Hogy az agyad is egészséges legyen
Címlap / Szépség-Egészség / Hogy az agyad is egészséges legyen

Hogy az agyad is egészséges legyen

Forrás: Nestle.hu
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-06-07

A cikk előző részében végigvettük, melyek az agy számára ideális szénhidrátforrások. Az erős hajtásban azonban nemcsak szénhidrátokra van szükségünk, hanem minden tápanyagra. A a megfelelő táplálkozás szerepe sokkal nagyobb jelentőséggel bír az agyi funkciók javításában, mint ahogy korábban feltételezték. Összegyűjtöttük, hogy az egyes ételcsoportok mellett melyek azok a tápanyagok, amelyek fokozottan segítik az agyműködést. 

 

Az agypörgető szénhidrátokhoz kattints ide >>

Az agy, mint energiaellátó központ
Érdemes tudni Az emberi agy képes arra, hogy megjósolja az egyes élelmiszerek energiatartalmát, sőt arra is, hogy pusztán az ételek látványából megállapítsa azok zsírtartalmát – állapították meg a Nestlé Research Center kutatói. Az agy több százmilliárd idegsejtből áll, az emberi test egyik legösszetettebb szerve, maga is szerepet játszik a szervezet anyagcsere- és energiaellátási folyamatainak szabályozásában. A legújabb kutatási eredmények szerint az agynak van egy olyan szabályozó hatása is, amely nemcsak azért felel, hogy az energiát szétossza a zsírszövet, az izom, a szív, a máj stb. felé, hanem például annak eldöntésében is szerepe van, hogy mit, mikor együnk, és mikor hagyjuk abba. Ne lepődjünk meg tehát azon, ha az agyunk is örül egy falat csokinak.

A kutatások szerint különösen fontos az agy hosszú távú egészségmegőrzésében az, hogy alapvető tápanyagokat megfelelő mennyiségben együnk. A helyes táplálkozás tanulható és megerősíthető.


Az agy az egész szervezet energiaellátottságáról kap jeleket, és ezeknek az összesítésével tartja fent az egyensúlyt. Amikor az agy nem képes megfelelően elosztani ezeket az információkat, vagy amikor néhány felülíró utasítás érkezik a pszichéből vagy a kognitív területekről, akkor az eredmény elhízás, anorexia mellett a koncentráció hiánya is lehet.

Mit tesznek lehetővé a kognitív funkciók? A kognitív funkciók közé tartozik mindaz, ami képessé tesz arra minket, hogy felfogjuk, kiértékeljük, tároljuk, módosítsuk és használjuk azokat az információkat, amelyek kívülről (a környezetből) vagy belülről (tapasztalatokból, memóriából, vagy fogalmi szintről) származnak, és tudjunk reagálni a ránk ható történésekre, pl. vizsgadrukk vagy éles munkahelyi probléma esetén is. Kognitív funkciók és a táplálkozás

A kognitív funkciók főbb csoportjai: végrehajtás, memória, figyelem, érzékelés, pszicho-motoros funkciók, nyelvi  képességek.

Minden funkció továbbosztható hallási, látási, verbális, térbeli és absztrakt folyamatokra. Nehéz azt megérteni, hogy az étkezés milyen szerepet tölt be az agy működésében, hiszen nincsenek még olyan mérési módszerek, amelyekkel az agyi funkciókat közvetlenül, önmagukban tudnánk vizsgálni és számszerűsíteni. A mérést nehezíti, hogy az agyunk működésére hatással van a fáradtság, az éhség, a hangulatbeli és motivációs változások, az olyan érzések, mint például a félelem, a trauma, az életkor, a pszichoaktív tényezők hatása, a zaj, a rossz fényviszonyok és az extrém hőmérsékleti tényezők is.


Tápanyagok, amelyek fokozottan segítik az agyműködést

Tiamin és Niacin (B vitaminok): szükségesek az idegi működésekhez.
Forrásaik: máj, teljes értékű gabona, hüvelyesek, élesztő, hús, zöldségfélék.

Cianokobalamin (B12 vitamin): az idegrendszer megfelelő szerkezetének kialakításához és működéséhez szükséges.
Forrásai: állati eredetű élelmiszerek.

C vitamin: a megfelelő idegi működésekhez szükséges.
Forrásai: zöldpaprika, saláta, zöldségfélék (pl. brokkoli, káposzta), friss gyümölcsök, citrusfélék, petrezselyem, csipkebogyó.



Réz:
a megfelelő idegi működéshez szükséges. A réz szerepet játszik a vaslebontásban és az agyműködésben. Hiánya anémiát (vérszegénységet) okoz, amely a szervek elégtelen oxigénszállításával jár együtt. A rézhiány az immunválaszt, vagyis szervezetünk védekezőképességét is rontja, és változásokat idéz elő az agy bizonyos kémiai receptoraiban, továbbá csökkenti a neurotranszmitterek (ingerületátvivő kémiai anyagok) szintjét.
Forrásai: máj, hüvelyesek, gabonafélék.

Jód: hiánya szellemi visszamaradottságot idéz elő.
Forrásai: jódozott só, tengeri halak, kagyló.

Mangán: nyomelem, amely szerepet játszik a szénhidrátok lebontásában és az agyműködésben.
Forrásai: teljes értékű gabona, dió, mogyoró.

Omega 3 zsírsavak: fontos szerepet játszanak az idegrendszer egészséges működésében. Egyes tudományos kutatások antidepresszáns hatást is tulajdonítanak neki.
Forrásai: tengeri halak, egyes növényi olajok, például a repce, vagy a lenmagolaj.
 

Forrás: Nestlé

Képek:
digitalart / FreeDigitalPhotos.net
luigi diamanti / FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 2445 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x