HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-22
Címlap / Szépség-Egészség / Hogyan előzhető meg a rák - táplálkozással?

Hogyan előzhető meg a rák - táplálkozással?

Forrás: Dr. Info
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-22

Néhányan azt hiszik, bizonyos embereknek a rák a végzetük és semmit nem tehetnek sorsuk megváltoztatásáért, a szakértők szerint ez egyáltalán nincs így. Még azok az emberek is, akik a gének miatt hajlamosabbak a daganatos betegségekre, egészséges életmóddal jelentősen csökkenthetik a rákos betegség megjelenésének kockázatát. A legfrissebb kutatásokból kiderül, mely ételcsoportok mely ráktípus megelőzésében bizonyultak a leghatékonyabbnak. 

 

A daganatos betegségek a második leggyakoribb okai a halálozásnak
A daganatos betegségek nem csak a jóléti társadalmak betegségei többé, hanem a szegény és fejlődő országokban is milliókat érintenek, de továbbra is rengeteg tévhit él az emberek fejében arról, mi okoz rákot és hogyan lehetne a betegséget megelőzni.

„Sok embernek téves elképzelései vannak arról, hogy mi okoz rákot, hajlamosak túl nagy jelentőséget tulajdonítani az egyébként kisebb szerepet játszó környezeti tényezőknek, de elbagatellizálni az emberi viselkedés veszélyeit” – olvasható a Nemzetközi Rákellenes Szövetség (UICC) állásfoglalásában.

Közhely, de tény: a legjobb védekezés a megelőzés!
 A Pécsi Orvostudományi Egyetem professzora, Ember István professzor hangsúlyozta: a helyes táplálkozás 25 százalékkal növeli annak esélyét, hogy a rák elkerül bennünket.



A daganatos betegség harmada tudatos, egészséges táplálkozással, a fizikai aktivitás növelésével, az egészséges testsúly megtartásával megelőzhető lenne.
A brokkoli, a fokhagyma, a cékla és a zöld tea szakemberek szerint bizonyos fokig védelmet nyújt a gyomorrák ellen. Kivételt képeznek ez alól a dohányosok, mivel esetükben hiába az egészséges táplálkozás, még így is tízszer nagyobb eséllyel betegedhetnek meg, mint a nemdohányzók.

Az Országos Epidemiológiai Központ még 2000-ben készített egy egészségfelmérést, melynek során hétezer embernél vizsgálták a táplálkozási szokások kapcsolatát különböző társadalmi, gazdasági változókkal összefüggésben. Kiderült, hogy az iskolázottság növekedésével és az anyagi helyzet javulásával csökkent az állati eredetű zsiradék használata.

„A nyersen fogyasztott hagyma, sárgarépa, paradicsom és a citrusfélék igen hatásosak a gyomor-, a vastagbél-, a végbél-, a szájüreg-, a garat-, a nyelőcső és a tüdődaganat ellen” – mondta Greiner Erika, az OÉTI főosztályvezetője.

A káposztafélék, a retek véd a vastag-, a végbél- és a pajzsmirigyrák ellen. Zöldség-, főzelék- és gyümölcsfogyasztással megelőzhető a gége-, hasnyálmirigy-, mell- és hólyag-, petefészek-, méh- és méhnyak-, pajzsmirigy-, máj-, dülmirigy- és veserák. A teljes értékű gabonafélék bőséges fogyasztása (600–800 gramm/nap) csökkenti az emésztőszervi tumorok kialakulását.

Ellenségeink: a só és a füstöltáruk
Ha megválogatjuk, hogy mit eszünk, csökkenthetjük a rákbetegségek kialakulásának kockázatát. Szakemberek azt tanácsolják, hogy kerüljük a sós élelmiszereket, a túl sok zsiradékot, a füstölt és a pácolt ételeket.

A megelőzésben jelentős szerepe van a kínai zöld teának, a brokkolinak, a fokhagymának és a céklának.

„Magyarország a világ élvonalában van a daganatos betegségek okozta halálozások terén. Tüdőrákban nekünk jutott a szomorú elsőség, de vastagbélrákban is vezetők vagyunk. A gyomortumor az egyetlen olyan rákbetegség, amely áldozatainak száma a kilencvenes évek óta csökken. Ennek oka, hogy a korszerű hűtők és fagyasztók használatának köszönhetően nem füstöléssel, pácolással és sózással tartósítunk – mondta a Pécsi Orvostudományi Egyetem professzora, Ember István, hozzátéve, hogy nem árt az óvatosság. 
–  Vizsgálatok is bizonyították, hogy a nátrium-kloridnak, vagyis a konyhasónak jelentős szerepe van a gyomorrák kialakulásában.”

„Magyarországon a férfiak csaknem négyszer, a nők mintegy két és félszer több sót fogyasztanak az ajánlott napi hat grammnál – tudtuk meg Greiner Erikától, az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) főosztályvezetőjétől. –  Ennek az igen nagy sóbevitelnek a kétharmada az élelmiszerekből, egyharmada pedig az ételek ízesítéséből, sózási szokásainkból származik.”

A főosztályvezető hangsúlyozta: kerüljük az ételek túlzott sózását és a sóban gazdag élelmiszereket, mint a sós rúd, sós mogyoró, csipszek, sózott szalonna, sonka. Az ételkészítési eljárások alkalmazására is ügyelni kell.

A grillezés, nyárson sütés folyamán is keletkezhetnek rákkeltő anyagok, amelyek valószínűleg növelik a gyomorrák kockázatát.  A pácolás és füstölés elsősorban a végbél- és vastagbéldaganat kialakulásának veszélyét növeli, mivel az előbbihez használt nitrát/nitrit vegyületekből karcinogén, azaz rákkeltő anyag keletkezhet a szervezetben.



6 étrendi tanács a vastagbélrák megelőzéséhez

A vastagbélrák az egyik legkönnyebben megelőzhető ráktípus. Néhány egyszerű életmódbeli és étrendbeli változtatással a rák kialakulásának kockázatát akár a felére is csökkenthetjük.

1. Együnk sok zöldséget!
Közismert tény, hogy a zöldség egészséges. Kutatások azt bizonyítják, hogy a rendszeres zöldségfogyasztás a vastagbélrák kialakulásának kockázatát akár a felére is csökkentheti. Együnk minden nap egy salátát, vagy házi zöldséglevest, köretnek fogyasszunk főtt vagy párolt zöldségeket. Legyen főétel a zöldség, és a hús mellé a köret!

2. Kerüljük a telített zsírokban és nitrátokban gazdag ételeket!
Ilyenek például a konzerv vagdalthús, a szalonna, a hot dog és a kolbász. A telített zsírok gyulladást okozhatnak, a bennük található nitrátok pedig erőteljesen karcinogén anyagnak számítanak.

3. A hús legyen csirke vagy pulyka!

Az American Journal of Gastroenterology című folyóiratban közzétett tanulmány szerint a sovány csirkehús rendszeres fogyasztása 21%-kal csökkenti a rákot megelőző polipok kifejlődésének esélyét, és 39%-kal csökkenti a rosszindulatú daganatok kialakulásának kockázatát a vastagbélben. A kutatók szerint a sovány húsban található szelén gátolja meg a rák kialakulását. Vegetáriánusok a brazil dióban, a barna rizsben, vagy a mogyoróban előforduló szelént is fogyaszthatják.

4. Fogyasszunk több magnéziumot!
A kutatások szerint a magnézium 41%-kal képes csökkenteni a rák kialakulásának kockázatát. A nyers mandulában, a szezámmagban, a napraforgómagban, a fügében és a lucernában található nagyobb mennyiségű magnézium.

5. Több rostot!
A babban és teljes kiőrlésű gabonában található a legtöbb rost. A rostok átmozgatják a beleket és megkötik a lerakódott méreganyagot, ezáltal a méreg könnyebben ürül ki a szervezetünkből.

6. Fűszerezzünk curry-vel!

A curry egyik alapösszetevője, a kurkuma tartalmazza a kurkumin nevű komponenst, amely 25%-kal csökkenti a vastagbélrák kialakulásának esélyét. A Chicagói Egyetem kutatói megállapították, hogy a kurkumin elpusztítja Helicobacter pylori baktériumot, amely elősegíti a gyomorfekély és a vastagbélrák kialakulását.

A cikk következő része a környezeti ártalmak és a rákos megbetegedések összefüggéseivel foglalkozik.

Forrás: Dr. Infó

Képek:
piqs.de: naliha - gesunde Ernährung
piqs.de: Hengl - Erntedank





 
 
[ 6274 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x