” összetételű termékek helyett, mert a cukorpótlók lassabban, elhúzódóan emelik a vércukorértéket.

2. A tojás ellenség
A tojást gyakran száműzik a fogyókúrázok az étrendből, pedig nem maga a tojás a diéta ellensége, hanem az, ahogy általában elkészítjük. Egy darab tojás 70 kalóriát tartalmaz, szénhidráttartalma pedig gyakorlatilag nincs. A bő olajban sütött tojásrántottát, tükörtojást, bundáskenyeret lehetőleg kerüljük, helyette süthetjük a tojást teflonserpenyőben vagy főzhetjük is.



3. Mozgás után tilos enni

A fizikai terhelés után éhesnek érezzük magunkat és ezzel nincs is baj, amíg körültekintően választjuk ki a testmozgás utáni étkezés összetételét. Fogyasszunk jó minőségű sovány fehérjét, komplett szénhidráttal, sok zöldséggel, pl. tésztasaláta, hússaláta, sült hal zöldséges barnarizzsel stb.

4. A light termékek bátran fogyaszthatóak
A light termékek kalóriatartalma alacsonyabb az eredeti termékhez képest, de ez nem jelenti azt, hogy korlátlanul fogyaszthatunk belőlük. Hiába alacsonyabb a kalóriatartalom, ha ki tudja hányszor többet fogyasztunk belőle, mint a normál termékből. A light üdítőitalok pedig számos mesterséges anyagot tartalmaznak. A light termékek fogyasztásában is a mértékletesség javasolt.

5. Minél kevesebbet eszünk, annál gyorsabban fogyunk
Amennyire logikusnak tűnik, annyira nem igaz. Ha egy bizonyos napi kalória bevitel alá megyünk, a szervezet raktározó üzemmódra áll. Visszaesik az alapanyagcsere és a fogyás megáll. Kiéhezve jóval nagyobb étvággyal esünk neki az ételnek, amiből így észrevétlenül többet és gyorsabban eszünk, ezért nem érzékeljük időben a jóllakottság érzését (ami amúgy is később jelentkezik, mint ahogy valóban megtelt a gyomrunk.). Az egy étkezésre jutó kalóriamennyiség így sokkal több lehet, mint ha naponta többször, 4-5 x étkeznénk.

6. Fogyókúra alatt tilos édességet fogyasztani
Ha valaki ettől a mondattól nem riad vissza a fogyókúrától, akkor semmitől. Szerencsére azonban ez nem teljesen igaz. Az édességek magas cukor- és zsírtartalmuk miatt valóban nem javasoltak a diéta során, de hetente 1-2x kisebb adagban, főétkezést követően (nem helyette!) ehetünk belőlük.

7. A gyümölcsöket korlátlanul lehet fogyasztani
A gyümölcsök korlátlan fogyasztása nem javasolt a bennük lévő egyszerű cukrok miatt. Gyümölcsöt fogyasztani nagyon egészséges, de ha valóban fogyni szeretnénk, csak mértékkel fogyasszuk őket. A 100 %-os gyümölcslevekre is igaz ez. A cukrozott gyümölcsleveket pedig hagyjuk ki az étrendből.



8. Minél több koffein = annál gyorsabb fogyás

A koffeinek van anyagcserefokozó és vízhajtó hatása is. Azonban pont ezért a súlyvesztés nem feltétlenül az anyagcsere fokozásából ered, ráadásul nagyobb mennyiségben fogyasztva, hosszútávon egészségkárosító hatása is van, pl. növekszik a kalcium kiürülése a szervezetből, emeli a vérnyomást, alvászavart okozhat stb. A töménytelen energiaital, kávé és koffeintabletta fogyasztása komoly veszélyeket rejt magában – semmiképpen se ezektől reméljük a fogyást!

9. A szénhidrát ellenség!
A szénhidrátokat előszeretettel kiáltják ki a fogyókúra ellenségének, pedig korántsem üldözendőek. A finomított cukrot valóban érdemes elkerülni a diéta alatt, illetve az egyszerű cukrok bevitelét is korlátozni kell, de az összetett szénhidrátok gyorsan mozgósítható energiaforrást jelentenek a szervezetünk számára. A teljes kiőrlésű vagy durumlisztből készült termékek mértékkel fogyasztva helyet kaphatnak a testsúlycsökkentő étrendben.

10. A barnacukor, méz jobb a fogyókúrában
Elterjedt tévhit, hogy a barnacukor fogyókúrában jobb választás, mint a fehér. Valójában egyik sem kívánatos a diéta során. A barnacukor kalóriatartalma gyakorlatilag ugyanannyi, mint a fehér változaté, sőt mivel édesítőereje valamivel csekélyebb, kicsit többet is használunk belőle.

A méz a cukor természetes helyettesítője lehet, de magas kalóriatartalma miatt fogyókúrában nem annyira jó választás és az sem igaz, hogy a benne található cukrok nem hizlalnak.

Kreisz Andrea
dietetikus

Képek:
piqs.de: Heinz Hasselberg, Steinfurt - 105 Buntes Frühstücksei (Osterei)
piqs.de: Helvetica - Schneewittchen





 
 
[ 5066 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x