HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-20
Címlap / Szépség-Egészség / Immunerősítés - már most kezdd el!

Immunerősítés - már most kezdd el!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-20

A nyári pihenést követő szeptemberi iskola- és munkakezdés már önmagában stresszel jár, nem beszélve az időjárás változásairól. Ezért érdemes már most felkészülni a hűvösebb időszakra és jól "feltáplálni" az immunrendszerünket, hogy könnyebben vegye az őszi akadályokat. 7 tipp a természetgyógyásztól. 

 

1. Mozgás
A nyári lazulás, esetleg lazsálás után érdemes a mozgást is újból rendszeresen beiktatni az életünkbe. A szakértők minimum heti háromszor fél-egy óra alapos, a szívet megdolgoztató (aerob) mozgást javasolnak azoknak, akik egyébként egészségesek és nincs semmiféle szervi bajuk. Akiknek viszont egészségügyi problémáik vannak, azoknak is érdemes olyan mozgásformát találni, ami megfelel az életkoruknak, edzettségi fokuknak és alkatuknak. Nem való mindenkinek a tempós futás, az izzasztó aerobik vagy a különféle fitnesstermi edzések, de ez még nem ok az ellustulásra. Jónéhány olyan mozgás létezik, ami kellemesen és lágyan mozgatja meg az egész testet, mégsem megterhelő, mint például a jóga, a tánc, az úszás, a séta, a túrázás és még sorolhatnám. A mozgás segít levezetni a testben felgyülemlett feszültséget, így oldja a blokkokat, harmonizálja az energiaáramlást a szervezetben, ráadásul endorfint szabadít fel. Keresd meg, ami neked jólesik és hajrá!



2. Hogyan kezeled a stresszt?

Nem mindegy, hogy a napi munkából, felelősségből, határidőkből, párkapcsolati és egyéb problémákból adódó feszültségeket hogyan kezeled, hogyan oldod meg. Elfojtod, nem veszel róla tudomást, átalakítod, kiereszted, kivetíted másokra? A stressz bizonyíthatóan gyengíti az immunrendszert, csökkenti a teljesítőképességet, elősegíti az idő előtti öregedést és a betegségek megjelenését és a kapcsolatainkra is hatással van. Találd meg azt a módszert, ami neked a legjobban segít a feszültség levezetésében! Ez bármi lehet, ami segít kiszakadni a szokásos környezetedből vagy rutinból: a kiadós mozgástól kezdve a természetjáráson keresztül a barátokkal szervezett közös programig tényleg bármi szóba jöhet. Sőt, bármilyen meglepő is sokaknak, még egy-egy dühkitörés is jobb választás, mint elfojtani az érzéseinket, a haragunkat. Így adott esetben megbocsátható, ha időnként új étkészletet kell venni.

Különösen alkalmasak stresszoldásra a finomenergiákkal dolgozó irányzatok is, például a tai csi, a csi kung, a jóga, továbbá a meditáció, a relaxáció, a különféle masszázsok és nagyon sokat segíthet például a fülakupunktúrás kezelés is.

3. Helyes étkezés az immunrendszer épségéért
A halál a belekben lakozik, erre már Hippokratész is figyelmeztetett. De vajon tudjuk-e, mit jelent ez? Ez a hangzatos mondat arra utal, hogy a bélrendszer, azon belül is a vastagbél az egyik legfontosabb immunszervünk, hiszen itt történik a kiválasztás végső szakasza. Ha a vastagbelünk túlterhelt, immunfeladatait nem tudja megfelelően ellátni, a salakanyagot kiüríteni. Túlterheltséget a hibás táplálkozás (túl sok hús, sajt, tejtermék, finomított liszt és cukor) és a mozgás hiánya egyaránt okozhat. A vastagbelünknek akkor kedvezünk, ha elegendő rostban gazdag táplálékot ÉS folyadékot (vizet, gyógyteát) fogyasztunk, mivel a rostok megkötik a méreganyagokat, így ürülnek ki a szervezetből.  Ezért ajánlott a barna rizs, a köles, a tönkölybúza, a káposzta, a lenmag, a tökfélék, az uborka fogyasztása. A nagy mennyiségben fogyasztott hús túl sokáig van a tápcsatornában, a tejtermékek pedig szintén nagy mennyiségben fogyasztva mintegy felesleges bevonatot képeznek a bélfalon, gátolva az emésztési folyamatokat. A finomított szénhidrátokból éppen a megfelelő rostanyag hiányzik a finomítás miatt, amely szükséges volna a megfelelő perisztaltikához (bélmozgáshoz). A nagy mennyiségű cukor pedig felesleges erjedési folyamatokat indít el, melynek egyenes következménye a szervezet savas irányba tolódása, ami ugyancsak elősegíti a kórokozók könnyebb megtelepedését.

Ajánlatos minél tisztább ételeket fogyasztani, vagyis minél kevésbé feldolgozott formában, minél egyszerűbben enni a zöldségeket, gyümölcsöket, gabonaféléket, és persze kerülni a műkajákat, úgymint gyorséttermi fogások, előrecsomagolt készételek, üveges szószok, konzervek, levesporok és társaik. A több nyers zöldség és gyümölcs is a lúgos irányba billenti a mérlegünk nyelvét, ami a szennyezett környezet, a minket érő számtalan környezeti méreg miatt is fontos szempont.

4. Böjt
A fentiek ismeretében nem is kell magyarázni akár egy rövid böjt fontosságát, hatását sem.  Évszakváltáskor tanácsos böjtöt tartani, kinek-kinek az egészségi állapotához mérten, az aktuális táplálkozási szokásaihoz igazítva. Gyors anyagcseréjű, kellően erős immunrendszerű embernek elegendő lehet egy néhány napos tisztítókúra, de akár heti-kétheti egyszeri gyümölcsnap is elegendő lehet. Súlyfelesleg vagy betegség esetén orvosi javaslatra és ellenőrzés mellett jó hatású egy hosszabb méregtelenítés is. A máj méregtelenítő működését hatékonyan támogathatjuk májvédő teakeverékkel vagy máriatövis-készítményekkel is.


Nagy böjtkalauz – minden tudnivaló egy helyen a böjtről! >>

5. Gyógynövények
A magyar gyógynövények közül jó hatású a hársfa, a bodza, a csipkebogyó – ezekből érdemes teát készíteni és egy-két hetente váltogatva napi 1-2 csészével fogyasztani. A hársfa és a bodza kiváló forrón, az éppen elhatalmasodni készülő megfázást, náthát is sikerrel kúrálja. A csipkebogyót azonban mindig hideg vizes áztatással készítsd, hogy megőrizze C-vitamin tartalmát.

6. Immunerősítő készítmények
Se szeri, se száma a piacon ma kapható immunerősítőként reklámozott készítményeknek, amelyekről elég nehéz eldönteni, hogy valóban hatásosak-e. Gyakran csak a saját tapasztalataink a mérvadóak. Ha a pénztárcánk engedi, ki lehet próbálni egyet-egyet az alábbiak közül: gyógygombakivonatokat, echinaceát, fokhagymát, ginzenget, méhpempőt, algát (chlorella, spirulina) tartalmazó készítményeket. Egy-két hétig szedhetünk nagyobb dózisban (napi 500 mg) C-vitamint is, de azt követően feltétlenül tartsunk szünetet.

7. Akupresszúra – masszírozd magadat
A hagyományos kínai orvoslás egyik kiemelt módszere az ujjnyomásos vagy pontmasszázs, vagyis az akupresszúra. Az akupresszúrás kezelés során a szervezetben keringő energia áramlását állítjuk helyre a megfelelő pontok stimulálásával. A különféle szervekhez különféle pontok tartoznak, amelyek nyomása, masszírozása más-más hatást tud kiváltani. A vastagbélhez tartozó pontok masszírozása serkenti a vastagbél működését és azon keresztül az immunválaszt erősíti.

A kínai orvoslásban használatos több száz akupresszúrás pont közül az egyik legközismertebb és legerősebb hatású a Vastagbél 4-es pont, amely a kézen a hüvelykujj és a mutatóujj kéztőcsontjainak ízesülésénél helyezkedik el, kb. ötforintos nagyságú folt. Könnyű megtalálni, ha előrenyújtjuk az ujjainkat és a hüvelyk- és mutatóujjat egymás mellé zárjuk – a kettő közötti kis dombocska a Vab-4 területe. Erős nyomással stimuláld naponta 2-szer, egy-két percig mindkét kézen (a két ujj között, az ujjakat széttartva, a masszírozó ujjadat a mutatóujj csontjához nyomva is lehet). Az immunerősítő hatása mellett jó hatással van az allergiás panaszokra, fejfájásra, influenzára, megfázásra, székrekedésre is.

Fontos: kismamák kerüljék a Vab-4-es pont masszázsát!

Kolontár Elvira
http://hazateres.net/

Képek: photostock / FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 4253 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x