Talpak a falra vagy a sós vízbe? Nyári lábápolási praktikák...
Címlap / Szépség-Egészség / Talpak a falra vagy a sós vízbe? Nyári lábápolási praktikák

Talpak a falra vagy a sós vízbe? Nyári lábápolási praktikák

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-09

Visszavonhatatlanul itt van a nyár, az egyre melegedő időben előkerülnek a papucsok, a leheletnyi szandálok, előbukkannak a meztelen lábak a zárt cipők fogságából. Mennyei érzés! De vajon gondoltad-e, hogy a szabadságérzet mennyi problémát hordozhat magában, ha nem figyelsz oda eléggé a lábaid ápolására? 11 jótanács a természetgyógyásztól. 

 

Nyáron könnyebben kiszárad a bőröd, erőteljesebben előjönnek a bőrkeményedések a talpakon, sarkakon. Gondolom, nem ismeretlen, hogy az állandó hőségtől és a túl lapos, vagy épp túl magas szandáloktól bedagad a bokád, estére elnehezül a járásod, elfárad a gerinced. Ez a nyári viselet, valamint a forróság okozta izzadás előidézheti az erek feszülését, vagy épp a vádli begörcsölését éjszakánként. Ez elég rosszul hangzik, de pánikra semmi ok, van ellenszer ezekre a problémákra is!

Tippek a könnyű és egészséges lábakért
1. Napközben az íróasztal mögött végezz a lábfejeddel „varrógép” mozdulatokat. Tudod, mikor még nagyanyáink a mechanikus varrógépet hajtották a lábaikkal! Lábfejek föl és le! Ezzel átmozgatod a lábadat és beindítod a vérkeringést.

2. Esténként vegyél váltózuhanyt, a hideg-meleg víz váltakozása az egész testedet karbantartja, de a lábaid különösen felfrissülnek tőle, és a bőröd is megszépül. Mindig hideggel fejezd be a lábfürdőt, és dörzsöld át jól a törölközővel az egész tested.



3.
Keress a spejz polcain szárazbabot és töltsd ki egy tálcára (lehet apró kavics is). Óvatos taposással frissítő talpmasszázst végezhetsz saját magadnak!

4. Esténként talpak a falra! Mikor az ágyba bújsz, a hozzád közel eső falra támaszd fel a lábaidat és maradj így minden este 5 percet. A lábak vizesedése, duzzadása így egy csapásra elillan. Esetleg tévézés közben a duzzadt és fáradt lábaidat polcold fel néhány párna tetejére, és így pihentesd. Közben végezhetsz egy kis önmasszázst: masszírozd pumpáló mozdulatokkal a lábad először a bokádtól a térdedig, majd a térdtől a combtőig, különösen a láb belső oldalán. Ezzel beindítod a nyirokkeringésed, és a vizet is kihajthatod a duzzadt lábaikból. Jót tesz az ereknek, az izmoknak egyaránt!

5. Egy könnyű jógagyakorlatot is bevethetsz: feküdj hanyatt egy keményebb felületen, emeld fel a lábaid, támaszd ki magad a kezeddel és kezdd el hajtani a képzeletbeli kerékpárt. A bringahajtás fekve felfrissít, vért pumpál a testedbe, a szívedet erősíti: a lábaidat mintha kicserélték volna utána!

6. Ne felejtsd el a gyógyító krémeket sem! A vadgesztenye krém nyugtatja a feszülő ereket, visszereket, a körömvirágkrém a bőrödet puhává varázsolja, a mentolos készítmények nyáron hűsítik a forró, égő lábakat. A levendulaolaj csökkenti a lábizzadást és friss illatot biztosít egész napra a lábaidnak. A teafaolaj a gombásodást csökkenti, a gombás körmöket is újjávarázsolhatod vele egy kis kitartással.

7. A kínaiak úgy gondolják, hogy a méreganyagok és a kórokozók a talpon keresztül választódnak ki, ezért fontos, hogy ezeket lefekvés előtt vízzel eltávolítsák. Te se feledkezz meg erről esténként!

8. Ha a sok sétától elfáradt a lábad, áztasd főtt burgonya vizében. Elillan a fájdalom és a fáradtság is ettől a csodaszertől! (A burgonyából mellesleg varázsolhatsz egy könnyű vacsorát). Lábáztatáshoz egy másik lehetőség: 3 kanál tengeri só, 1 kanál szódabikarbóna (és egy kis ecet, ha gombás a láb). Ez az oldat méregtelenít, a talp bőrét puhává varázsolja, és az áztatás után a bőrkeményedéseket könnyebben eltávolíthatod egy dörzsivel. Legalább hetente egyszer áztasd a lábad.



9. Válassz a cipők között körültekintően
, ha követed is a legfrissebb divatot, nézd azt is, hogy melyik lábbeli a kényelmes számodra. Találd meg a saját Hamupipőke-cipődet, amit a lábadra öntöttek, s amelyben könnyedén sétálsz, és ami egy hosszú táncos bulizásban is jó partnered lesz.

10. Nyáron folyamatosan pótold az ásványi anyagokat, különösen a magnéziumot, mely az izzadással könnyen távozik a testedből. A magnézium fontos az izmoknak, s ezzel elkerülheted az izmok görcsét is.

11. Fogyassz sok-sok folyadékot, hogy a szervezeted könnyebben méregtelenítsen, s így nem rakódnak le a testedben, és a talpadban a bevitt méreganyagok.

Figyelj a lábaidra, mert egy életen át szolgálnak! Ha lábaid nem kényezteted, és nem a megfelelő cipőkben jársz, akkor a gerinced és a hátad is könnyen megsérülhet, amit már nehezebb helyre állítani, mint a lábaidról gondoskodni. Pihentesd, kúráld a sokat használt, fáradt lábakat, kényeztesd magad, hogy egészséges és kipihent lábak vigyenek tovább céljaid felé!

Sándor Szilvia
természetgyógyász, masszőr
Weboldal >>





 
 
[ 6073 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x